Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1698565242:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 52266
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 4735
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => בת שבע אבוחצרה
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => בת שבע אבוחצרה: ״אנו חייבים לשמור על כרמיאל מאוחדת למען היום שאחרי״
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => בת שבע אבוחצרה: ״אנו חייבים לשמור על כרמיאל מאוחדת למען היום שאחרי״. חודש וחצי עד לקו הסיום ונדמה שהמועמדת לראשות העיר בת שבע אבוחצרה
        )

    [_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => בחירות 2023 >> בת שבע אבוחצרה: ״אנו חייבים לשמור על כרמיאל מאוחדת למען היום שאחרי״
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => בחירות 2023 >>
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 153
        )

)
בת שבע אבוחצרה. צילום: אלון בראונשטיין
בת שבע אבוחצרה. צילום: אלון בראונשטיין

בת שבע אבוחצרה: ״אנו חייבים לשמור על כרמיאל מאוחדת למען היום שאחרי״

שתפו

חודש וחצי עד לקו הסיום ונדמה שהמועמדת לראשות העיר בת שבע אבוחצרה במגמת התחזקות • לא נתנו לה מנדט כהזדהות? היא הלכה והחתימה בתוך שלושה ימים 1,200 תושבים כדי להמשיך במסע הבחירות שלה • לא נתנו לה להשתמש באותיות לפתק שלה למועצת העיר? היא לא התרגשה וערב ראש השנה שלחו לה איתות מלמעלה: האות ה׳ פנויה לשימושה • מנסים לשים לה מכשולים על פסי הרכבת הדוהרת? היא תשנה מיד את המסלול בדרך למטרה • ראיון בלעדי לפני יום הכיפורים – היום בו עושים חשבון נפש

– מוגש מטעם בת שבע אבוחצרה –

בין כסה לעשור, בין ראש השנה ליום הכיפורים, 40 ימים לפני יום הבוחר, נכנסנו למטה של המועמדת לראשות עיריית כרמיאל, בת שבע אבוחצרה. קבענו ראיון רגע לפני שנכנסים ליישורת האחרונה, לפני שמהדקים חגורות אחרי החגים וממריאים בכל העוצמה.

המטה היה גדוש בפעילים. בקומה התחתונה נמצא המשרד שבו יושבת בת שבע. שני שולחנות גדולים מחוברים ומסביבם היא והפעילים עובדים בצוות.

אנו מעיפים אליה מבט קצר ששואל בעיניים ובהבעות הפנים: למה עם כולם, יחד, באותו השולחן? והיא מיד מחייכת ומשיבה: ״מי שלא יודע לעבוד בצוות, לא יידע לנהל מערכות גדולות. מבחינתי זו מהות העבודה – סינרגיה בין כל ראשי הצוותים. החיבור הזה והשיח המשותף בגובה העיניים, הוא זה שהופך את הצוות שלנו לכל כך מיוחד".

עד שהיא מסיימת את המפגש, אנו עולים לקומה העליונה של המטה, שם יושבים להם חמישה חבר'ה צעירים שמתקשרים לתושבים. מספרים להם על בת שבע, מעניינים אותם בתמיכה בה ומדקלמים בלי דפי מסרים את קורות החיים שלה ואת התוכניות שלה לכרמיאל לחמש השנים הבאות. "כיף לראות את דור העתיד אכפתי לעיר שלו. אכפתי למקום בו הוא גר. יש לצעירים שלנו המון רצונות והגיע הזמן שמישהו יגשים להם אותם. אגב, הרצונות שלהם הם הבייסיק במקומות אחרים. הגיע הזמן לדאוג להם – רק כך נוכל להשאיר אותם איתנו בכרמיאל", אומרת בת שבע בנחרצות.

הריאיון נערך ימים ספורים לפני יום הכיפורים והשאלה, אולי הבנאלית מכל, חייבת להישאל, כי כך זה בכל תסריט של ראיון שנבחר.

בת שבע, ממי את מבקשת סליחה בשנה זו?
"תראה, אני מקיימת לא מעט אינטראקציות עם אנשים במהלך כל השנה, אבל עניינים של עבודה או שיח מקצועי בין אנשים הם אינם אישיים ובוודאי שהסליחה שלי לא צריכה להיות שם. אני עושה הכל כדי לדבר בצורה מכבדת כלפי כל אדם שעומד מולי. כך לימדו אותי וכך חונכתי.

אבל בכל זאת יש מי שאני רוצה לבקש מהם סליחה. אלה הם בני המשפחה שלי. זה מתחיל בהורים שלי, בבן זוגי אבי ובילדים שלי. אני ברשותכם לא אהיה בנאלית ואומר שאני מתנצלת בפניהם על זה שאני נעדרת מהבית כי בתכל׳ס, גם לפני המרוץ לראשות העיר נעדרתי לא מעט בשל ההתנדבויות שלי במספר מקומות. אני מבקשת מהם סליחה על כך שהם נאלצים להתמודד עם כל ההשמצות המופנות כלפיי בשיח הציבורי האלים ברחוב הפוליטי וברשתות החברתיות. הפוליטיקה חדשה בבית שלנו וההשמצות הקשות ברשת הן לא נעימות ולא כל אחד יכול להכיל אותן בקלות. אבל כל אחת ואחד מבני המשפחה שלי יודעים שאני מספיק חזקה כדי לעמוד איתנה מול כל המלעיזים והמשמיצים. כפי שעשיתי בתחילת המסע שלי, אעשה גם כעת: אני קוראת לכל המועמדים לראשות העיר לנהל קמפיין נקי וענייני. אני מבטיחה לעשות זאת כפי שעשיתי עד כה, גם למען המשפחות של המועמדים האחרים ובוודאי כדי למנוע מתושבי כרמיאל את כל השיח הלא מכבד. אני אספר רק במה אני טובה ומה אני מציעה לעיר ולתושביה ולא מדוע המועמדים האחרים אינם ראויים".

בת שבע אבוחצרה חוג בית
חוג בית. צילום: מדיה בת שבע אבוחצרה

ומי צריך לדעתך לבקש ממך סליחה?
"אני מניחה שכל מי שפגע בי בשנה האחרונה יודע זאת היטב מבלי שאציין את שמו. כל אדם אמור לעשות את חשבון הנפש לעצמו, במי הוא פגע, מדוע הוא פגע וממי הוא אמור לבקש סליחה ומחילה. בכל אופן, אני סולחת לכל מי שניסה ועדיין מנסה לשים לי רגליים ולכל מי שפגע בי וממשיך. שכולם יידעו להם, כל ניסיון פגיעה בי רק מחשל אותי ומלמד אותי בכל פעם מחדש פרק נוסף במסע חיי. מכל קושי צמחתי עוד קצת. שום דבר לא קיבלתי על מגש כסף – נלחמתי עבורו ביושרה ובכבוד וזו הסיבה שאני מעריכה כל מה שהשגתי בחיי. אני מאמינה כי גם את המטרה הבאה שלי, שכולה למען העיר כרמיאל ותושביה, אשיג בעוד חודש וחצי".

אפרופו קושי שהעלית. אם אנחנו לא טועים, את היחידה שרצה לראשות מבלי שזכית להזדהות מפלגתית או הזדהות מצד חברי מועצת העיר הנוכחית.
"נכון. היו מי שהציעו להעניק לי את המנדט שלהם בישיבת ההזדהות, אבל הציבו דרישות שלא יכולתי לעמוד בהן. הבטחתי ואקיים – אעשה רק מה שטוב לציבור ולא מה שטוב לפוליטיקאי כזה או אחר. זה בסדר, אני לא מצטערת על זה. כפי שאמרתי, צלחתי כל מכשול ואצלח גם את אלה שיבואו בהמשך. בסיירת אגוז אומרים ש'החזקים מתגלים כשהגלים מתחזקים', אז אנחנו רגע לפני התחזקות הגלים ביישורת האחרונה של המירוץ ואני חזקה מספיק כדי לצלוח גם את הגלים החזקים. לא נתנו לי הזדהות?! בסדר גמור. הלכתי והחתמתי 1,200 תושבים במקום 750 כדי לרוץ לראשות העיר. זה עשה לי רק טוב. הכרתי יותר תושבים, שמעתי אותם, נגעתי בהם, חשפתי בפניהם את תוכניותיי וזכיתי בחתימות שלהם על מלא. חתימות מתוך רצון לתמוך. זה נתן לי את הזכות להבין עד כמה השטח רוצה אותי. זה הישג גדול בתוך ימים אחדים. במסע הזה של המפגשים עם התושבים, הכרתי מספר תושבים שהחלטתי שהם יהיו אלה שיצטרפו לרשימה שנציב בפני הציבור בעוד מספר ימים. לא פוליטיקאים, לא סלב, נטו אנשי מקצוע בתחומם עם ניסיון שיעזור לעיר כרמיאל".

תגידי, עם כל כמות הסיעות שרצות למועצת העיר, נותרו לך בכלל אותיות לפתק שלך למועצת העיר?
"גם פה לא היה לי קל. פניתי למספר מפלגות ברמה הארצית וביקשתי מהן שימוש באותיות שלהן או באותיות שמכילות את האותיות המקוריות שלהן. לצערי הרב הן משכו אותי עד לרגע האחרון ובסוף סירבו. אז הגיע אליי המסמך ובו האותיות הבודדות שנותרו. בורא עולם שלח לי איתות – בערב ראש השנה זכיתי לקבל את האות ה'. יש יותר סמלי מזה? יש מי שכבר אמר לי שזוהי גם האות של היושב בשמים וגם חמש בגימטריה, נגד עין הרע. בשורה התחתונה הכל מלמעלה ומה ששלי שלי. אני מאמינה שלמרות כל הקשיים שעברתי, ואולי דווקא בגללם, אסיים את המסע הזה בהשגת המטרה למען כרמיאל ותושביה".

את מתארת לא מעט קשיים שאת צולחת בדרך. יכול להיות שלעובדה שאת האישה היחידה שמתמודדת על ראשות העיר, יש קשר לכל הקשיים שמערימים עלייך?
"אני לא יודע אם זה בגלל שאני אישה, אבל ראש הממשלה לשעבר גולדה מאיר אמרה בתחילת שנות ה-70': 'בשביל להצליח אישה צריכה לעשות את העבודה הרבה יותר טוב מגבר'. חלפו מאז יותר מ-50 שנה ועדיין פה ושם יש מי שגורמים לנשים לחשוב שכדי שהן תצלחנה, הן תצטרכנה לעשות את העבודה הרבה יותר טוב מהגברים. אני חושבת שהגיע הזמן למחוק את הפער הזה שקיים עדיין אצל אחוז קטן מהאוכלוסיה, אבל קיים. אני מזכירה לאנשים שאחד התהליכים הכי כואבים שיש היא הלידה ואנחנו הנשים מספיק חזקות לצלוח את מה שהגברים ככל הנראה לא היו מצליחים, אז אל דאגה, אני מספיק חזקה לצלוח גם את האתגרים הפוליטיים ולדלג מעל כל משוכה שיציבו מולי. אני אישה שאוהבת אתגרים ובוודאי שלא נרתעת מהם. אני סבורה שקורות חיי ומה שאני מביאה איתי בתרמיל המסע ובארגז הכלים שלי מדברים בעדם עצמם. אני פה כדי להשתמש בכל אחד מהכלים שיש באמתחתי ובראש ובראשונה בניסיון שלי".

היו רבים שניסו לשכנע אותך להסיר מועמדות. אמרו שאין לך סיכוי, אבל את בשלך, המשכת ונדמה שהרחוב מדבר אחרת.
"זה לגמרי נכון. כדרכה של פוליטיקה, תמיד יש מי שמנסים לזרוע דמורליזציה, להוציא את האוויר מהמפרשים ולגרום למועמדים כאלה ואחרים לפרוש כדי להקל על הדרך שלהם במירוץ. אני האמנתי מתחילת הדרך ואני עדיין מאמינה שאוכל לעשות את המהפך המיוחל. זה מה שהתושבים מבקשים וזה מה שמגיע להם. אני פה לא בשליחות עצמי. אני מזכירה לכולם שוויתרתי על אזור הנוחות שלי עם משכורת לא רעה, אבל טובת העיר והתושבים שפנו אליי עמדה לנגד עיניי. גדולתם של מנהיגים אמיתיים היא שהם שמים את הכלל על פני הפרט. זה מה שאני עשיתי. אני חיה את השטח יום יום. אני נפגשת עם תושבים, אם באופן יזום ואם באקראי בסיורים השונים שלי ברחבי העיר. אני שומעת את המחמאות ואת הפרגונים וזה מחמם את הלב ומכניס רוח גדולה למפרשים שממשיכים קדימה לעבר המטרה. המסע הזה הוא לא רק של בת שבע אבוחצרה – הוא מסע של תושבים רבים שמייחלים לשינוי בהנהגה המקומית. תושבים שרוצים לראות הנהגה שתדבר איתם בגובה העיניים ותתנהל בשקיפות מלאה כמו בתוך אקווריום״.

מה את מתכננת לכרמיאל לחמש השנים הבאות, במידה ותיבחרי?
"לכשאבחר אתחיל באופן מיידי ביישום תוכנית 'רואים 6/6' המכילה שישה נושאים ובהם שישה סעיפים – תוכנית לביצוע מיידי. אני לא כותבת ספרים כדי להרשים והכל רק כדי שהם ישמשו במשך חמש שנים מחסום לדלת ולא יותר מכך. בניתי תוכנית שהיא ברת יישום והיא תיתן לכרמיאל את שינוי הכיוון לו היא זקוקה. כרמיאל חייבת להיות עיר עוגן – המטרופולין של הגליל. היא לא 'עוד עיר'. התרבות שלה לא צריכה להסתכם בפסטיבל המחולות, היא זקוקה להרבה יותר מזה. עצוב לראות את האמפי שלנו שומם כל השנה – חייבים להשמיש אותו באירועים ובמופעים. בספורט הגיע הזמן לעלות את הקבוצות שלנו לאחת משתי הליגות המקצועניות – די לבינוניות מינוס. לתושבי כרמיאל מגיע להיות גאים בתרבות איכותית, בתיירות מזמינה, בעיר מטופחת להפליא, בעוגן תעסוקתי של תעשייה עתירת ידע ושכר ובספורט שימשוך לעיר המונים. בימים הקרובים התושבים יקבלו לביתם את עיקרי תוכנית 'רואים 6/6' ואני סמוכה ובטוחה שכולם יתחברו אליה, לא רק כי היא נוגעת בכל אחת ואחד מהם, אלה בשל היותה ברת יישום ולא עוד הבטחות של פוליטיקאים לפני בחירות".

״כבר 50 שנה שיום הכיפורים הוא לא אותו הדבר״

בין לבין בת שבע ביקשה הפסקה קצרה מהריאיון. היא לבשה לבן, התכנסה בתוך עצמה למספר רגעים, לבשה על פניה ארשת רצינית והתיישבה לצלם סרטון לרגל יום הכיפורים.

בת שבע אבוחצרה צילום אלון בראונשטיין
בת שבע אבוחצרה. צילום אלון בראונשטיין

התאורה נדלקת, מיד אחריה גם המצלמה והיא מתחילה לדבר בהתרגשות. היא הניחה לרגע את הפוליטיקה בצד ותוך שהיא מישירה מבט למצלמה, היא מדברת על מלחמת יום הכיפורים, פונה למשפחת השכולות, מחבקת אותן ומצדיעה לאלה שנותרו בשדות הקרב. טקסט נוגע שמכניס לפרופורציות בין כל מערכת הבחירות היצרית.

"בעבורי יום הכיפורים, כמו גם בעבור רבים מעם ישראל, הוא הרבה מעבר לתפילות, לצום ולבקשת מחילה. כבר 50 שנה שהוא כבר לא אותו הדבר, בוודאי לא בעבור למעלה מ-2,600 משפחות שכולות שאיבדו את היקר להן מכל בקרבות בסיני וברמת הגולן. המלחמה ההיא שינתה את פני המדינה. דווקא היום על כולנו להפנים שעמדנו בפני חורבן בית שלישי כפי שהגדיר זאת אז שר הביטחון משה דיין והנה אנחנו היום ממשיכים להתקיים במדינת היהודים מוקפת האויבים. אנחנו לא צריכים להיות אויבים של עצמנו מתוך הבית", אומרת בת שבע בעצב. "כולי תקווה שנדע כולנו למצוא את הנתיב המאחד, כי אסור למדינה הנפלאה שלנו לסחוב עוד שנה של פילוג ושיסוי איש באחיו. בפינת האלוהים הפרטית שלנו – כרמיאל, אנחנו המועמדים חייבים להבין שיום אחרי הבחירות כולנו נישאר פה משפחה אחת גדולה. בואו נעשה הכל כדי לשמור על הבית שלנו בלי שנאות ובלי מלחמות מיותרות".

משהו לסיום?
"באווירה של אחדות, אני מאחלת לכל תושבות ותושבי כרמיאל גמר חתימה טובה. שנכתב ונחתם כולנו בספר החיים. שתהיה זו בעבורנו שנה של אחדות אמיתית למען כרמיאל שכולנו אוהבים".

חמישה דברים שלא ידעתם על בת שבע

1. אני פותחת בוקר בנטילת ידיים ובברכת הודייה
2. שחקנית כדורסל לשעבר בהפועל כרמיאל
3. אוהבת כדורגל ואוהדת מכבי חיפה
4. אוהבת לכתוב ומאמינה שיום אחד אפרסם ספר שלי
5. המטבח שלי חוצה עדות, אני עושה בעצמי גח׳נון, מופלטות וקובה למרות שאני ממוצא טורקי

 

משחק האסוציאציות

באחד מפסקי הזמן בריאיון עם בת שבע אבוחצרה, ביקשנו ממנה לשחק במשחק האסוציאציות, ״זרקנו״ כמה מילים לאוויר וזו התוצאה:
כרמיאל: נולדתי בה ואשאר בה כל חיי
תפקיד ראש העיר של כרמיאל: שליחות, אחריות, זכות
מרגש אותך: המשפחה ביחד בערב שבת
משפחה: האהבה האמיתית של חיי
בחירות: דמוקרטיה וחופש ביטוי

כתבה מעניינת:

רותם ינאי גיא מרציאנו צילום גיא מרציאנו מדיה

סגן ראש העיר לשעבר רותם ינאי: "הצביעו לגיא מרציאנו ולרשימה המצוינת שלו"

שתפו– מוגש מטעם גיא מרציאנו לראשות העיר וטב למועצת העיר – רותם ינאי, שפרש מפעילות …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *