Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1658908875:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 49620
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 243
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => בית הספר מוריה
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => %%title%% %%page%% %%sep%% %%sitename%% בית הספר מוריה - לאן?
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => בית הספר הממלכתי-דתי היסודי היחיד בעיר מתמודד עם מיעוט תלמידים, ריבוי זרמים והמבנה המיושן זקוק לחיזוק מסיבי - ולא בטוח שזה יקרה
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 70
        )

    [_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes] => Array
        (
            [0] => 3
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | בית הספר מוריה - לאן?
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => חדשות החינוך בכרמיאל
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 541
        )

)
בית ספר מוריה. צילום ארכיון
בית ספר מוריה. צילום ארכיון

בית הספר מוריה – לאן?

שתפו

בית הספר הממלכתי-דתי היסודי היחיד בעיר מתמודד עם מיעוט תלמידים, ריבוי זרמים והמבנה המיושן זקוק לחיזוק מסיבי – ולא בטוח שזה יקרה

מאת גיל דובריש

לאן מועדות פניו של בית הספר מוריה, בית הספר הממלכתי-דתי (ממ״ד) היסודי היחיד בכרמיאל? בשנים האחרונות מתמודד בית הספר עם מיעוט תלמידים בעוד שמספר התושבם המשוייכים לזרמים שונים הולך וגדל. הורים רבים רבים בעיר מחפשים אפשרויות חינוך אחרות עבור ילדיהם – גם מחוץ לכרמיאל, ובמקביל, המבנה המיושן זקוק לשיפוץ וחיזוק מסיבי כדי לעמוד בתקנים המחמירים ביותר הנדרשים היום.

נושא בית הספר מוריה עלה לדיון בישיבת מועצת העיר האחרונה, כאשר חבר האופוזיציה גיא מרציאנו העלה שאלה בנושא תקציב שהוקצה לצורך שיפוצים במבנה. מתברר כי לפני כשנתיים הקצה מפעל הפיס אשר סכום של 160,000 שקלים – שהוגדל ב-30,000 שקלים נוספים על מנת להמשיך בעבודות השיפוץ. זהו סכום שאינו מספיק בשום אופן כדי לשפץ ולחזק את המבנה כנדרש.

לדברי גיא מרציאנו, ״הורים רבים שילדיהם מסיימים גני חובה ממלכתיים-דתיים בכרמיאל מעדיפים לשלוח את הילדים לבתי ספר מחוץ לעיר, במקום לשלוח אותם ללמוד במוריה. זהו בית הספר היחיד שאמור לתת מענה לציבור הדתי, אבל כדי שזה יקרה, עלינו להשקיע רבות בשיפוצו וחידושו. גם את התוכן הפדגוגי יש לעדכן, לחדש ולרענן על מנת למשוך תלמידים מכרמיאל. במקום לחשוב על אפשרויות שמותאמות לזרים אחרים, יש להתמקד בביה״ס מוריה. קיימת אפשרות להשיג תקציבים גדולים כדי להנגיש את בית הספר לציבור רחב ככל האפשר, אנחנו רוצים וצריכים את בי״ס מוריה חזק, יש היתכנות לכך״.

אודי איזק ראש מינהל החינוך, ציין במהלך הישיבה בתשובה לדברי מרציאנו, כי בשנים האחרונות רק כמחצית מ-100 התלמידים המסיימים בכל מחזור בכרמיאל את גני החובה בחינוך הממלכתי-דתי, נרשמים לכיתה א׳ במוריה. המשמעות היא שכ-50% או יותר מהתלמידים בשנתון כיתה א׳ לומדים במוסדות לימוד אחרים. הוא אמר כי ניתן להשליך על כך את ריבוי הזרמים והצרכים של אותם זרמים להתאים את הלימודים לילדיהם בצורה המיטבית. ״במעט מאוד ערים בסדר הגודל של כרמיאל יש רק זרם אחד של ממלכתי-דתי. אחת הסיבות לכך היא שבכרמיאל יש מעט מאוד ילדים, וגם בגלל שלא התחדשנו בזמן. תהליכי ההתחדשות כבר התחילו להתבצע – תהליכי התחדשות פדגוגית, החלפת מנהל וחיפוש אחרי חיבורים והגדרות של מה נפרד ומה מתאים ביחד. האתגר של התחדשות החמ״ד הוא אתגר מיוחד בכל הארץ, יש הרבה זרמים שצריך לתת להם ביטוי״.

עוד ציין איזק כי במקביל לשינויים הפדגוגיים יש צורך בשדרוג המבנה הישן: ״המבנה נדרש חיזוק רעידות אדמה, גם שיפוץ וגם עבודות גדולות מאוד… אנחנו בתכנון של חידוש המבנה…״

עם זאת הבהיר ראש מינהל החינוך כי לא נשקלת השקעה גדולה בשדרוג ביה״ס מוריה משום שקיימת תוכנית הקים בית ספר ממ״ד חדש בשכונת רבין: ״המיקום של בי״ס מוריה הוא מורכב מכיוון שכיוון ההתפתחות (של כרמיאל) הוא מערבה. הגשנו בקשה לבית ספר ממלכתי דתי ברבין, אנחנו לא יודעים אם יאשרו לנו… ׳לשרוף׳ שם (במוריה) משאבים גדולים על משהו שנהרוס – לא הגיוני״.

בתגובה לפנייתנו ציין אודי איזק: ״בבית הספר מוריה יושקעו בתקופה הקרובה כהיערכות לפתיחת השנה וההתאמות הנדרשות 190 אלף ש״ח והשקעה משמעותית נוספת בחדר המחשבים. התגובה לחבר מועצת העיר היתה לגבי שיפוצים בהיקפים גדולים מאד – מיליוני ש"ח, הנדרשים לביצוע במבנה בעתיד ומתוכננים לביצוע בשותפות עם משרד החינוך ובהתאמה לצרכים של מערכת החינוך הממלכתית דתית בעתיד״.

תקראו גם על זה בפורטל זהר.נט:

כתבה מעניינת:

בית ספר עתיד כרמיאל נטיעת עצים לזכר נרצחים

בבי"ס עתיד נטעו עצים לזכר נרצחים בטבח

שתפומערכת פורטל זהר.נט סיום מחצית בבית הספר עתיד כרמיאל בצל המלחמה. התלמידים נטעו עצים לזכרם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *