Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1449423354:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 11747
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => שביתה
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל - הורים משביתים את הלימודים
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => הורי תלמידים בכיתת חינוך מיוחד משביתים את הלימודים כבר יותר משבוע
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 60
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 1117
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2015/12/כיתה-ריקה-1021.jpg
        )

    [rank_math_title] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל - הורים משביתים את הלימודים
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => הורי תלמידים בכיתת חינוך מיוחד משביתים את הלימודים כבר יותר משבוע
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => שביתה
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)
לא כל-כך נעים לראות כיתה ריקה. צילום אילוסטרציה

הורי תלמידים בכיתת חינוך מיוחד משביתים את הלימודים כבר יותר משבוע

שתפו

ההורים נוקטים בצעדי מחאה נגד המחנכת ומנהלת בית ספר ודורשים את החלפת המורה לאלתר. העירייה: ההשבתה – אקט קיצוני שנקטו בו ההורים ללא כל דיון מקדים עם גורמי חינוך רלוונטיים

מאת גיל דובריש

שמונה תלמידים בכיתת חינוך מיוחד אחד מבתי הספר היסודיים בכרמיאל, נעדרים מהלימודים כבר יותר משבוע, מאז יום ראשון שעבר. זאת בהנחיית ההורים, כחלק מצעד מחאה חריג שהם נוקטים במסגרת מאבק המתנהל מול הנהלת בית הספר ואחת המורות. על רמת המתיחות בין הצדדים אפשר לללמוד מכך שמנהלת בית הספר הזעיקה משטרה לבית הספר, בעקבות ויכוח קולני שפרץ לאחרונה בינה לבין אחד ההורים.

עיקר הדרישה של ההורים, הוא להחליף את המחנכת המלמדת בכיתה, המיועדת לילדים בעלי קשיים כגון הפרעות קשב וריכוז, ולמנות במקומה מורה חדשה. לדבריהם, המורה הנוכחית נוהגת כלפי הילדים באלימות מילולית קשה ופוגעת בהם לכאורה. מדובר בכיתה קטנה ובה כעשרה תלמידים, שמונה מתוכם לא נשלחו לבית הספר כבר 9 ימים ברציפות, בעוד ששני הילדים הנוספים אינם שותפים למאבק מסיבות שונות.

אחד ההורים סיפר לזהר הצפון: “הגענו למצב שבו המנהלת בבית הספר והמורה הגדישו את הסאה. המורה נוהגת לצעוק על התלמידים בצורה ברוטלית ולהשעות אותם על ימין ועל שמאל כל אימת שמתחשק לה, וזאת ללא אישור של מפקחת החינוך המיוחד, שעד כמה שאני מבין הוא הכרחי על-פי חוזר מנכ”ל. ילדים בכיתה הושעו מהלימודים כבר עשרות פעמים במהלך השנה, ההתנהגות של המורה לא פרופורציונלית, היא מנהיגה משטר קשוח בכיתה. מדובר בילדים המפגרים בלימודים, סובלים מבטחון עצמי ירוד ומוטיבציה נמוכה והמורה הזו מוסיפה חטא על כך ופוגעת בהם עוד יותר בעצם התנהגותה. למרבה הצער, המנהלת מגבה באופן מלא את המורה, למרות שיש נגדה טענות של מרבית הורי התלמידים בכיתה, ומסרבת להכיר בבעיה. אנחנו ההורים, איבדנו אמון במערכת”.

לדברי האב, “זו כיתה מיוחדת, שמורכבת מילדים עם בעיות. הם זקוקים ליד מכוונת, ליחס סבלני כפול ומכופל כלפיהם, אבל המחנכת נוהגת להפך. אולי היא לא לקחה בחשבון שמדובר בכיתה כזו, אולי היא לא בנויה ללמד ילדים בכיתה מיוחדת. המורה מלמדת בכיתה הזו כבר שנה שניה, בהתחלה חשבתי שיש בעיה נקודתית עם הבן שלי, אבל לאחרונה התחוור לי שהבעיה משותפת לכלל התלמידים. ילדים מתעוררים באמצע הלילה בגלל סיוטים בעקבות הנעשה בכיתה. אני יכול להצביע על כך שבמהלך השנה וחצי האחרונה, הבן שלי וילדים נוספים לא התקדמו באופן לימודי. זה מצביע על כך יש משהו לקוי במערכת, ואנחנו החלטנו שנגמר הזמן. אנחנו מעוניינים שהמורה תועבר לכיתה אחרת ובמקומה תמונה מורה חדשה”.

הורה נוסף אומר כי “זו לא הדרך ללמד ילדים עם קשיים וליקויים שונים. הילדים שלנו סובלים מאוד והחלטנו שדי, מרימים את הכפפה. אין שום מקום לפשרה, אין שום מקום למו”מ. אנחנו רוצים מורה אחרת וראויה. אם לא ייפתר העניין, נמצא פתרון לילדים בבית ספר אחר”.

ממשרד החינוך נמסר כי “למרות התנהגותו הלא ראויה והלא מכבדת של ההורה ומתוך רצון אמיתי ללמוד את טענותיו ולהתייחס באופן מקצועי, מכבד ובעיקר ראוי – זימן המפקח על המוסד החינוכי פגישה דחופה בהשתתפות המפקחת על החי״מ, מנהלת המתי״א, מנהל אגף החינוך, מנהלת ביה”ס ומחנכת הכיתה. בפגישה זו יישמעו טענות  ההורים (כל אחד בנפרד) ותינתן האפשרות להתייחס כראוי, למצות את התהליך ולתקן את הדרוש תיקון במידה וימצא ליקוי. יחד עם זאת מערכת החינוך מבקשת להוקיע התנהגויות בוטות ולא ראויות של הורים ומצפה להתנצלותם על התבטאויות פוגעניות כלפי מנהלת ביה”ס ומחנכת הכיתה”.

דוברת עיריית כרמיאל לביאה שלו-פישר: “השבתת הלימודים של כיתת חינוך המיוחד בביה”ס… הינה אקט קיצוני שנקטו בו ההורים ללא כל דיון מקדים עם גורמי חינוך רלוונטיים. אנו מצרים מאוד על-כך שההורים משתמשים בנשק ההשבתה טרם העלו את טיעוניהם במטרה למצוא פתרון למצוקותיהם. משרד החינוך (הפיקוח הכולל והפיקוח על החנ”מ), מנהלת ביה”ס בשיתוף פעולה עם אגף החינוך של העירייה, פועלים לפתרון הבעיות שמעלים ההורים, גם באמצעות פגישות פרטניות מתוכננות, עם כל אחד מההורים. חשוב להדגיש שהביקורת הקבוצתית שהוטחה במורה, הובאה לידיעתנו לראשונה ביום ראשון ה-29 בנובמבר, בו בעת בה החליטו ההורים להשבית את ילדיהם מלימודים. הצעתנו ליישב את העניין בברור עם כל בעלי התפקידים ברמת משרד החינוך והעירייה, נענתה כאמור בהשבתה וחוסר עניין”.

כתבה מעניינת:

תאונה צומת ביג כרמיאל צילום איחוד הצלה

תאונה סמוך לצומת ביג: שני צעירים נפצעו

שתפומאת גיל דובריש שני בני אדם נפצעו בתאונת דרכים שהתרחשה היום (ד') בשעות הצוהריים בכביש …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *