Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1682576737:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 2120
        )

    [_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes] => Array
        (
            [0] => 11
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 51158
        )

    [_wp_old_date] => Array
        (
            [0] => 2023-04-27
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => בת שבע אבוחצרה
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => בת שבע אבוחצרה: ״הגיע הזמן שכרמיאל תצא לעצמאות״
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => האם למועמדת החדשה יש את מה שצריך כדי לחולל היסטוריה ולהפוך לאישה וילידת כרמיאל הראשונה שתכהן בראשות העיר? בת שבע אבוחצרה תרוץ בבחירות
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 64
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | בת שבע אבוחצרה: ״הגיע הזמן שכרמיאל תצא לעצמאות״
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 249
        )

)
בת שבע אבוחצרה צילום פורטל זהר.נט
בת שבע אבוחצרה צילום פורטל זהר.נט

בת שבע אבוחצרה: ״הגיע הזמן שכרמיאל תצא לעצמאות״

שתפו

האם למועמדת החדשה יש את מה שצריך כדי לחולל היסטוריה ולהפוך לאישה וילידת כרמיאל הראשונה שתכהן בראשות העיר?

מאת גיל דובריש

בתפר שבין המימונה ליום העצמאות, הודיעה בת שבע אבוחצרה, מנכ״לית תאגיד המים עין כרמים, על כוונתה להתמודד לראשות עיריית כרמיאל. הסמליות מתבקשת: המימונה מסמלת את היציאה לחירות, שמחה, אחווה, שיוויון בין בני אדם, חילונים ודתיים, נשים וגברים, ואילו יום העצמאות מסמל את היציאה לעצמאות – שלדברי בת שבע, העיר זקוקה לה כל-כך. במקביל להכרזתה, הודיעה בת שבע על התפטרותה מהתפקיד בתאגיד המים, כמתחייב לפי החוק.

בת שבע (אזיקרי במקור) נולדה בשנת 1970 והיא מראשוני הילדים הכרמיאליים. ״גדלתי ברחוב הגליל 23, בדירה של 3 חדרים קטנים, 54 מ״ר, ביחד עם שתי האחיות הקטנות שלי״ היא משחזרת. היא למדה בבתי הספר הדקל ואורט הורוביץ. את בן זוגה הכירה כשהייתה נערה בת 16, ונישאה לו כעבור שלוש שנים, במהלך שירותה הצבאי בחיל האוויר. לבת שבע שלושה ילדים בגילאי 32, 28, ו-16.5.

– כמה זמן התלבטת האם להתמודד לראשות העיר?

"מאז ילדותי העיר כרמיאל תופסת מקום משמעותי בחיי. אני מעורבת בכל הנעשה בעיר ומאוד חשובה לי ההצלחה שלה, למען אלה המתגוררים בה כיום ולמען דור העתיד. לצערי הרב, לאחר שנות הפריחה שחווינו במהלך כהונתו של ראש העיר לשעבר עדי אלדר, רבים חשים וגם אני בתוכם, כי בשנים האחרונות, ואומר זאת בלשון המעטה, העיר מתקשה לעשות צעד נוסף למעלה.
התחושה הרווחת בקרב תושבי כרמיאל היא כי הגיעה העת להנהגה אחרת – שהעיר תונהג כראוי למחוזות נדרשים שיביאו הישגים בתחום התעסוקה, החינוך, התרבות, איכות החיים ועוד.
בשנה האחרונה פנו אליי לא מעט תושבים שניסו לשכנע אותי לזוז מאזור הנוחות שלי כמנכ״לית תאגיד עין כרמים וללכת לפוליטיקה.
מודה שהחיידק הזה התעורר ביתר שאת בחודשים האחרונים, כמו אינסטינקט של רצון לשמור על העיר שלנו. ראיתי לאן ההנהגה הזו הולכת ולוקחת אחריה את כרמיאל והחלטתי שזהו צו השעה לעשות מעשה. לוותר על אזור הנוחות שבו עשיתי רבות למען תושבי כרמיאל ולהתמודד על התפקיד המשפיע ביותר על העיר – התפקיד ממנו אוכל לעשות למען התושבים שצמאים להנהגה אמיתית.
לתושבי כרמיאל מגיע בזכות ולא בחסד וזה יקרה רק עם מנהיגות אחרת – נקייה וצחה, חפה מכל חרושת שמועות וכותרות שליליות. מנהיגות שבא לעבוד למען הציבור ולא לעבוד על הציבור.
הגיע הזמן, אחרי 5 שנים של נסיגה, לבצע של נסיקה ולהמשיך מהמקום שבו עצרה כרמיאל של עדי אלדר. אם נצליח לעשות את זה, נמנע מהילדים שלנו לעזוב את העיר לטובת מרכז הארץ. כרמיאל היא העיר הכי טובה לגור בה ולגדל בה משפחה ונחזיר אותה לימי הזוהר".

בת שבע אבוחצרה צילום מור צידון
בת שבע אבוחצרה. צילום מור צידון

– כמה היית מודעת לחרושת השמועות בחודשים האחרונים בעיר, לגבי כוונתך להתמודד בבחירות?

"חרושת השמועות התפרצה כי היתה לי התלבטות ארוכה וממושכת. כפי שאמרתי, אני יוצאת מאזור הנוחות שלי. יש לי תפקיד, משכורת נאה, יש לי המון עשייה ציבורית – לצאת מהמסגרת הזו ולהתמסר באופן טוטאלי למען התושבים זהו בהחלט שינוי חד.
אני לא מתלבטת לגבי ההתמסרות לתושבים, זו בכלל לא השאלה – אעשה זאת באהבה כמו שאני עושה כיום בדרכים רבות ושונות. ההתלבטות היתה לגבי התעוזה הנדרשת כדי לבצע את הצעד המעשי.
כל מה שקרה בשנה האחרונה, כל השמועות והדיבורים, לא באו ממני, אלא מאנשים שמחפשים הנהגה אחרת ורוח חדשה. הם רוצים שיבוא מישהו נקי כפיים ויעבוד למען העיר והתושבים. הם רוצים לראות את כרמיאל בחדשות בהקשרים חיוביים ולא בדיווחים מחדרי חקירות ובין כתלי בתי המשפט, כפי שראינו בחודשים האחרונים. ברגע שהחלה חרושת השמועות שאולי אתמודד, החלה גם מסכת הכפשות מצד גורמים שלא אהבו את הרעיון. הושמעו נגדי דברי דיבה מהמכוערים וההזויים שהיו, אבל זה דווקא דירבן אותי. איש חכם כבר אמר פעם: 'מה שלא הורג מחשל'. אם זה למען העיר כרמיאל, ספגתי, שתקתי וחיכיתי לרגע הנכון. גדלתי פה ואני עושה המון למען הציבור, בהתנדבות מלאה – אם אותי מכפישים, לא ארשה שיעשו זאת לאחרים. זו יופיה של הדמוקרטיה, כל מי שרוצה יכול להתמודד – שיציג את העשייה והניסיון שלו בפני התושבים והם יבחרו את ההנהגה שלהם".

– מה מפריע לך כיום בכרמיאל, שגרם לך לקום ולהכריז על ההתמודדות?

"קשה לי לראות את העיר ולהבין שכרמיאל היא כבר לא אותה כרמיאל שאני זוכרת ומכירה. העיר לא נראית כמו שהיא צריכה להיראות, יש נושאים שזקוקים לטיפול מערכתי ומעמיק כמו הניקיון, החינוך – עם דגש על נושא החינוך המיוחד, התעסוקה, התעשייה עתירת הידע והשכר שלא מגיעה לכאן, רמת הביטחון האישי – נשים וילדות שמפחדות להסתובב לבד בעיר, מגוון אפשרויות הבילוי לצעירים, הדיור לצעירים ועוד. לכל זה אני נערכת עם שלל פתרונות ותכניות אופרטיביות. לא מדובר בהבטחת בחירות מפה לחוץ ולא בספר תוכניות עב-כרס לימי הבחירות בלבד, שבכל חמש השנים שלאחר מכן כל תכליתו תהיה לשמש מחסום לדלת ולא תכנית עבודה אמיתית".

– מה הפתרונות שאת מציעה לנושאים שהעלית?

״יש לי רעיונות רבים שאפרסם בהמשך, כולל פתרונות ותוכניות ישימים לביצוע – לא דברים גרנדיוזים שנשמעים טוב מאוד אבל אינם ברי ביצוע. אני לא מאלה שמבטיחים הבטחות ולא מקיימים. יש נושאים שאני נחושה להכיר לעומק ומקרוב. ארכיב צוות של אנשים שבאים לעבוד, צוות שאיכפת לו, שמגיע ממקום נקי לטובת העיר ומורכב מאנשי מקצוע שיודעים את העבודה, אנשים שבוער בהם הרצון לשנות, וזאת כדי לקדם כל נושא ונושא באופן יסודי. פחות דיבורים ויותר מעשים – זה המוטו שלי. בחודשים הקרובים אפרט את דרך העבודה שלי והאמינו לי שיש למה לצפות. ביום שאשב על הכיסא כל תושבי העיר יהיו שווים בין שווים, טובת העיר היא לנגד עיניי לפני הכל".

– הבעיות שציינת לא ייחודיות לכרמיאל, אלא לכל הפריפריה. איך תוכלי להצליח במקום שבו כמעט כל ראשי הרשויות בצפון נכשלו?

"כרמיאל היא פנינת הגליל אבל איבדה את זה. צריכים להחזיר לה את המעמד הראוי לה. זה אומר שצריך לעלות למשרדי הממשלה השונים בירושלים ולשכנע אותם להאמין בפרויקטים שאכן יצליחו להוות בעבור כרמיאל מנוף כלכלי ומנוף צמיחה בשלל תחומי החיים. לכרמיאל יש פוטנציאל אדיר, שלצערי הרב בשנים האחרונות הפך בלתי ממומש.
צריך לעבוד 24/7 כדי להשלים תחילה את הפערים שנוצרו בקדנציה האחרונה, לתקן את הדרוש תיקון ולרוץ קדימה. צריך להתחיל לעבוד במקביל ולא בטור. לבצע מספר פרויקטים בו זמנית כדי למנף בחזרה את הפוטנציאל ולממש אותו. אני לא מתכוונת לשבת על הכיסא, אהיה כל הזמן במשרדי הממשלה ואביא לעיר כל מה שמגיע לה. זו לא עבודה קלה אך זה בהחלט ישים".

– ידוע שכדי להביא תקציבים והצלחות רצוי להיות קרובים לצלחת, אבל את לא מקורבת לגורמי ממשלה. האם אינך רואה בכך חיסרון?

"קשרים עם שרים זה בסדר, אבל בעידן הנוכחי, יש אמות מידה שמגדירות חלוקת תקציבים לפי גודל, אופי הרשות ומצבה הסוציואקונומי. לצד הקשרים צריך לדעת לבנות תוכניות שישכנעו את גורמי המקצוע של המשרדים שאכן מדובר בתוכניות ׳שמרימות׳ עיר. אני אדע לעשות זאת.
לגבי קשרים טובים עם שרים זה משהו שכל ראש עיר בישראל מייצר עם הזמן. צריך לדעת ליצור קשרים ולממש אותם – כדי לנצל אותם לטובת העיר. בסופו של דבר אדע להגיע לאנשים הנכונים ואת הקשרים אפתח מיד עם כניסתי לתפקיד, בעזרת השם".

– מה הניסיון שלך בעבודה ציבורית?

"צברתי עשרות שנים בתחום. ועדות בעירייה, ביקורת, נהלים, תקצוב, קשרים רבים במוסדות רבים בתחום המוניציפלי. אני חברת הנהלת פורום המנכ"לים הארצי של תאגידי המים ויו"ר הוועד לחיזוק קשרי קהילה של התאגידים. אני פעילה ציבורית, בעיקר בתחומי הנשים, הנוער והילדים. הקמתי את ליגת מאמאנט בכרמיאל שבה משתתפות כ-150 אימהות ואני חברת ההנהלה הארצית. הקמתי קבוצת ספורט של בעלי צרכים מיוחדים. אני חברה בקרן מצוקה שעוזרת למשפחות רבות בעיר, בשקט בשקט, והבאתי לא מעט תקציבים ותרומות.
אני מכירה לעומק את נושא התקצוב של העירייה, כמנהלת מחלקת התקציבים והחשבונות. אני זו שבניתי את תקציבי העירייה בתקופת ראש העיר לשעבר עדי אלדר. בשנת 2009 עדי פנה אליי וביקש שאהיה פרויקטורית ההקמה של תאגיד המים, כשהממשלה חייבה את הרשויות המקומיות להקים את התאגידים. הקמתי את עין כרמים ממש מ-א' ועד ת'. בשנת 2010 נבחרתי לתפקיד סמנ"כלית תאגיד המים, משנת 2017 אני מכהנת כמנכ"לית התאגיד.
משק המים חשוב מאוד לכולנו. עבור רובנו, מים שזורמים בברזים זה דבר טריוויאלי, אבל מאחורי כל פס הייצור הזה עומדת עבודה מאוד סזיפית, בעיקר בנושאי השירות לציבור, איכות המים וטכנולוגיות מתקדמות. העבודה הקשה שלי היתה בעיקר להסביר שהשירות לציבור לא קשור להחלטות הממשלה בעניין תאגידי המים. אנחנו היינו קודם כל לטובת התושבים. בכל מקום שבו ניתן לסייע, טובת התושב עומדת לנגד עיניי".

– האם כרמיאל בשלה לדעתך לקבל ראשת עיר, לראשונה בתולדותיה?

"עצם העובדה ששאלה כזו נשאלת בשנת 2023, זה אומר שאנחנו בבעיה מושרשת. אבל בכל אופן לשאלתך זו, בגלל אופיה של העיר, היא בהחלט בשלה לאישה שתעמוד בראשות העיר.
נשים הוכיחו את עצמן במנהיגות ויש לי את היכולת לעזור לציבור בלי אגו, בגובה העיניים, עם מנהיגות אחרת, רגישה יותר ואמפתית יותר לתושבים. אני רואה את השירות הציבורי בראש סולם העדיפויות, רק צריך לתת את הכלים לעובדי הרשות כדי שיתנו שירות טוב יותר לתושבים. אני באה ממקום נקי, לא ממקום של הכפשות ולא ממקום של אגו ומתכוונת לנהל קמפיין נקי ביותר. אני תקווה שגם המתמודדים האחרים ינהגו כך ומאמינה שהטובה ביותר תנצח, כי לעיר שלנו מגיע משהו אחר, מנהיגות שונה ואחרת. אני אמשיך, בכל מצב, לתת, להעניק לתושבים, לסייע בכל מה שאני יכולה להביא את האמונה שלי ובתחושת אחריות ציבורית".

– את מדברת כל הזמן על סגנון אחר של מנהיגות, למה בעצם את מתכוונת?

"אספר לך משהו: בעבר לא חשבתי לעבוד בעיריית כרמיאל, אמרו לי שאם אין לי קשרים אז אני יכולה לשכוח מקידום ותפקידים בכירים. זה דירבן ודחף אותי קדימה. רציתי להוכיח לעצמי ולסביבה שאפשר לעשות את הדברים בצורה אחרת ושיש מקום לכול מי שמוכשר. כשנבחרתי לתפקיד מנהלת מחלקה בעירייה, מתוך 25 מועמדים שניגשו למכרז, זה היה עבורי סוג של ניצחון – בלי קשרים, בלי פרוטקציות. בהמשך נבחרתי לתפקידים בתאגיד המים, שוב בלי קומבינות ובלי קשרים – הכי ישר ונקי שרק אפשר. הגעתי לאן שהגעתי בזכות עצמי, עקב בצד אגודל, במקצועיות, תוך כבוד הדדי כלפי כל העובדים והקולגות, בחריצות, בעוצמה, בסינון רעשי רקע, ומתוך שליחות. מי שלא אוהב לעבוד עם אנשים, שלא ישרת את הציבור, נקודה. זו עבודה סזיפית וקשה, ולמרות שלא אחת היא כפויית טובה, צריך לאהוב אנשים כדי לעבוד עם אנשים. אני אוהבת לעשות מה שאני עושה. זה הסגנון שאביא למנהיגות בכרמיאל".

– איך מגיבים בבית, מה אומרים במשפחה על ההכרזה שלך להתמודד לראשות העיר?
"כולם תומכים, אני לא אגיד שהם לא חוששים, כי הם מבינים שיש כאן מערכת בחירות שהחלה בצורה לא נקייה עם הרבה רעשי רקע, אבל כולם נותנים לי רוח גבית חזקה ותומכת. אנחנו משפחה מאוד מאוחדת, מלוכדת ותומכת, כולנו נולדנו וממשיכים להתגורר בעיר, אנחנו משפחה שורשית מאוד שגדלה על ערכים של אהבת הארץ ואהבת העיר. כל אחד ואחת במשפחה מבינים שהצעד שלי מגיע ממקום סופר איכפתי לעיר כרמיאל ותושביה ומאחר ומדובר בשליחות, אני זוכה מהם לגיבוי מלא על הצעד בו בחרתי והם הרוח הגבית שלי בכל הכח".

– איך תראה הרשימה שלך למועצת העיר?

"יש המון אנשים טובים ומקצועיים שתומכים בי ושטובת העיר חשובה להם והם לא מונעים מאינטרס אישי, אלא אך ורק מטובת העיר. עדיין לא התחלתי בהרכבת הרשימה, אני מאמינה שזה יקרה בקרוב. יש לנו זמן, אני לא ממהרת, עבודה קשה לפניי והמטרה היא להגיע לכמה שיותר אנשים. דבר אחד אני מבטיחה לך ולכל תושבי כרמיאל – זו תהיה רשימה של אנשים נפלאים, רשימה מגוונת שכל תושבי כרמיאל ירגישו שהם חלק ממנה וכל חלק בה מייצג משהו בעבורם. זו לא רשימה בדמותה ובצלמה של בת שבע אבוחצרה בלבד, אלא בצלמה ובדמותה של העיר ותושביה".

– יש בכרמיאל ציבורים שלמים שלא מכירים אותך, איך את מתכוונת להגיע אליהם בקמפיין?

"יש לי שתי ידיים ושתי רגליים, אגיע לכל אחד ואחת, אספר על עצמי, על הדרך שעשיתי ועל הדרך שנעשה ביחד. יש לנו עיר מגוונת מאוד, דתיים וחילונים, ותיקים ועולים, נשים וגברים, ימנים ושמאלנים וכולם בעיניי שווים ושוות. מה שמדהים בכרמיאל שלנו, שלא משנה מי אתה ומה הן דעותיך, בסופו של יום תמיד כולם נפגשים באמצע – בנקודה שמחברת בין כולנו ובנקודה הזו בדיוק אעמוד בעבור כולם. יש מקום לכולם בשיח הציבורי ואני מתכוונת לגעת בכל אחד ואחת.
ביום שראש עיר יבין שהתפקיד בו הוא מחזיק הינו רק פיקדון זמני שקיבל מהציבור כדי להעשיר ולטפח אותו, ביום שהוא יבין שהוא בא לעבוד בעבור התושבים , אז ורק אז הוא יוכל לפעול למענם על מלא מלא ולהביא את העיר לגבהים חדשים".

(מודעה)

 

כתבה מעניינת:

רוני קריבוי אחרי חזרתו מהשבי ביחד עם ההורים. צילום: רשתות חברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

10 ימים לשובו של רוני מהשבי: "נולדתי מחדש, יש לי שני ימי הולדת"

שתפושבוע וחצי חלף מאז השחרור המרגש של רוני קריבוי מכרמיאל, שהיה חטוף במשך 51 ימים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *