Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1703769070:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 52781
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 4735
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => בחירות בכרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => בחירות בכרמיאל בסוף ינואר: מי נגד ומי פחות?
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => מי מהמועמדים לראשות עיריית כרמיאל רוצה לדחות את הבחירות עד אחרי המלחמה - ומי תומך בקיומן במועד שנקבע? ארבעת המתמודדים עונים על השאלה
        )

    [_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | בחירות בכרמיאל בסוף ינואר: מי נגד ומי פחות?
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 968
        )

)
בחירות ראשות העיר כרמיאל צילומים פרטי פורטל זהרנט מדיה אלון אזולאי מור צידון
המועמדים לראשות עיריית כרמיאל. צילומים: פרטי, פורטל זהר.נט, מדיה אלון אזולאי, מור צידון

בחירות בכרמיאל בסוף ינואר: מי נגד ומי פחות?

שתפו

מי מהמועמדים לראשות עיריית כרמיאל רוצה לדחות את הבחירות עד אחרי המלחמה – ומי תומך בקיומן במועד שנקבע? ארבעת המתמודדים עונים על השאלה

מערכת פורטל זהר.נט

סערת הבחירות לרשויות המקומיות. בממשלה דנים בימים אלה האם לקיים את הבחירות בתאריך 31.1.2024 או לדחות אותן עקב המלחמה בארגוני הטרור בדרום ובצפון.

פנינו אל ארבעת המועמדים לראשות עיריית כרמיאל ושאלנו מי מהם בעד קיום הבחירות במועד שנקבע ומי נגד? המשיכו לקרוא.

המועד המקורי של הבחירות לרשויות המקומיות ברחבי הארץ היה 31.10.2023, אך כשלושה שבועות לפני כן התרחשו אירועי השבת השחורה ומאז ישראל נמצאת במצב מלחמה. במשרד הפנים עידכנו על דחיית הבחירות בשלושה חודשים, לתאריך 30.1.2024 (בעוד כחודש ימים). הנושא נמצא במרכזו של דיון ציבורי סוער – שבו לצד הקריאות לקיים את הבחירות במועדן, נשמעות קריאות לדחות אותן שוב, למועד מאוחר יותר.

מה חושבים על הנושא ארבעת המועמדים לראשות עיריית כרמיאל? הפנינו אליהם את השאלה והינה התשובות שקיבלנו:

משה קונינסקי: "הבחירות מסמלות את הנחישות והחוסן הלאומי שלנו כעם"

"אני מבין את החששות ומכיר בקולות המביעים דאגה בנוגע לקיום מערכת בחירות בעיצומה של מלחמה ובמצב המורכב שאנו נמצאים בו. אף אחד לא הכין אותנו לרגעים האלה.

לצערנו, מדי יום אנו מתבשרים על נפילתם של חיילי צה"ל בקרבות בעזה ובגבול הצפון, ביניהם בני עירנו היקרים. כל דאגותנו נתונות לרווחתם ולשמירה על ביטחונם של התושבים, בסיוע למשפחות השכולות שאיבדו את היקר להן מכל ובסיוע למשפחות שיקירהן לוחמים על ביטחונה של מדינתנו.

עיריית כרמיאל ועובדיה המסורים עושים לילות כימים על מנת להעניק לכלל התושבים את מיטב השירותים ואני גאה בהם על כך.

עם זאת, המדינה שואפת לחזור לשגרה ככל שניתן בתנאים המאתגרים הללו.

אם תתקבל החלטה לקיים את הבחירות במועדן, מוטלת עלינו החובה לנהל קמפיין בחירות מכובד וענייני. יש לנו אחריות עצומה כלפי עירנו ותושביה, במיוחד בתקופה קשה זו.

בכל מקרה, בזמן שאנו מתמקדים בקמפיין הבחירות, אל לנו לשכוח את 129 אזרחים – נשים, גברים, ילדים, חיילות וחיילים המוחזקים כבני ערובה בשבי החמאס, ואת אלפי החיילות והחיילים האמיצים הלוחמים בחזית. מסירות הנפש והגבורה שלהם מהווים תזכורת מתמדת להשפעתה של המלחמה הזו על כולנו. מחובתנו להעניק להם ולבני משפחותיהם את תמיכתנו בתקופה קשה זו.

אני קורא לכל תושבי העיר היקרים, זו בהחלט לא תקופה אידיאלית לבחירות, אבל בהנחה שהן יתקיימו כמתוכנן, בחירות אלו אינן רק בחירה של הנהגה; הן מסמלות את הנחישות והחוסן הלאומי שלנו כעם.

עם ישראל חי".

משה קונינסקי ראש עיריית כרמיאל
משה קונינסקי. צילום: פורטל זהר.נט

אלון אזולאי: ״נהיה ערוכים לכל החלטה שתקבל ההנהגה״

״לקיום או לדחיית הבחירות ישנם שיקולים לכאן ולכאן, ביניהם שיקולים דמוקרטיים, ערכיים, כלכליים ותקציביים המשפיעים על חיי כל אזרח במדינה, וכן שיקולים רבים נוספים. באופן אישי, דעתי בעניין היא שמערכת בחירות חייבת להעניק הזדמנות שווה לכל המועמדים להציג את עמדתם בצורה האולטימטיבית. כמו כן, מערכת הבחירות חייבת לתת הזדמנות לחיילי המילואים להתמודד או להצביע בלב שלם ובנפש חפצה.

יחד עם זאת, חשוב להבהיר כי בסופו של דבר, אנו נמצאים במערכה מלחמתית מהמשמעותיות שידעה המדינה. אויבנו, מעוניינים לפגוע במדינתנו בכל דרך, בין אם באמצעות מתקפות אלימות וירי על אנשינו ובין אם בשיבוש חיינו ופגיעה בדמוקרטיה הישראלית. אין לאפשר לאויבנו לפגוע בערכים הדמוקרטיים הבסיסיים של מדינתנו. הדמוקרטיה היא כוכב הצפון של מדינת ישראל.

על כולנו להבין כי אפשרות של דחיית הבחירות בפרק זמן משמעותי היא גם פגיעה ישירה בתפקוד היומיומי של הרשות המקומית ובעצם פגיעה בכל אחת ואחד מתושבי מדינת ישראל. כידוע, בכל שנה, על העירייה להעביר תקציב כלכלי מוסכם שיאפשר את המשך פעילותה השוטף ומתן השירותים הבסיסיים ביותר. שירותים אלו, מטרתם לדאוג לטיפול בתושב בכל היבט באשר הוא. ללא תקציב והנהגה מקומית מתפקדת, בעלת תוכנית עבודה סדורה גם בשעת חירום, קיימת אפשרות ממשית לפגיעה בתושבים עצמם. את הדברים הללו יש לקחת בחשבון.

לכן, על רקע מצב המלחמה, אני סבור כי על הנהגת המדינה לקבל החלטה שתביא לאיזון בין הצרכים המיידים של תושבי ישראל לבין הנסיבות. אין לי ספק כי מה שרואים מכאן לא רואים מחדרי מקבלי ההחלטות, ועל כן, אני אלון אזולאי וכל אנשי רשימת 'כרמיאל חדשה' למועצת העיר, סמוכים ובטוחים כי כל החלטה שתתקבל על ידי הנהגת המדינה, תהיה ההחלטה הנכונה ביותר – בין אם יוחלט לדחות את הבחירות ובין אם יוחלט לקיימן ב-30 לחודש הבא. מה שבטוח, מדינת ישראל חייבת לספק לתושביה יציבות".

צילום: מדיה אלון אזולאי
אלון אזולאי. צילום: מדיה אלון אזולאי

בת שבע אבוחצרה: "אסור לקיים בחירות בזמן מלחמה"

"מזה כחודש וחצי שמתנהל שיח באשר לקיומן או אי קיומן של הבחירות המוניציפליות בסוף חודש ינואר 2024. דעתי בנושא היתה מתחילת הדרך חד-משמעית ונותרה כזו: אני מתנגדת לקיומן של הבחירות בעת בה עדיין מנשבות רוחות מלחמה, התותחים רועמים ובכל יום אנו קוברים את מיטב הלוחמים הגיבורים שלנו.

אתם בוודאי ערים לכך שהמועמדים האחרים לראשות העיר כרמיאל מעדיפים למלא פיהם מים, כי ככל הנראה הפוליטיקה בעבורם היא קודש קודשים – היא מטרת העל ולא המטרות של צבא ההגנה לישראל. אני לא מכבסת מילים, לא הולכת ליד, לא מסתתרת מאחורי החלטות של אחרים ולא מתפתלת, אני אומרת בקול ברור וצלול: נכון, אני מתמודדת לראשות עיריית כרמיאל עד הסוף וחושבת שחייבים להחליף פה את ההנהגה, אבל לצד זאת, אסור לקיים כעת בחירות. אני פעילה במאבק לדחיית הבחירות ואף הצטרפתי לבג"צים שהוגשו.

כולנו חייבים להבין: מאז אותו בוקר ארור ב-7 באוקטובר היו חייבים להשתנות פה כללי המשחק. לא עוד שיקולים פוליטיים אישיים לפני שיקולים לאומיים ובוודאי בטחוניים.

התומכים בקיומן של הבחירות בחודש ינואר בזמן המלחמה זועקים: "דמוקרטיה", אבל הם שוכחים בו בעת שהתעקשותם לקיים את הבחירות תוך כדי לחימה, הם פוגעים בזכותם הדמוקרטית של אלפי מועמדים לראשות ולמועצה בעשרות רשויות במדינת ישראל.

לצד זאת, לאחר שבארבע השנים האחרונות היינו חשופים לרמת פילוג ושנאה בין המחנות השונים בעם כפי שלא ראינו מאז קום המדינה, זכינו סוף סוף לעדנה. נכון, רצינו שמשהו אחר יגרום לאחדות בעם, לקירוב לבבות ולאהבת חינם – לא מלחמה, אלא התפכחות כלשהי. אבל זה המצב הנתון ועלינו לשמור על האחדות הזו בעורף כי היא נותנת כח ללוחמים בחזית.

מדינת ישראל החליטה שבכל הרשויות שתושביהן פונו מביתם, יתקיימו הבחירות רק חמישה חודשים לאחר סיום המלחמה – כך חייב להיות בכל הארץ. הדמוקרטיה האמיתית היא לפני הכל עיקרון השוויון שנרמס בינתיים ברגל גסה במלחמה הזו.

אני מחבקת ומחזקת את המשפחות הרבות שהצטרפו למשפחת השכול הגדולה של מדינת ישראל ומתפללת לשלומם של השבויים והחטופים שיחזרו במהרה לחיק משפחתם בריאים ושלמים בגופם ובנפשם.

תנו ללוחמים שלנו ולכל המדינה לעסוק בדברים החשובים באמת כרגע – המלחמה בעזה ולא המלחמה בקלפיות. לזה יהיה זמן לאחר מכן".

בת שבע אבוחצרה
בת שבע אבוחצרה. צילום: מור צידון

גיא מרציאנו: "אני חבר המועצה היחיד שגוייס… לדחות הבחירות"

"נושא מועד הבחירות ודחייתן נמצא בשיח הציבורי בשבועות האחרונים.

בתאריך 7/10/2023, בשבת השחורה, גוייסתי בצו 8 בשעות הבוקר המוקדמות ביחד עם מאות אלפי חיילי וחיילות מילואים במטרה להגן על מדינת ישראל. כ-3,500 מתמודדים ומתמודדות לבחירות המקומיות גוייסו בצו 8, ואני ביניהם, רובנו משרתים עד היום ונלחמים על המולדת.

בשבועות האחרונים פניתי לשר הפנים במכתב הדורש לדחות את הבחירות כדי שהזכות הדמוקרטית שלי ושל אלפי מתמודדים לבחור ולהיבחר לא תיפגע.
שאר המתמודדים והמתמודדות בעיר כרמיאל המשיכו להיות זמינים ולנהל את הקמפיין הציבורי שלהם.

ראש העיר, סגניו ושאר חברי וחברות המועצה המשיכו בשגרה ונתנו מענה לציבור בזמן שאני, חבר המועצה היחיד שגוייס ולצערי נבצר ממני להמשיך בשירות הציבורי שלי למען תושבי כרמיאל.

חצי מרשימתי כולל אנוכי גוייסנו בצו 8 ומשרתים עד היום במשימות הגנה והתקפה עם צפי להמשך שירות מילואים.

שר הפנים וצוותו היו צריכים לרדת לשטח בצפון ובדרום, לפגוש את המועמדים ורק אז לקבל את ההחלטה.

בהחלטתו, שר הפנים משה ארבל מעמיד אותנו במצב לא מוסרי, האם להמשיך לקחת חלק בהגנה על מדינת ישראל או להתמודד בבחירות המקומיות ולשרת את תושבי כרמיאל.

אני קורא לשר הפנים לדחות את הבחירות לחודש יוני, אחרי שתסתיים המלחמה ונוכל לבקר ולכבד את משפחות הנופלות והנופלים ולקיים בחירות דמוקרטיות בעיתוי מתאים.

אין דבר שיותר מספק אותי מלשרת את תושבי כרמיאל היקרים, אני רואה את תפקידי כחבר מועצה וכנציג ציבור כשליחות. זוהי זכות גדולה, העשייה למען תושבי העיר ועתידה של כרמיאל חשובה לי עד מאוד. בעת מלחמה, נבצר ממני למלא את עבודת השליחות שלי.

כעת זוהי העת להגן על המולדת, להגן על הבית שלנו ולראייתי אין זה הזמן לניהול קמפיינים פוליטיים וקיום בחירות מוניציפליות אשר ממילא עלולות להיפגע בשל אחוזי הצבעה נמוכים לאין שעור בעוד זכותם של טובי בנינו ובנותינו לבחור עלולה להיפגע.

אני מבקש לאחל לתושבי כרמיאל, בשורות טובות, אני מחבק את המשפחות השכולות ושולח את תנחומיי הכנים. בתקווה לימים טובים ובטוחים יותר, תשמרו על האחדות, מחכה לפגוש את כולכם לאחר המלחמה, לאחר ניצחונה של מדינתנו על אויבינו".

גיא מרציאנו צילום פרטי
גיא מרציאנו. צילום פרטי

כתבה מעניינת:

תאונה צומת ביג כרמיאל צילום איחוד הצלה

תאונה סמוך לצומת ביג: שני צעירים נפצעו

שתפומאת גיל דובריש שני בני אדם נפצעו בתאונת דרכים שהתרחשה היום (ד') בשעות הצוהריים בכביש …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *