צילום אילוסטרציה: Freepik
צילום אילוסטרציה: Freepik

האם יש דבר כזה טיפול באנורקסיה?

שתפו

מערכת פורטל זהר.נט

אנו חיים בעולם בו כולם חשופים לכולם ובתרבות שבה הרזון הוא המלך. הילדים שלנו רואים בטלוויזיה, ברשתות החברתיות ובאתרים דמויות שנראות כאילו צוירו על ידי פוטושופ והם רואים דוגמניות ודוגמנים חטובים בצורה מוגזמת. כך אידיאל היופי שינה צורה בעשרים השנים האחרונות והילדים שלנו נחשפים לסלבריטאים שנראים צעירים, רזים, שריריים ויפים במיוחד. כל המראות הללו משפיעות עליהם מאוד וכך הם מפתחים הפרעות אכילה מכיוון שהם רוצים להיות כמו המפורסמים הללו.

כך מתפתחת לה אנורקסיה ואז עולה השאלה האם יש טיפול באנורקסיה? אם כן אנו חייבים לציין כי כיום אפשר לטפל באנורקסיה ולהחלים ממנה. אם הילד שלכם מפתח הפרעת אכילה פנו אל פסיכולוג שיסייע לכם לטפל בו. כיום אפשר לעשות טיפול באנורקסיה ללא אשפוז ואפשר לפתור את המצב במהירות אך בתור הורים אתם חייבים להיות עם היד על הדופק ולתת לילד שלכם את הסיוע שהוא צריך.

האם כל פסיכולוג יכול לטפל באנורקסיה?

טיפול באנורקסיה זה דבר שלא כל פסיכולוג יכול לעשות. עליכם להבין כי בכדי לטפל באנורקסיה יש צורך בידע, לימוד וניסיון רב ולא כל פסיכולוג מחזיק בתכונות אלו.

כאשר אתם פונים אל הפסיכולוג בררו עמו האם הוא טיפל באנורקסיה בעבר או לא. היה  והפסיכולוג לא טיפל מעולם באנורקסיה או עשה זאת רק מספר פעמים בודדות אזי לא כדאי לכם לבחור בו. עליכם להבין כי טיפול במחלת האנורקסיה מחייב ידע וניסיון עצומים ולכן חובה לבחון האם לפסיכולוג יש את הניסיון הזה ואת הידע הזה ורק אז לבחור בו.

האם הורים יכולים בעזרת חינוך לבצע טיפול באנורקסיה?

עולה השאלה האם טיפול באנורקסיה זה דבר שאפשר לעשות באמצעות חינוך או לא? אם כן אין ספק כי יש להורים השפעה על מצב הילד אך עד גבול מסוים. אתם יכולים לחנך את הילדים לאהוב את הגוף שלהם ובסופו של דבר בגלל מה שהם נחשפים לו בתקשורת ובאינטרנט החינוך שלכם לא יעזור להם.

אז מה אפשר לעשות?  לשים לב לסימנים הקטנים, לראות כי הילד שלכם אוכל כמו שצריך, לשים לב לכך שהוא לא מפתח הפרעת אכילה ולפנות אל גורם מקצועי בשביל לטפל באנורקסיה ברגע שאתם חושדים כי משהו אינו כשורה עם הילד שלכם. זכרו כי אנורקסיה היא לא גזירת גורל ואפשר לטפל בה אם עושים זאת בזמן.

האם אפשר לטפל באנורקסיה ללא אשפוז?

עליכם לדעת כי כיום אפשר לבצע טיפול באנורקסיה גם ללא אשפוז. עם זאת לעיתים לא תהיה ברירה לטפל באנורקסיה עם אשפוז. אתם צריכים לתת לגורם המקצועי שמטפל בילד או הילדה שלכם להחליט האם לבצע טיפול באנורקסיה ללא אשפוז או עם אשפוז וכך להיות בטוחים כי הילד או הילדה שלכם יתגברו על האנורקסיה בצורה הטובה ביותר שיש.

(תוכן מקודם)

***LinkPower.co.il

כתבה מעניינת:

רופא שיניים אילוסטרציה

סוגי השתלות שיניים ב-2024 שכדאי להכיר

שתפוהקידמה מביאה בשורות חדשות לעולם הרפואה בכלל, וברפואת השיניים בפרט. הצורך הוא אבי ההמצאה, ונראה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *