תחנת רכבת כרמיאל

האוטובוסים לא מחכים בתחנה

שתפו

נוסעים בתחבורה הציבורית מתלוננים: נהגי קווים פנימיים ״בורחים״ מהתחנה לפני שהאנשים מספיקים לצאת מהרכבת. אגד: מבינים את אי הנעימות, אבל פועלים לפי דרישות משרד התחבורה

מאת גיל דובריש

נוסעים בתחבורה הציבורית בכרמיאל מתלוננים על תופעה מטרידה לטענתם בשעות העומס, כאשר אוטובוסים בקווים הפנימיים ממהרים לנסוע מבלי לחכות לנוסעים היוצאים מהתחנה.

במערכת עיתון זהר הצפון ופורטל זהר.נט התקבלו בתקופה האחרונה תלונות על כך שנהגים בקווים הפנימיים של אגד לא מחכים ולו רגע אחד לנוסעים המגיעים ברכבת – ואלה נאלצים להמתין עוד דקות ארוכות לאוטובוסים הבאים.

יוסי מושקוביץ, תושב כרמיאל העובד מחוץ לעיר ומשתמש בשירותי האוטובוסים והרכבת מדי יום, מספר כי ״אין סנכרון ותיאום בין הגעת הרכבת לתחנה לבין האוטובוסים הפנימיים של אגד. במסגרת עבודתי אני נוסע מדי יום ברכבת וחוזר אחרי הצוהריים. בשעות העומס האוטובוסים עוצרים לרגעים בודדים בלבד בתחנות האיסוף, מעלים את הנוסעים הממתינים שם ונוסעים במהירות מהמקום, מבלי להמתין אפילו רגע לאנשים שהגיעו זה עתה ברכבת. אני לא מכליל את כל הנהגים אבל רובם נוהגים כך״.

לדברי יוסי, ״בכל יום הסיפור חוזר על עצמו – נוסעים רבים שמגיעים ברכבת פותחים בריצת אמוק על מנת להספיק לתפוס את האוטובוסים הנוסעים לשכונות המגורים, אך ברוב המקרים הם אינם מספיקים והאוטובוסים שועטים מהתחנה בלי לעשות חשבון ולחכות קצת. במידה ויש נוסעים שממתינים בתחנת האוטובוס הנהגים מאיצים בהם לעלות לאוטובוס, לא ממתינים ולו 3 דקות מסכנות לשאר הנוסעים ופותחים במנוסה מהתחנה. הנוסעים שמפספסים את האוטובוס נאלצים להמתין 10 דקות ואפילו רבע שעה עד להגעת האוטובוס הבא. אם הנהגים היו ממתינים 3 דקות בלבד בתחנה, הנוסעים לא היו נאלצים להמתין!״

אזרח אחר שמבקש להישאר בעילום שם מודה כי גם הוא נתקל בתופעה הזו: ״אני מבין שנהגים חייבים להמשיך בנסיעה אחרי שהעלו את כל הנוסעים בתחנה, אבל הרכבת היא תחנה מרכזית שבה יש תנועה רבה של נוסעים, טוב היה אם נהגים היו מפעילים שיקול דעת ומחכים עוד דקה שתיים כשהם רואים אנשים שיוצאים מהתחנה לכיוונם״.

גם חנה, גימלאית מכרמיאל שנוהגת לנסוע לבקר את בני משפחתה המתגוררים בחיפה מספרת: ״כשאני מגיעה ברכבת, אני ממהרת ככל האפשר לתחנות האוטובוס, אבל בדרך כלל מפספסת את הקו שלי. אני לא יכולה למהר יותר מדי, לפעמים אני רואה את נהג האוטובוס יוצא מהתחנה ומתרחק, למרות שהוא רואה אותי מתקרבת לכיוונו ואני מנסה לסמן לו שלא ייצא. כשזה קורה, אני מחכה זמן רב בתחנה עד שמגיע עוד אוטובוס. אם הנהגים היו מחכים לפחות שתי דקות עד שכול הנוסעים מהרכבת יצאו מהתחנה, זה היה פותר את הבעיה״.

יצויין כי נהגי אוטובוסים לא מחוייבים להמתין בתחנה כאשר היא ריקה מאנשים. האם עליהם להפעיל שיקול דעת במצבים כאלה ולהמתין לנוסעים היוצאים מתחנת הרכבת?

תגובת דובר אגד, רון רטנר: ״הקווים המדוברים אינם קווי הזנה, אלא קווים רגילים אשר יוצאים מתחנת ביג כרמיאל ותחנת הרכבת הינה עוד אחת מתחנות האיסוף לאורך מסלול הנסיעה. לאור זאת, הנהגים בתחנה המדוברת עוצרים לאסוף נוסעים וברגע שסיימו הם מחויבים להמשיך בנסיעה. אנו מבינים את תחושת אי הנעימות והתסכול שנוצרת לנוסעים אשר רואים את האוטובוסים חולפים לנגד עיניהם, אולם חשוב להבין כי חברת אגד מפעילה קווים אלה על פי רישיונות קווי השירות ופועלת על פי דרישות משרד התחבורה״.

כתבה מעניינת:

משה קונינסקי. צילום מדף הפייסבוק

הציבור אמר את דברו: ניצחון גדול למשה קונינסקי בבחירות

שתפונוק אאוט של ראש העיר המכהן למתמודדיו בבחירות: 53.5% בחרו בקונינסקי, שאר הקולות התפזרו בין …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *