Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1465224684:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 14081
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_metaseo_metatitle] => Array
        (
            [0] => חדשות זהר הצפון כרמיאל - בתיה כץ חוזרת לנהל את אורט פסגות
        )

    [_metaseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => סערה בחדר המורים בביה”ס. המנהלת הנוכחית חגית לוי צפויה לסיים את תפקידה אחרי שנה אחת בלבד
        )

    [_metaseo_metaopengraph-title] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metaopengraph-desc] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metaopengraph-image] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-title] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-desc] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-image] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw_text_input] => Array
        (
            [0] => אורט פסגות
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => אורט פסגות
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 57
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 10061
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2016/06/בתיה-כץ-חגית-לוי-פסגות-1046.jpg
        )

    [essb_pc_mail] => Array
        (
            [0] => 1
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => אורט פסגות
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)
חגית לוי (צילום ארכיון : אלכס הובר) ובתיה כץ

בתיה כץ חוזרת לנהל את אורט פסגות

שתפו

סערה בחדר המורים בביה”ס. המנהלת הנוכחית חגית לוי צפויה לסיים את תפקידה אחרי שנה אחת בלבד, חלק מהמורים החליטו להיאבק בהחלטת רשת אורט. תומכיה של כץ טוענים: זה הליך חוקי, זכותה לחזור אחרי שנת שבתון

מאת גיל דובריש

בעוד ההכנות לסיום שנת הלימודים הנוכחית בבית הספר אורט פסגות מתקיימות כסדרן, מתחוללת סערה של ממש בחדר המורים על רקע השינויים הצפויים בשנת הלימודים הקרובה.

המנהלת הקודמת של בית הספר, בתיה כץ, הודיעה לרשת אורט לממש את זכותה לשוב לתפקיד השמור לה אחרי שנת שבתון ולחזור לנהל את בית הספר. המשמעות היא שהמנהלת הנוכחית, חגית לוי, תיאלץ לסיים את תפקידה כבר אחרי שנה אחת בלבד. אלא שבקרבתה של חגית מסרבים לקבל את השינויים הצפויים וחלק מהמורים החליטו לצאת למאבק נגד מינויה מחדש של כץ.

בתיה כץ יצאה בקיץ לשנת שבתון, שבסיומה התכוונה לבחון את האפשרויות העומדות בפניה. היא עברה להתגורר עם בעלה בתל אביב והשכירה את ביתה בכרמיאל. בראיון מיוחד שהתקיים ביוני שעבר לעיתון ופורטל זהר הצפון, ציינה כץ: “אני חושבת שכל אדם צריך לדעת מתי ללכת. צריך לפרוש בשיא, לא להתיישב באותו המקום עד סוף הימים, אלא ללכת הלאה. זו החלטה אישית שלי, אני עדיין לא סוגרת את הדלת, תמיד קיימת האפשרות שבסוף שנת השבתון אחזור לתפקיד”.

בחודש אוקטובר האחרון הוצעה לבתיה כץ המשרה היוקרתית של ניהול ביה”ס עירוני א’ בתל אביב, לאחר שהמנהלת הקודמת עזבה. כץ לקחה את ההזדמנות בשתי ידיים. על אף שביעות הרצון מתפקידה, במיוחד בקרב מורים בביה”ס, התגלעו חילוקי דעות קשים בין כץ לבין הורים לתלמידים, על רקע דרך הניהול שלה. מאבק ההורים נגד המנהלת היה קשה ומר, ואף לווה בכותרות מרעישות במקומונים של העיר הגדולה. בשלב מסויים כץ הבינה כי אין טעם להיכנס עם “ראש בקיר” והודיעה לרשת אורט בחודש מרץ, כי אין בכוונתה להמשיך בתפקיד. ברשת אורט ככל הנראה, התעכבו עם ההחלטה ונזכרו להודיע על כך להנהלת אורט פסגות רק בחודש מאי.

כאשר נודע על שובה של כץ לכרמיאל, הביעו כמה ממורי ביה”ס אורט פסגות את מרמורם על ההחלטה ופנו להנהלת רשת אורט, בקריאה להשאיר את המנהלת הנוכחית בתפקידה, במקביל בוצעה החתמה של מורים על מכתב המיועד להנהלת רשת אורט. מהלך זה נעצר בינתיים, משום שהמורים העריכו כי צעד זה יכול רק לפגוע בהשגת המטרה. כך או כך, ההכנות לקראת שנה”ל הבאה הוקפאו בשלב זה.

מקורביה של חגית לוי טוענים כי קיימת שביעות רצון רבה מתפקודה במהלך השנה האחרונה ומציינים כי עמדה היטב באתגרים שניצבו בפניה. לדבריהם לפני מספר שבועות, היא אף קיבלה אישור רשמי מהנהלת הרשת על כך שהיא ממשיכה בתפקיד מנהלת בית הספר לשנה נוספת. אלא שלפני כשבועיים בלבד, כך לטענתם של אותם גורמים, התקבל לפתע מכתב אחר מהנהלת אורט, שבו התבשרה על כך שבתיה כץ אמורה לחזור לתפקידה כמנהלת ביה”ס. כאשר בישרה חגית על כך לצוות מורי בית הספר, היו מי שהביעו התנגדות במעמד זה והודיעו כי בכוונתם להיאבק בהחלטה.
“יש כאן פעולה שנוגדת את הנוהל התקין” מציין גורם בתוך המערכת. “לא זכור לנו שכץ דיברה על כך שתחזור אחרי שנה, אבל חמור מכך, לפי הנוהל התקין ההודעה הייתה אמורה להימסר לחגית כבר לפני חודשיים ולא ברגע האחרון, כמו כן היה צורך לבצע לה שימוע לפני עזיבתה את התפקיד, הליך שרשת אורט לא ביצעה עד עתה. יש פה דילמה משפטית, ככל הידוע לנו יש ניסיון להגיע להסכמה בין שני הצדדים, כך שאף אחד מהם לא ייפגע. לדעתנו, אם בתיה אם תחליט שהיא מוותרת על התפקיד, זה יהיה לטובת שני הצדדים. יש תחושה שהיא חוזרת לכאן כברירת מחדל”.

מנגד טוענים תומכיה של בתיה כץ, כי “היא עזבה לשנת שבתון, תוך שהיא מציינת במפורש שבכוונתה לבחון את המשך דרכה ואם בסוף השנה תרצה לחזור לאורט פסגות היא תממש את זכותה החוקית לעשות זאת. הדבר היה ברור ומובן לכולם, גם לחגית. בצד המקצועי בתיה הצליחה מאוד בתל אביב, באחת המשרות היוקרתיות ביותר שניתן לקבל בארץ, אבל קבוצת הורים עשתה לה את המוות והיא עשתה את החשבון האישי שלה והחליטה לחזור לכרמיאל. הכל פה חוקי ותקין ב-100 אחוזים”.

גורם נוסף המקורב לבתיה כץ, ציין שלא לציטוט, כי “רק קומץ מורים באורט פסגות מתנגד לשובה של בתיה לבית הספר. הנהלת ביה”ס מונה 8 נציגים בהם 6 שאינם תושבי כרמיאל, ואשר מונו בשנה האחרונה. אפשר להבין שחגית האמינה שתמשיך בתפקיד גם בשנים הבאות ושהיא מרגישה פגועה, אבל מה שקורה כרגע בתוך בית הספר הוא מכוער, גם אם יש מורים שמביעים התנגדות לכך, יש דרך לעשות זאת, אבל למרבה הצער אנשים החליטו להוריד את הכפפות ולשחק ‘מלוכלך’. חבל”.

מאחר שלמנהלות המעורבות אסור להגיב, פנינו לרשת אורט על מנת להבהיר את התמונה. במקביל ביקשנו את תגובת יו”ר מועצת ההורים העירונית, ירון מישורי, שהתבטא בקצרה: “אנחנו ההורים לא ממנים וגם לא חלילה גורמים למנהל לעזוב. זה לא תפקידנו. תחליט רשת אורט אשר תחליט ואנחנו נעבוד בשיתוף פעולה מלא עם המנהלת שתמלא את התפקיד. מדובר בשתי מנהלות ראויות ומצויינות. נפעל בהתאם למה שיוחלט”.

מרשת אורט נמסר לנו: “הגברת בתיה כץ חוזרת לביהס לאחר חל”ת. הנהלת רשת אורט מוקירה את עבודתה המסורה והמקצועית שגילתה חגית לוי בשנה האחרונה ותשמח לראות אותה מצליחה בתפקיד החדש ברשת אורט”.

כתבה מעניינת:

תאונה צומת ביג כרמיאל צילום איחוד הצלה

תאונה סמוך לצומת ביג: שני צעירים נפצעו

שתפומאת גיל דובריש שני בני אדם נפצעו בתאונת דרכים שהתרחשה היום (ד') בשעות הצוהריים בכביש …


תגובה אחת

  1. יקי גוב ארי יו"ר הסתדרות המורים בסניף נהריה,כרמיאל משגב והגליל המערבי

    זכותה המלאה של בתיה כץ לחזור לתפקידה לאחר שנת שבתון אחד הכללים הברורים במערכת המעודדת מורים לצאת לשבתון ללמוד ולהתרענן הוא שעם חזרתו משבתון שמורה לו הזכות לשוב למשרתו על פי היקף משרתו

    אי כיבוד כלל חשוב זה ימנע יציאת מורים לשנת שבתון מחשש שיפסידו את מקום עבודתם מה שיגרום להתאבנות המערכת לצורך התרעננות והתחדשות

    חובת משרד החינוך ורשתות החינוך לגאוג למיצוי מלא של זכויות עובד ההוראה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *