Array
(
    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 1
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 4956
        )

    [photographr] => Array
        (
            [0] => גיל דובריש
        )

    [_photographr] => Array
        (
            [0] => field_526e88dd85757
        )

    [journalist] => Array
        (
            [0] => גיל דובריש
        )

    [_journalist] => Array
        (
            [0] => field_526e890585758
        )

    [youtube] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_youtube] => Array
        (
            [0] => field_5309e571a1762
        )

    [youtube2] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_youtube2] => Array
        (
            [0] => field_5371dcbebf175
        )

    [catcolor] => Array
        (
            [0] => #000
        )

    [_catcolor] => Array
        (
            [0] => field_5301f6811eafe
        )

    [catimage] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_catimage] => Array
        (
            [0] => field_53034084449ad
        )

    [slide_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => עוד שנה”ל מתחילה
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => עוד שנה”ל מתחילה. אחרי חופש גדול ארוך, ממושך ולא פשוט, הגיעה העת לשלוח שוב את הילדים לבתי הספר ולגנים. 4.2 מיליון ש”ח הושקעו לקראת החזרה ללימודים
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 76
        )

    [post_views_count] => Array
        (
            [0] => 2048
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 376
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2014/08/untitled3.jpg
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => עוד שנה”ל מתחילה. אחרי חופש גדול ארוך, ממושך ולא פשוט, הגיעה העת לשלוח שוב את הילדים לבתי הספר ולגנים. 4.2 מיליון ש”ח הושקעו לקראת החזרה ללימודים
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => עוד שנה”ל מתחילה
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)
עוד שנה”ל מתחילה
עוד שנה”ל מתחילה

עוד שנה”ל מתחילה

שתפו

אחרי חופש גדול ארוך, ממושך ולא פשוט, הגיעה העת לשלוח שוב את הילדים לבתי הספר ולגנים. 4.2 מיליון ש”ח הושקעו בבדק בית והכנת מוסדות החינוך לקראת החזרה ללימודים. השנה יפתחו אשכול גנים חדש בשכונת רבין ואגף נוסף ביה”ס הרעות – אבל מספר התלמידים בעיר נמצא במגמת ירידה

הפעלנו את הילדים, הזענו, התאמצנו, נהנינו וגם סבלנו לא מעט (גם בגלל המצב המדאיג בדרום) – אבל הגיע הזמן לסיים סוף סוף את החופש הגדול. ביום שני ה-1 בספטמבר יחלו אלפי ילדים בכרמיאל את שנת הלימודים תשע”ה. במסגרת עבודות ההכנה ובדק ההבית הושקעו בקיץ כ-4.2 מיליון ש”ח, פרוייקט אשר לדברי ראש העיר עדי אלדר, “מציב אותנו מוכנים בצורה טובה לקליטתם של 9500 התלמידים במערכת החינוך המקומית”. כדי לקלוט את התלמידים יאויישו לראשונה אשכול חדש בן 3 גנים בשכונת רבין וכן האגף החדש בבית הספר הרעות – גם הוא ברבין.

אי אפשר שלא להתעלם ממגמה הולכת ומתמשכת המעוררת דאגה ומכך  שהתהליכים הדמוגרפיים שעוברת כרמיאל משפיעים גם על מערכת החינוך: בשנת הלימודים הקרובה תירשם ירידה במספר התלמידים בעיר: ב-1 בספטמבר יחלו את שנת הלימודים כ-9500 תלמידים, לעומת 9637 בשנה”ל הקודמת. לפני מספר שנים עמד מספר התלמידים על למעלה מ-10,000. הירידה מתבטאת גם במספר ילדי הגנים – 1877 לעומת 1917 בשנה האחרונה, 40 ילדים פחות בשכבת הגיל 3-6. בכרמיאל מדברים על פתיחת גנים חדשים, הרחבת בתי ספר והגדלתם וכן תכנון לקראת בניית בתי ספר וגנים נוספים, אבל כולם בחלקה הדרום-מערבי של העיר, באזור שכונת רבין וגבעת רם (שם מתכוננים לבניית שכונת הר כרמי), בעוד שבחלקים האחרים של העיר, כמו שכונת המייסדים, המערבית והדרומית, הולכת ומתמעטת אוכלוסיית הילדים. גם ראש מינהל החינוך מנחם שיכל מודה: “יש בעיה עם מספר התלמידים, המצב סטטי זה נכון. אין הגירה שלילית מכרמיאל, אם כי יש מי שעובר מכרמיאל למצפים באזור”.

עם זאת בעירייה בונים על הקמת שכונת הר כרמי שתגדיל בעתיד את האוכלוסייה העירונית בכ-10,000 נפש לערך, ותמשוך לכאן משפחות צעירות עם ילדים. על מנת להכין את מערכת החינוך לקראת הבאות, מתוכננת הקמת בית ספר תיכון שש-שנתי רביעי בעיר, באזור גבעת רם, שישרת את תושבי שכונת גבעת רם והר כרמי.

המטרה: הקניית תחושת סיפוק עצמי לתלמידים

במערכת החינוך מתגאים בתוכנית חדשה ויחודית בשם פסיכולוגיה חיובית, שתוכנס לכל בתי הספר היסודיים בכרמיאל ומתמקדת בזיהוי גורמים הממתנים מצוקות ברמת הפרט והארגון ואמורה להגביר את תחושת השמחה, האושר והסיפוק בקרב התלמידים, וכן מימוש עצמי ושביעות רצון.

התוכנית כוללת הכשרה והעצמה של סוכני השינוי (מנהלים, מורים וצוותי חינוך) האמורים לקדם מהלכים לשיפור ממשי “באקלים” הבית-ספרי ברמת הפרט, הכיתה, בית הספר השכונה והקהילה ככלל. התוכנית תוטמע על ידי מרכז “מיטיב” – בית הספר לפסיכולוגיה במרכז הבינתחומי הרצליה.

בעירייה מקדישים חשיבות רבה לשיעור הזכאים לבגרות מקרב תלמידי העיר, ומצהירים כי לאור ההצלחה והעלייה בשיעור הזכאים בשנים האחרונות, הם צופים כי המגמה תימשך: “אנחנו מדברים בשפת המעשה, בכל שנה אחוז מצליחי הבגרות עולה ועולה, אמר ראש העיר. הוא קיבל חיזוק מראש מינהל החינוך מנחם שיכל, שאמר בביטחון: “אין ספק שאחוזי הבגרות בשנה, שנתיים, שלוש הקרובות, יעלו”. בעירייה מצביעים על נתון של 0.07% נשירה ממערכת החינוך בקרב תלמידי ז-ט ומציינים כי מדובר בשיעור נמוך ביותר בהשוואה ליישובים אחרים בארץ.

השנה נמשך המהלך העירוני לאיגום תקציבים מהלך עירוני (איגום תקציבים) להתקנת “כיתות חכמות” בבתי-הספר היסודיים חטיבות הביניים והחטיבות העליונות. במסגרת הפעימה השנייה בוצעה החלפת מקרנים ושיפור תשתיות תקשורת המחשבים. בשבעה בתי-הספר היסודיים הותקנו 101 מקרנים חדישים, שופרה והוגברה מהירות רשת האינטרנט הבית-ספרית, 267 מחשבים ניידים הועמדו לרשות מורי בתי-הספר וכן 60 מחשבים ניידים לתלמידים במסגרת ניסוי מבוקר בבית הספר אופק. במסגרת הפעימה השלישית תורחב התוכנית לחטיבות הביניים.

בשלושה בתי-ספר מובילים הופעל השנה פיילוט שימוש בספרי לימוד דיגיטליים במגמה לטפח למידה חווייתית עדכנית ומתקדמת.

במערך כיתות התקשורת  המיועדות למאובחנים על הרצף האוטיסטי ברמה בינונית-גבוהה (PDD לשעבר), תהיה לראשונה קליטת שנתון  א’ (“הרעות”) וכיתת י’ג באורט כרמים, כחלק מבניית אחריות חינוכית תלת-שנתית עד לגיל 21 (עד כיתה ט”ו).

באורט כרמים תימשך צמיחת המסגרת של כיתת המחוננים המחוזית (על יסודית), השנה תהיינה שתי כיתות – ז’ וח’ לתלמידים מחוננים מכרמיאל והסביבה.

לבוגרי כיתות ט’ וי’ שלחובתם נצבר מספר רב של שליליים והם מוגדרים כחסרים הרגלי למידה בסיסיים, נושרים או על סף נשירה, תיפתחנה כיתות “אסכולה” המיועדות למניעת נשירה והקניית זכאות לבגרות. משך התוכנית שלוש שנים. בתום השנה הראשונה נרשמה הצלחה והתמדה לימודית וכן הישגים מרשימים בבחינות הבגרות . כיתות אסכולה פועלות בחטיבות הביניים פסגות וכרמים תורחב גם לבית ספר אמית.

כתבה מעניינת:

תאונה צומת ביג כרמיאל צילום איחוד הצלה

תאונה סמוך לצומת ביג: שני צעירים נפצעו

שתפומאת גיל דובריש שני בני אדם נפצעו בתאונת דרכים שהתרחשה היום (ד') בשעות הצוהריים בכביש …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *