Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1669116161:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 48137
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 242
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => מועצה דתית כרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => דו״ח מבקר העירייה על המועצה הדתית
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => דו״ח המבקר שעבר את אישור מועצת העיר, כולל ממצאים רבים על התנהלות המועצה הדתית: אין דיוני תקציב, אין נוהל מחייב בביצוע התקשרויות
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 63
        )

    [_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => זהר.נט | זה מה שחשף מבקר העירייה על התנהלות המועצה הדתית
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 282
        )

    [_wp_old_date] => Array
        (
            [0] => 2022-11-22
        )

)
מועצה דתית כרמיאל תמונת ארכיון
המועצה הדתית כרמיאל. צילום ארכיון

דו״ח מבקר העירייה על המועצה הדתית: אין ועדות ואישורי תקציב, התקשרויות – לא בהתאם לחוק המכרזים

שתפו

דו״ח המבקר שעבר את אישור מועצת העיר, כולל ממצאים רבים על התנהלות המועצה הדתית: אין דיוני תקציב, אין נוהל מחייב בביצוע התקשרויות ואין התאמה בין מספר הנפטרים לתקבולים

מאת גיל דובריש

מועצת העיר אישרה את המלצות ועדת הביקורת לגבי דו״ח מבקר העירייה לשנת 2020. בין עיקרי הנושאים המבוקרים היה תפקוד המועצה הדתית.

הביקורת במועצה הדתית בכרמיאל בוצעה בהתאם להחלטת הוועדה לענייני ביקורת מתוקף סמכותה לדרוש לבקר נושאים מסוימים.

יו״ר ועדת הביקורת, גיא מרציאנו, ציין: ״כידוע עיריית כרמיאל משתתפת בתקציב המועצה הדתית בעיר, יש לה נגיעה אישית לשירות התושבים. מצאנו כי חלף יותר מעשור מאז עברה המועצה הדתית ביקורת ולכן המלצנו לבצע שם ביקורת מחדש על מנת לייעל את הבקרה והשירות לתושבים״.

לדברי מרציאנו, ״בדו״ח המבקר הועלו ליקויים, חלקם מהותיים יותר, חלקם פחות, באשר לנהלי העבודה, התכנסות המועצה ודרכי העבודה. אני שמח שמועצת העיר אישרה את ההמלצות והן יועברו ליד הוועדה לטיפול בליקויים״.

מבקר העירייה, יוסי אבן צור מתמקד בדו״ח במספר נושאים המעלים תהיות לגבי אופן התנהלות המועצה הדתית. כך למשל, עולה כי ״בכל השנים המבוקרות (2018-2020) אין אישור ואין דיון על התקציב״… (של המועצה הדתית) וכי ״התקציב אושר פעם אחת ב-11/7/17 עבור שנת הכספים 2017… הפרוטוקול אינו חתום״. המבקר מציין כי ״מיותר לפרט את חשיבות התקציב, בנייתו על סעיפיו השונים״.

באשר לסעיף התמיכות של המועצה הדתית, כתב מבקר העירייה בדו״ח: ״מסקירת הדוחות הכספיים של המועצה הדתית משנת 2014 עד 2020 קשה לעמוד על ההיקף הכספי של התמיכות… כיוון שאין הפרדה בין סעיף של אירועים תורניים לתמיכה במוסדות ובנזקקים וייתכן מאוד שחלק מהרישומים עבור תמיכות נכללים בסעיפי הוצאה שונים, כמו בסעיף – תשמישי קדושה, אירועים וכד'. הביקורת עמלה בכריית הנתונים מתוך ספרי הנהלת החשבונות של המועצה הדתית (אין בטחון שאלו כל ההוצאות עבור התמיכות)״.

בנושא הליך הרכש, עולה מדו״ח המבקר כי ״אין במועצה נוהל המחייב אותה בביצוע ההתקשרויות… לא כל ההתקשרויות נערכו באופן המתחייב עפ״י תקנות חוק המכרזים. חלק מההסכמים שנחתמו, לא הוגבלה תקופת ההתקשרות. תהליך ההתקשרות עם מבקר הפנים… לא נעשה בהליך המתחייב עפ״י תקנות חוק המכרזים״.

סעיף מיוחד בדו״ח בדק את התנהלות מחלקת הכשרות. בין הממצאים נמצא כי ״תיקי בתי העסק שנבדקו מדגמית לא הכילו את כל המסמכים הנדרשים עפ"י הנוהל… המשגיחים אינם מדווחים באופן שוטף על מצב הכשרות, אלא רק במקרים חריגים ו/או תקלות״ וכן ״דוחות (של מפקח הכשרות, ג.ד)… אינם מוגשים כלל אלא רק במקרה של תקלות וכשלים בבית-העסק״.

בנושא המקוואות נמצא כי ״ההכנסות ב-2020 ירדו ב-18% ביחס ל- 2019״, אבל מאידך ״ישנה מגמה רציפה של עלייה בהוצאות השכר. הוצאות השכר עלו משנת 2016 עד 2020 ב- 36%״.

סעיף מיוחד מתמקד בנושא הקבורה ובחוסר התאמה שקיים לכאורה ברישום: ״על-פי הנחיות המשרד צריך שתהיה התאמה בין רשימת הנפטרים בפועל לבין התקבולים מהמוסד לביטוח לאומי. נמצא שאין התאמה. המלצת המבקר בביקורת העומק – ׳להקפיד לדווח בזמן על רשימת הנפטרים לצורך קבלת ההשתתפות״.

בסעיף אחר, צוין בדו״ח המבקר כי לא הוצגו פרוטוקולים המעידים על דיונים בדוחות המבקר הפנימי של המועצה הדתית – אם כי לדבריו מתקיימים דיונים שוטפים, אך אין תיעוד של שיחות אלה.

בין הממצאים הנוספים בדו״ח התגלה כי תדירות הישיבות במועצה היתה נמוכה מהנדרש, וכמו כן הפרוטוקולים אינם מאושרים בחתימת יו״ר המועצה.

ממצא חשוב נגע לנושא תפקודה של המועצה. מבקר העירייה מצין בדו״ח כי ״…המועצה לא הקימה שום ועדה, פעילות המועצה מתבצעת כולה ללא וועדות. מאידך, לפי תקנות חובת המכרזים, ישנה חובה על המועצה להקים ועדת מכרזים. המועצה לא הקימה את ועדת המכרזים שהינה כאמור ועדת חובה. יש להקים ועדת מכרזים כנדרש לפי החוק״.

להלן תגובת המועצה הדתית, כפי שנמסר למבקר העירייה.

בנושא התקציב: ״לאחר שמתקיים דיון בהצעת תקציב, ההצעה מאושרת כמדי שנה ע"י 2 הממונים (מורשי החתימה) ורו"ח של המועצה הדתית במערכת הממוחשבת ׳שירת הים׳ באמצעות חתימה דיגיטלית. הצעת תקציב האחרונה שאושרה הייתה תקציב לשנת 2019״.

לגבי אי הקמת הוועדות נמסר: ״מאחר ואין הרכב למועצה הדתית… לא ניתן ולא הוקמו ועדות… מהוראת החוק, אין גם כל חובה בדין להקימן״.

בנושא ועדת התמיכות: ״המועצה פועלת בהתאם לתבחינים שלדעתנו מבוססים על עקרונות של מינהל תקין, שקיפות ועיקרון השוויון ובהיוועצות עם הממונים ומזכיר המועצה ומבקר הפנים״.

על הביקורת בנושא ההתקשרויות: ״בהתקשרויות עם נותני שירותים בוצע הליך תקין של הצעות מחיר. כנ"ל בהתקשרות עם מבקר פנים בהתאם לחוק הביקורת הפנימית… בכל ההסכמים עם נותני שירותים קיים סעיף חוזי לפיו המועצה רשאית להפסיק את ההתקשרות בהודעה מראש״.

בנושא הכשרות ציינה המועצה הדתית: ״המבקרת מעלה מהאוב ביקורת של רו"ח מטעם המשרד לשירותי דת, משנת 2019 . הערות המבקר, רובן ככולן, כידוע, הופרכו ע"י המועצה הדתית״.

בתגובה לביקורת על המקוואות נמסר: ״ירידה בהכנסות- הביקורת התייחסה לנתונים כספיים בשנה בה פרץ נגיף הקורונה… עלייה בהוצאות שכר – בתאריך 6/5/2020 ביצע המשרד לשירותי דת הסדרה (התאמה) של כוח אדם למועצה הדתית, בהתאם להחלטת הוועדה אחוזי המשרה לבלניות כולל עובדת ניקיון, גדלו פי 2.5 .
על אי ההתאמה ברישום הנפטרים: ״המועצה מנהלת רישומים מלאים במערכותיה ומדווחת למוסד על מספר הנפטרים שהביאה לקבורה הן במסגרת דיווח חודשי והן בדיווח שנתי, כך שבסופו של יום מתקיימת התאמה מלאה בין הרשימות״.

כתבה מעניינת:

תאונה צומת ביג כרמיאל צילום איחוד הצלה

תאונה סמוך לצומת ביג: שני צעירים נפצעו

שתפומאת גיל דובריש שני בני אדם נפצעו בתאונת דרכים שהתרחשה היום (ד') בשעות הצוהריים בכביש …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *