בית / חדשות / חדשות כרמיאל / נפגעים לעת זיקנה
חדשות כרמיאל
טיפול בהולכת רגל שנפגעה בתאונה. צילום ארכיון, למצולמים אין קשר לכתבה

נפגעים לעת זיקנה

שתפו

114 קשישים נפצעו בתאונות דרכים בכרמיאל ב-10 השנים האחרונות, בממוצע – נפגע בכל חודש. ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הגיע הזמן שידאגו להאריך את משך האור הירוק ברמזורים של הולכי הרגל"

מערכת זהר הצפון

114 קשישים נפצעו בתאונות דרכים בכרמיאל בעשר השנים האחרונות, מ-2007 ועד 2016. כך עולה מנתונים שפירסמה עמותת אור ירוק הנאבקת בנגע תאונות הדרכים בארץ. המספרים מבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ומתפרסמים לרגל יום הקשיש הבין לאומי.

מהנתונים עולה כי השנה שעברה, 2016, הייתה שנת שיא בהיפגעות קשישים בתאונות, מרביתם בתור הולכי רגל. 22 קשישים נפגעו במהלך השנה, 7 מהם באורח קשה. יש לציין כי גופו של אדם מבוגר פגיע יותר מבחינה פיזית מאשר גופו של אדם צעיר יותר. לכן, כתוצאה מתאונה בעלת עוצמה זהה, הפגיעה הגופנית אצל קשיש תהיה חמורה יותר מאשר אצל צעיר. הפגיעות הפיזית בולטת בעיקר בשימוש דרך לא מוגן כמו הליכה ברגל, מה שמשתקף בנתוני ההיפגעות הגבוהים של הוותיקים כהולכי רגל ומצביע על אחת הבעיות העיקריות הקשורות להיפגעות האוכלוסייה המבוגרת בתאונות דרכים.

מתוך 114 הקשישים שנפגעו בעשר השנים האחרונות בכרמיאל, שניים נהרגו (בשנים 2010, 2012) ועוד 23 נפצעו קשה. שיעור הקשישים הנפגעים בתאונות עומד על 11.5% מסך כל נפגעי התאונות במהלך העשור האחרון.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק, אמר: "ממשלת ישראל צריכה לבקש סליחה מהאזרחים הוותיקים שלה כי היא מפקירה אותם. אנשים שבנו את המדינה ושרדו את המלחמות לא שרדו פעולה פשוטה כמו חציית כביש. הגיע הזמן שמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים יתחיל להתחשב גם באוכלוסיית האזרחים הוותיקים וביחד עם הרשויות המקומיות יקדמו התקנת פסי האטה באזורים שיש בהם ריכוז גבוה של קשישים כמו בתי אבות, מרכזי יום לקשיש, קופות חולים ובמקביל, ידאגו להאריך את משך האור הירוק ברמזורים של הולכי הרגל. מדובר בהוצאה כספית קטנה שיכולה לעשות את ההבדל בין חיים ומוות. הגיע הזמן לגלות רגישות וחמלה כלפי האוכלוסיות החלשות בחברה כדי למנוע את הקשיש ההרוג הבא".

כתבה מעניינת:

חדשות כרמיאל

כמעט מחצית מבני הנוער בכרמיאל מודים: נהגנו ללא רישיון

שתפומחקר חדש ומקיף של עמותת אור ירוק בקרב 322 תלמידי י״א בעיר חושף: 46% הודו …


תגובה אחת

  1. אני מטייל הרבה בעיר ואני רואה נהיגה פרועה במהירות מופרזת , בעיקר אני רואה את זה ברחוב נשיאי ישראל ,צה"ל , והגליל , יש כמה סיבות הראשונה שאין בכלל אכיפה והרתעה
    השניה שבהרבה מקרים הבמפרים לא מספיק גבוהים ובמקומות רבים בכלל חסרים ,למשל בגליל , איפה שחוצים את הכביש לקופת חולים , והשלישית שהם לא מכסים את רוחב כל הכביש למשל בכניסה לרחוב הגליל
    אפשר בקלות להלחם במהירות מופרזת בעזרת מדידת מהירות ממוצעת , מצלמים קטע בכניסה אליו וביציאה ובעזרת חישוב מתמטי אפשר לדעת אם רכב עבר על המהירות המותרת בכל נקודה בקטע
    מהירות זה מדבק אם רכב אחד נוסע מהר כולם יסעו , חייבים לנקוט ביד קשה נגד המתפרעים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.