Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1690962819:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 51919
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 242
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => בת שבע אבוחצרה
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => בת שבע אבוחצרה על התרבות בכרמיאל ביום שאחרי הפסטיבל
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => - מוגש מטעם בת שבע אבוחצרה - פעם בשנה, למשך שלושה ימים, כרמיאל לובשת חג ועשרות אלפי חוגגים ונהנים בפסטיבל המחולות השנתי
        )

    [_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => התרבות בכרמיאל ביום שאחרי הפסטיבל
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => בחירות 2023
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 293
        )

)
בת שבע אבוחצרה לבן צילום מור צידון
בת שבע אבוחצרה. צילום: מור צידון

בת שבע אבוחצרה על התרבות בכרמיאל ביום שאחרי הפסטיבל

שתפו

– מוגש מטעם בת שבע אבוחצרה –

פעם בשנה, למשך שלושה ימים, כרמיאל לובשת חג ועשרות אלפי חוגגים ונהנים בפסטיבל המחולות השנתי שהפך כבר מזמן למסורת נהדרת של תרבות איכותית. אלא שעכשיו, רגע אחרי שנאלמה תרועת הפסטיבלים, הגיע הזמן לשאול – למה כל הטוב הזה לא מגיע לתושבים לאורך כל השנה?

זה לא סוד שלאורך שנים ארוכות נושא התרבות בכרמיאל הוזנח. כל תושבי העיר מרגישים את זה יום-יום כשהם נאלצים לנסוע מרחקים ארוכים כדי לראות הצגה או הופעה טובה. מספיק להביט על לוח ההצגות של היכל התרבות העירוני, שמגדיר עצמו כ״הבית של התרבות בצפון״ ולראות כיצד נראה לוח האירועים במרבית החודשים. אם נשווה זאת ללוח האירועים בהיכל התרבות של קריית מוצקין, לה כמות זהה של תושבים – נראה שהחודש מתקיימים שם 23 מופעים שונים.

אפילו האמפיתיאטרון היפהפה בעיר, שבבנייתו הושקעו עשרות מיליונים, הפך מהר מאוד ל״פיל לבן״. שלושה ימים של פסטיבל מחולות, עוד מופע ליום העצמאות וזהו, בערך. שאר הזמן הוא סגור ומסוגר. ומה עם עשרות אלפי התושבים שרוצים לראות מופעי ענק לאורך השנה? נאלצים לנסוע לערים אחרות. בכרמיאל נראה שהתרבות נמצאת בתחתית סולם העדיפויות. ״זו פשוט בושה שעיר בסדר גודל כזה מזניחה ככה את התרבות שלה״, אומרת המועמדת לראשות העיר בת שבע אבוחצרה. ״העיר לא מנוהלת גם בחזית הזאת של התרבות. לא פלא שהעיר סובלת מהגירה שלילית – רק בשש השנים האחרונות איבדה כרמיאל 4,000 תושבים והדימום הזה לא נפסק״.

אבוחצרה, ילידת כרמיאל, יודעת מה הפונטציאל הגלום בה לעומת המצב הקיים. ״איזו סיבה יש לצעיר מכרמיאל להמשיך ולגור כאן נכון להיום?״ היא אומרת. ״כיום בכרמיאל יש שלושה ברים, ומתוכם רק שניים פונים לקהל הצעיר. הצעירים נאלצים לצאת מכרמיאל עם הסעות מאורגנות כדי לבלות ובעיר כל כך גדולה אין סיבה שזה יקרה. אפשרויות התרבות הולכות ומתדלדלות, גם ׳הריימנס׳ שנתן קצת מענה לצעירים, מועדון שהרשות הפעילה והיו מתקיימים בו אירועים לצעירים נסגר ועוד אחרים״.

במסגרת התכנית המקיפה שהכינה אבוחצרה ליום שאחרי בחירתה לראשות העיר, ישנו פרק נרחב העוסק גם בתרבות – ובקידומה לטובת כלל התושבים. ״יש לנו אמפיתיאטרון מדהים, שעומד שומם 353 ימים בשנה, ובעזרת שיתוף פעולה עם מפיקים ויזמי תרבות אביא לכאן אמנים מהשורה הראשונה בישראל״.

התוכנית כוללת עידוד יוזמות של צעירים, הסרת בירוקרטיה מיותרת מצד העירייה כדי להקל על הפעלת עסקים קטנים ובינוניים מתחומי התרבות והקולינריה, ועוד מגוון של פעולות שיביאו בטווח זמן קצר לשינוי מהותי בתחום.

בשוק העירוני, לדוגמא, רואה אבוחצרה פוטנציאל גדול – שרחוק מלהיות ממומש כיום: ״השוק של כרמיאל פועל רק פעמיים בשבוע. שוק עירוני שיכול להיות מוקד של פעילות תרבותית וקולינרית בעיר, למשוך אליו מבקרים מכל הצפון. לאחר שאבחר לראשות העיר, אדאג שגם מתחם השוק העירוני יפעל בהרחבה ויהווה מרכז תרבותי וקולינרי לתושבי כרמיאל והמבקרים בה ומתחם פעיל כל ימות השבוע לארועים בשיתוף עם בעלי עסקים מכרמיאל״.

מספיק להסתכל על ערים עם מספר תושבים דומה לזה של כרמיאל. ברובן פועלים למעלה מ-20 ברים ומקומות בילוי לצעירים לעומת 3 בכרמיאל. ״גם את פארק אופירה, כזכור בימים הטובים עם הופעות קיץ בלתי פוסקות אחזיר לפעילות ממוקדת לילדים ובני נוער במהלך כל השנה״, מבטיחה אבוחצרה.

״גם למשפחות הצעירות בעיר מגיעה תרבות – והם יקבלו אותה דרך אירועים לילדים לאורך כל השנה לצד פארקים לצעירים ובניית עוד גינות שעשועים ומרכזים המיועדים לגיל הרך״.

״ותיקי העיר זוכרים את 'מרכז העירה' הוותיק שעבר שיפוץ אך לא התעורר לחיים. מרכז בו היו הרקדות מידי שבוע והיה שוקק חיים. הגיע הזמן להעיר גם אותו, לחזור לימי ההרקדות, לקיים ירידים ומפגשים איכותיים שיסייעו גם לעסקים. הגיע הזמן לנהל את התרבות והפנאי בכרמיאל, לעצור את נהירת הצעירים החוצה ולספק לנוער ולמבוגרים אפשרויות בילוי מגוונות״.

כתבה מעניינת:

תאונה רכב התהפך כיכר האבן

נחת על הגג: נהג התהפך בכיכר "האבן"

שתפומאת גיל דובריש הינה מקרה קלאסי של תאונה שנראית לכאורה חמורה מאוד אבל למרבה המזל …


2 תגובות

  1. בת שבע אבוחיצרה מתאימה להיות ראשת העיר מציגה הרבה הצעות לשיפור בעיר לחיזוק התושבים אני גרה בכישורית יש לי דעה היא חברה טובה מאוד זכות חברתי חברת הכנסת,טנייה מזרסקי שניהם חברות אני חושבת יכולת ביצוע לשם בעיר לחזק מקומות שבער היו אנשים הולכים אליהם לתת גישה נכונה להקים אותם מחש לעשות אותם שחיים לתת לתושב המתנות להתקיים לפרוח מיכל טל כישורית

  2. אחד הדברים החשובים מדבריה של המעומדת אבו חצירה הינו ליבחורמועמד מתאים ולדעתי קנינסקי אינו מתאים וגם המעמד שתמונתו לעיל רק יחזירו אותנו 300 שנה לאחור .צריך אדם תרבותי עם ניסיון. לא ממונה ניקיון בעל חברה או עסקן פוחיטי ונסיון בקיטנות ילדים במשרד החינוך… עדו מותיקי העיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *