Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1684854574:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 51378
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 242
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => מוות טראגי בכרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => בעקבות מותה הטראגי של נערה: העיר המומה וכואבת
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => באורט כרמים שם למדה בת ה-14 שנמצאה ללא רוח חיים, קיים הצוות החינוכי שיחות עם התלמידים. ראש העיר משה קונינסקי ויו״ר הנהגת ההורים משה צידיקיהו
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 57
        )

    [_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes] => Array
        (
            [0] => 3
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | בעקבות מותה הטראגי של נערה: העיר המומה וכואבת
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 10782
        )

)
נר זיכרון צילום דפוסיט פוטוס
צילום: דפוזיט פוטוס

בעקבות מותה הטרגי של נערה: עיר המומה וכואבת

שתפו

באורט כרמים שם למדה בת ה-14 שנמצאה הלילה ללא רוח חיים, קיים הצוות החינוכי שיחות עם התלמידים. ראש העיר משה קונינסקי ויו״ר הנהגת ההורים משה צידיקיהו שלחו תנחומיהם

מאת גיל דובריש

כרמיאל מזועזעת והמומה עם מותה של הטרגי של תלמידת כיתה ח׳ בבית הספר אורט כרמים, אמש (יום א׳). התלמידה נמצאה אמש ללא רוח חיים בביתה לאחר ששמה קץ לחייה.

באורט כרמים נערכו במיוחד בשעות הבוקר כדי לתת מענה לתלמידים הזקוקים לכך. במכתב שנשלח להורים מטעם מנהל בית הספר אילן פרסטר והנהלת בית הספר, נכתב: ״בית הספר מהווה משפחה חמה ותומכת. אנו שותפים לצער ולכאב של המשפחה, נלווה אותה בעת הקשה הזו ואנו מאחלים לה הרבה כוחות ונחמה ושלא ידעו עוד צער. עם היוודע הבשורה התכנס הבוקר צוות ביה״ס, גורמים מהרשות, גורמים טיפוליים: שפ"ח, פיקוח על מנת לתת מענה מיטבי למצב זה. כמו כן, נערך תדריך שיח בכיתות עם התלמידים. היום הצוות החינוכי יקיים שיחות בכיתות על האירוע בהן ניתן לתלמידים מקום להביע רגשות, תחושות, חששות ולקבל נקודות מבט מאוזנות ככול הניתן כמו גם כלים ודרכי התמודדות במצבי משבר״.

עוד נכתב במכתב מטעם הנהלת אורט כרמים: ״בהזדמנות זו נציין, כי חשוב לשים לב לתגובותיהם של הילדים בבית, כגון פחד, קושי להירדם, תחושות, וכל שינוי אחר בהתנהגותם. תגובות אלה הן נורמטיביות לאירוע מעין זה, הן הולכות ונחלשות עם הזמן. חשוב להיות אמפתיים וקשובים בעת הזו לצורך הרגשי של הילדים, לאפשר להם לשוחח על האירוע מבלי להביע עמדה ולעודד אותם לפעילות וחזרה לשגרה… שלא נדע עוד צער, שולחים חיבוק חם למשפחה וכאן עבורכם לכל צורך שעולה״.

ראש העיר משה קונינסקי פירסם הבוקר הודעה בה התייחס לטרגדיה: ״עיריית כרמיאל, הנהגת ההורים העירונית והנהלת בית הספר כרמים משתתפים בצער ובכאב של המשפחה, נלווה אותה בעת הקשה הזו ואנו מאחלים לבני המשפחה הרבה כוחות ונחמה ושלא ידעו עוד צער. עיריית כרמיאל, הנהגת ההורים והנהלת ביה״ס כרמים מלווים את המשפחה כבר מהיוודע דבר מותה. חשוב להיות אמפתיים וקשובים בעת הזו לצורך הרגשי של הילדים, לאפשר להם לשוחח על האירוע מבלי להביע עמדה ולעודד אותם לפעילות וחזרה לשגרה. בכל התלבטות, שאלה או דאגה צוות ההמנהל לשירותים קהילתיים ,הפסיכולוגים העירוניים והצוות החינוכי של בית הספר עומדים לרשותכם… מי יתן ולא תדעו עוד צער!״

יו״ר הנהגת ההורים העירונית בכרמיאל, משה צידקיהו שלח תנחומיו למשפחה ואמר: ״הנהגת ההורים העירונית כרמיאל מרכינה את ראשה בהיוודע מותה הטרגי של תלמידת כיתה ח׳ בית ספר כרמים… אנו מחבקים את המשפחה והקהילה וקוראים להורים להיות קשובים וערנים לתחושות והרגשות של התלמידים והתלמידות ביום הקשה הזה ובכלל. בכל נושא ואו יעוץ ניתן לפנות להנהלות בתי הספר לרבות הצוותים המקצועים. צוותי התערבות ממינהל חינוך ומחוז צפון נמצאים בבית הספר ומלווים את הצוות החינוכי והילדים״.

כתבה מעניינת:

תאונה צומת ביג כרמיאל צילום איחוד הצלה

תאונה סמוך לצומת ביג: שני צעירים נפצעו

שתפומאת גיל דובריש שני בני אדם נפצעו בתאונת דרכים שהתרחשה היום (ד') בשעות הצוהריים בכביש …


2 תגובות

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לפני מערכת החינוך, הכל מתחיל בחינוך מהבית. הורים, ת ת ע ו ר ר ו !!!!!
    כמה מכם יודעים באמת מה עובר על ילדיהם בבית הספר ?! עם מי הם נמצאים בהפסקות ?! את מי הם מזמינים לימי ההולדת שלהם ??!!! כבר נשבר הזין כל שני וחמישי ילד אחר מתאבד בגלל שאתם נרדמים בשמירה !!!

  2. משה גופן

    כל הכותבים, המייעצים, המחנכים למיניהם, ברשויות החינוך והמוניציפאליה – אילו הייתה בכם עירנות ותושייה חינוכיים לפני האסון היה בזה יתר תועלת, מאשר, כפי שנראה כאן,אחרי סתימת הגולל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *