אבן טבעית לפרוייקטים של ריצוף וחיפוי חיצוני. צילום אילוסטרציה פריפיק
אבן טבעית לפרוייקטים של ריצוף וחיפוי חיצוני. צילום אילוסטרציה Freepik

אבן טבעית לפרוייקטים של ריצוף וחיפוי חיצוני – הטרנד שכובש את ישראל

שתפו

מערכת פורטל זהר.נט

נכנסים לבית חדש או משפצים את הבית הנוכחי שלכם? מזל טוב! סופסוף הגעתם לשיפוץ המיוחל, ואתם בוודאי מחפשים טרנדים ושדרוגים לבית על מנת שהבית ישדר את האווירה שאתם רוצים להשרות על דרי הבית ועל האורחים שלכם. בשנים האחרונים אבן טבעית לפרוייקטים של ריצוף וחיפוי חיצוני הפך לטרנד שהולך ותופס תאוצה וניתן למצוא אותו בהמון בתים ברחבי ישראל. במאמר זה ריכזנו עבורכם את כל מה שצריך לדעת על אבן טבעית לפרוייקטים של ריצוף וחיפוי חיצוני.

אבן טבעית לפרוייקטים של ריצוף וחיפוי חיצוני – מה זה?

אבן טבעית היא חומר המשמש לבנייה עוד מן העת העתיקה ודוגמאות לשימוש בה ניתן לראות כבר מן האלף החמישי לפני הספירה. כאשר החלה מהפכת העיור ואנשים עשו את המעבר מן הכפרים לערים השימוש באבן טבעית הלך ופחת והחליפו אותה הפלדה והבטון המזוין. בשנים האחרונות, כחלק ממגמה של רטרו וחזרה לעבר, אבן טבעית לפרוייקטים של ריצוף וחיפוי חיצוני הפכה לנפוצה יותר ויותר, ולא בכדי – היא אסתטית מאוד ומשווה לבית מראה וינטג'י וטבעי. כיום שימוש באבן טבעית הוא לרוב לחיפוי וריצוף.

אבן טבעית לפרוייקטים של ריצוף וחיפוי חיצוני – סוגי האבנים

כיום ישנן מס' סוגי אבנים בהן עושים שימוש כחיפוי חיצוני או כריצוף:

  1. גרניט – אבן בעלת הרכב מינרלי מגוון ולכן היא קשה וצפופה ונעשה בה שימוש בעיקר לריצוף או במשטחי עבודה במטבחים. ניתן למצוא אותה במגוון של צבעים ודוגמות.
  2. טרוורטין – אחת האבנים הנפוצות לחיפוי בה ישנן הרבה חורים מפותלים ומכורסמים, מה שמעניק לה מראה מתולע.
  3. קרמה – שיש רך בגוונים של חום המשמש לריצוף

אבני חיפוי פנים מגיעות בעובי של עד 1.5 ס"מ כאשר אבנים המשמשות לפרוייקטים של חיפוי חוץ הן אבנים מסיביות יותר המגיעות בעובי של 4-5 ס"מ, וככל שעובי האבן גדול יותר כך מלאכת ההרכבה שלה תהיה מורכבת יותר. בנוסף, אבנים בעובי גדול יוצרות בידוד טוב יותר לחלל מגורים.

אבן טבעית לפרוייקטים של ריצוף וחיפוי חיצוני – כיצד זה מתבצע?

ההרכבה של אבנים בעבודות מסוג זה מתבצעת באמצעות קשירות מיוחדות על גבי קירות המבנה. נהוג כיום לחפות חללים מסוימים משטח המבנה לצרכי דקורציה וצרכי בידוד, ויש להתאים את אבן החיפוי לאופיו של המבנה, גודלם של הקירות החיצוניים, לתכנון האדריכלי של המבנה ולעיצוב הפנים על מנת לייצר שפה חזותית אחידה בין חלקו החיצוני של המבנה לחלק הפנימי. בשנים האחרונות אבנים עתיקות הופכות לפופולריות יותר ויותר והן נקראות אבני פירוק – אבנים שפורקו ממבנים ישנים ועתיקים, והשימוש בהן מומלץ למי שמבקש לשוות לביתו מראה עתיק. שוב נציין שאת בחירת האבנים יש לעשות בייעוץ וליווי של אדריכל על מנת לקבל את התוצאה הטובה והאסתטית ביותר.

(תוכן מקודם)

***LinkPower.co.il

כתבה מעניינת:

אדנית צמחים

אדניות למרפסת – על סוגי אדניות וכיצד בוחרים אדנית

שתפומערכת פורטל זהר.נט הדרך הטובה והנוחה ביותר לגדל צמחים במרפסת הבית, או בכל מקום אחר, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *