Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1711882209:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 53181
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 242
        )

    [_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes] => Array
        (
            [0] => 3
        )

    [_yoast_wpseo_wordproof_timestamp] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 3218
        )

)
פריחה אלרגיה תולעת תוואי התהלוכה, זחל תהלוכן צילום פרטי
פריחה ואלרגיה. צילום פרטי

הורים, תיזהרו: התולעת המסוכנת תוקפת בכרמיאל

שתפו

בתקופת האביב יורדים זחלי התהלוכן בשיירות מהעצים אל פני הקרקע וגדל הסיכון לבוא איתם במגע. במספר מקרים שאירעו בימים האחרונים בכרמיאל נזקקו ילדים לטיפול רפואי עקב תגובות אלרגיות חריפות

מאת גיל דובריש

הורים, שימו לב – בעונת האביב זו גדלה באופן משמעותי הסכנה לפגיעה מזחל תהלוכן האורן (המוכר גם כתולעת תוואי התהלוכה). לאחרונה נרשמו מספר מקרים בכרמיאל שבהם ילדים אשר היו במגע עם הזחל סבלו מאלרגייה ופריחה קשה בכל חלקי גופם.

לפורטל זהר.נט נודע כי הילדים באו במגע עם זחלים, ככל הנראה בעת ששיחקו בחוץ. אצל חלקם נגרמה פריחה קשה במיוחד כתוצאה מתגובה אלרגית, הם הופנו למרפאות לקבלת טיפול תרופתי מקיף. אביו של אחד הילדים סיפר לנו: "הבן שלי יצא לשחק כדורגל עם כמה חברים, הם כנראה התיישבו לנוח ליד צמחיה והרגישו גירוד קל. רק למוחרת בבוקר הבן שלי קם כשכול גופו מלא בסימני פריחה וסובל מגירודים. הבנתי שילדים נוספים שהיו במקום סבלו מאלרגיות ופריחות".

הטיפול התרופתי הניתן  במקרים כאלה מתבסס על טיפות ומשחת פניסטיל אך במקרים שהמצב מחמיר ניתן לקבל טיפול בסטרואידים. חשוב לוודא כי הפריחה אינה מתפשטת וכי הילד לא סובל מקוצר נשימה או צריבות בעיניו.

בתקופה שבין החודשים מרץ ועד תחילת מאי, יורדים הזחלים בתהלוכה מהעצים (ומכאן שמם) לצורך שלב ההתגלמות שלהם. זה השלב שבו הם עשויים לבוא במגע עם בני אדם וחיות מחמד.
מגע עם זחל התהלוכן או הנשלים שלו (העור החיצוני שהוא משיל מעליו) עשוי לגרום לתגובה אלרגית קשה בצורת דלקות, פריחה וצריבות בעור, דלקות עיניים, ואף דלקות בדרכי הנשימה. במקרה של חשש למגע עם הזחל, יש לשטוף את המקום הנגוע במים ולפנות לקבלת טיפול רפואי.
הזחלים מסוכנים במיוחד לילדים, הפעילים במיוחד ויוצאים לשחק מחוץ לבית, אך גם לחיות המחמד ובעיקר כלבים – שמגע עם הארס עשוי לגרום להם סכנת חיים.
זחל התהלוכן נמצא בעיקר באזורים מיוערים, בסביבות עצים – בעיקר עצי אורן, שיחים וצמחיה. גורמי המקצוע מנחים להיזהר ממגע עם הזחלים והקינים שלהם ולהימנע משהייה מתחת לעצים שעליהם יש קיני תהלוכן – שנשארים ארסיים במשך כמה שנים. עצים נגועים ייראו בדרך כלל עם עלווה דלילה וריבוי קינים שעירים בין הענפים. יש לשים לב כי השערות מתעופפות בקלות ברוח. כמו כן יש לבדוק הימצאותם של הזחלים על הקרקע ולהתרחק מהם.

כתבה מעניינת:

ילד נדרס, התושבים כועסים: התרענו מזמן על הסכנה

שתפובעקבות תאונת הדרכים בה נדרס ילד כשחצה את הכביש ברחוב התמר, טוענים דיירים במקום: הכתובת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *