Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1700568329:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 32858
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 243
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => בית ספר אופק
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => הורים מסרבים לשלוח ילדיהם לביה"ס: אמרו להם להישאר בכיתה בזמן אזעקה
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => תלמידי כיתות בקומה העליונה בבית הספר אופק הונחו בעת אזעקה לשכב מתחת לשולחנות ולהגן על ראשיהם. ההורים מוחים ודורשים פתרון מעשי
        )

    [_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | הורים מסרבים לשלוח ילדיהם לביה"ס: אמרו להם להישאר בכיתה בזמן אזעקה
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 788
        )

)
בית הספר אופק כרמיאל
בית הספר אופק כרמיאל. צילום ארכיון

הורים מסרבים לשלוח ילדיהם לביה"ס: אמרו להם להישאר בכיתה בזמן אזעקה

שתפו

תלמידי כיתות בקומה העליונה בבית הספר אופק הונחו בעת אזעקה לשכב מתחת לשולחנות ולהגן על ראשיהם. ההורים מוחים ודורשים פתרון מעשי: "פגיעה וסיכון מיידי של ילדינו". מינהל החינוך: "אנו נדרשים לבחירה בין חלופות מורכבות"

מערכת פורטל זהר.נט

הורי תלמידי בבית הספר היסודי אופק בכרמיאל, חרדים לגורל ילדיהם עקב בעיות מיגון לשעת חירום. ככל הידוע בחלק מהכיתות החליטו הורים שלא לשלוח את ילדיהם ללימודים, כל עוד לא יימצאו פתרונות מעשיים.

מאז שבו תלמידי בית הספר אופק ללימודים במסגרת החזרה לשגרה, הם השתתפו בתרגילים לשעת חירום שנועדו לדמות תרחיש של ירי טילים לעבר כרמיאל והתבקשו להגיע למרחבים המוגנים בתוך המבנה. להפתעת ההורים, בשבוע שעבר עודכנו התלמידים בכיתות הנמצאות בקומה העליונה בבית הספר, על שינוי בהנחיות ונאמר להם להישאר בכיתות בזמן אזעקה.

אם לתלמיד בבית הספר מספרת: "ביום שישי הודיעו לתלמידים שבמקרה של אזעקת אמת וירי טילים על כרמיאל – הם צריכים להישאר בתוך הכיתה, לשכב מתחת לשולחנות שלהם ולהגן עם הידיים על ראשיהם. הסבירו להם שפרק הזמן הנדרש להגעה מהקומה העליונה למרחב מוגן ארוך יותר מחצי דקה – זה פרק הזמן המוגדר בכרמיאל, ולכן במצב כזה עדיף להם להישאר בתוך הכיתה".

האם מגדירה את ההנחיות החדשות כ"שערורייה!" ומוסיפה: "הפתרון שמציעים לילדים שלנו במקרה של ירי טילים הוא להישאר בתוך כיתה חשופה בקומה העליונה, שבה חלונות גדולים, ולקוות שהשולחנות יגנו עליהם. האם זה נשמע הגיוני? לא מקובל עלינו שהילדים שלנו יעמדו בסכנת חיים ושבית הספר לא יתן פתרונות מעשיים!"

לדברי הורים נוספים, הוצע להנהלת בית הספר להעתיק את פעילות הכיתות מהקומה העליונה למבנה המתנ"ס הסמוך, שבו קיימים מרחבים מוגנים, אך לטענתם, ההצעה נדחתה: "מנהלת בית הספר שללה את הפתרון כי אין אבטחה במתנ"ס והדבר נוגד את הכללים. אנחנו תוהים האם מאבטח יכול להגן על הילדים מפני פגיעת טיל והאם בזמן מלחמה הסכנה לירי טילים אינה מפחידה יותר מהיעדר מאבטח? כמובן שאפשר להציב שמירה בכניסה למתנ"ס אם זו הבעייה שמונעת מילדינו לקבל פתרון מיגון בזמן הלימודים".

נציגי ההורים שלחו מכתבים אל מנהלת בית הספר, שלומית עקריש וראש מינהל החינוך בעירייה, אודי איזק. באחד המכתבים ציינו ההורים על ההחלטה: "הדבר אינו מקובל ומהווה פגיעה וסיכון מיידי של ילדינו במקרה חירום. לא ברור השינוי שנעשה לאחר כחודש מרגע שחזרו הילדים ללמידה בבית הספר, כשקודם לכן הונחו… להתפנות למרחב מוגן שהוגדר מראש (המקלט שנמצא בקומה התחתונה…) בפרק הזמן שמוגדר בעיר כרמיאל. כל שכך ומאחר ואנו מבינים את הבעייתיות שבפינויי בית ספר שלם במרחב מוגן, אך עם זאת דורשים פיתרון הולם ובטיחותי לילדינו… כל עוד לא יימצא פתרון כזה, אין בכוונתנו לשלוח את הילדים ללמידה בבית הספר".

יו"ר הנהגת ההורים העירונית, משה צידקיהו אומר לנו כי "העיר כרמיאל ירוקה המשמעות הכי מוגן שיש ועדיין נתנו וינתנו כל הפתרונות לילדי העיר ובתוכם ילדי וצוות אופק. בהחלט לא הייתה כוונה להסתתר מתחת לשולחן וזאת נקודה שעלתה רק ביום ה׳ האחרון ומקורה ככל הנראה באי הבנה שיצרה לחץ ובצדק! מצד שני לא תהיה הגעה למקלטים או ממ"דים ב-30 שניות אלא להכי מוגן שיש ולא היתה בשום תרחיש מהיום לחזרנו ללימודים. אף אחד חלילה לא יופקר ולא יפגע
והנהגת ההורים הבית-ספרית יחד עם מנהלת המוסד אופק, עובדים בשת"פ מעולה למצוא את כל הפתרונות על מנת לתת את המענה הכי טוב למען ילדי בית הספר.

"הלחץ והחששות מובנים עקב הסיטואצייה הנוראית שכולנו בישראל נקלענו אליה, אך כמי ששותף לחמ"ל החינוך בחירום ובשגרה ויחד עם ראש העיר בדק ממ"ד ממ"ד, מקלט מקלט, מוסד מוסד. אפשר להיות סמוכים ובטוחים שלא יפקירו שום ילד או איש צוות חינוך בעיר, על פי ההנחיות של פיקוד העורף – ואיפה ששוב נראה בעייה נפתור אותה בכל דרך אפשרית".

תגובת ראש מינהל החינוך בעיריית כרמיאל, אודי איזק:

"א. העיר כרמיאל מוגדרת על ידי פיקוד העורף כעיר ירוקה, ולכן אנו נדרשים לקיים שגרת לימודים מלאה. הנחיות המיגון קובעות כי יש להתמגן הכי מוגן שיש תוך 30 שניות.

ב. בבית הספר אופק יש מענה מיקלוט מלא לכלל התלמידים. חלק מהתלמידים נדרשים להיערך להתמגנות בכיתות/מרחבים חלופיים לאחר 30 שניות ולפני שהם מגיעים בשלב שני למיגון המלא.

ג. בשבועות האחרונים נעשו מאמצים להתאים את מבנה בית הספר לנהלי פיקוד העורף מתוך רצון להיענות לצרכי הילדים וההורים הן בתחום המיגון והן בתחום החינוכי. הצוות החינוכי מבצע תרגולות עם הילדים על מנת לבחון חלופות שונות.

ד. לאור הנתונים הבסיסיים ולאור העובדה ששגרת החירום נמשכת אנו נדרשים לבחירה בין חלופות מורכבות.

ה. עד לבחירה הסופית במתווה הפיסי של הלמידה בבית הספר הצוות מחויב ללמד את התלמידים להתמודד עם האפשרות שיתרחש אירוע הסלמה.

ו. ההתנהלות הנדרשת מכל אזרח במקרה שבו הוא נקלע למצב חירום בעת הזו כוללת התמגנות אישית – וזה נכון גם לנוכחות בבית הספר וגם ברחוב. זו הסיבה שתלמידים מתרגלים התמגנות שכוללת הגנה על גוף וכניסה למתחת לשולחן ומתחת לקו חלון. מדובר בלמידה מצילת חיים שנכונה גם למצב הנוכחי וגם למצבים אחרים אליהם ילדים עלולים להיקלע גם בשעות אחרי הלימודים כשיהיו בשטח פתוח או בסביבה לא ממוגנת בכלל.

ז. החלטה על שינוי מתווה הלימודים באופק תתקבל בשיתוף הנהלת בית הספר, הפיקוח והנהגת ההורים. כל עוד לא התקבלה החלטה אחרת נמשיך לשמור על המתווה הקיים – לימודים מלאים בבית הספר וכניסה למרחבים מוגנים מהר ככל האפשר.

ח. חלק מהילדים חווים את תרגולות החירום בבית הספר כמפחידות ומאיימות. אנו מודעים לכך.

ט. אנחנו מודעים לדאגות ההורים והצוות החינוכי. העיר כרמיאל מנהלת ותמשיך לנהל הערכות מצב קבועות לבחירת המענים הכי מתאימים שיש למצב החירום בו אנו פועלים.

י. מפגש עם העירייה, מנהלת ביה"ס והנהגת ההורים יתקיים בימים הקרובים".

 

כתבה מעניינת:

תאונה צומת ביג כרמיאל צילום איחוד הצלה

תאונה סמוך לצומת ביג: שני צעירים נפצעו

שתפומאת גיל דובריש שני בני אדם נפצעו בתאונת דרכים שהתרחשה היום (ד') בשעות הצוהריים בכביש …


תגובה אחת

  1. liatit.studio

    אותו דבר גם באיריסים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *