Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1690285423:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 50870
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 242
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => אלון אזולאי
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => אלון אזולאי חושף פרק שישי ב״תוכנית ה-100״: קליטה ועלייה
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => הפרק השישי של תוכנית ה-100, המצע של המועמד לראשות העיר אלון אזולאי, מתמקד בשיפור מנגנוני העלייה והקליטה בכרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => בחירות 2023: המועמד לראשות העיר כרמיאל אלון אזולאי חושף פרק שישי ב״תוכנית ה-100״: קליטה ועלייה
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => תוכן מקודם
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 131
        )

)
אלון אזולאי
אלון אזולאי. צילום: מדיה אלון אזולאי

המועמד לראשות העיר כרמיאל אלון אזולאי חושף פרק שישי ב״תוכנית ה-100״: קליטה ועלייה

שתפו

– מוגש מטעם רשימת כרמיאל חדשה –

הפרק השישי של תוכנית ה-100, המצע של המועמד לראשות העיר אלון אזולאי, מתמקד בשיפור מנגנוני העלייה והקליטה בכרמיאל ובין היתר: בגיבוש תוכנית חומש שתסייע לעולים, הרחבת פעילות האולפנים, ופיתוח מנגנוני סיוע תעסוקתי לנקלטים ; אלון אזולאי: "נביא לכרמיאל עולים מכל קצוות תבל ונקל על הנקלטים״

אלון אזולאי חושף: השבוע (יום שלישי, 25.7) חשף המועמד לראשות העיר כרמיאל אלון אזולאי את הפרק השישי מתוך ״תכנית ה-100 לחיזוק העיר כרמיאל״ עליה עבד בחודשים האחרונים עם מומחי תוכן ממגוון התחומים. הפרק השישי שחשף אלון אזולאי מתוך התוכנית הוא פרק שעוסק בפיתוח מנגנוני העלייה ושיפור מנגנוני הקליטה לרווחת כלל תושבי העיר.

במסגרת הפרק השישי, עשר משימות והתחייבויות מרכזיות של אלון אזולאי כלפי התושבים. ההתחייבות הראשונה של אזולאי בפרק זה היא כי כרמיאל תוגדר על ידי השלטון המרכזי כ״עיר קולטת עלייה״ ותהיה שותפה מלאה ופעילה במשימה הלאומית לעידוד עליה וקליטה. שנית, מתחייב אלון אזולאי כי עיריית כרמיאל תוביל ותגבש תוכנית חומש לעלייה ולקליטה אשר תכלול בעיקר פעולות לשיפור ההתמחות העירונית בלעודד עלייה בקרב יהודי התפוצות לעיר, ובהכנת תשתיות ראויות לתהליכי קליטה מיטביים, תוך רתימת משרדי ממשלה ושותפים אחרים. בנוסף, מתחייב כי העירייה בראשותו, בשיתוף עם משרדי העלייה והקליטה, משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, הסוכנות היהודית, ההסתדרות הציונית העולמית ועוד, תיזום ותיהיה נוכחת בירידי עלייה באזורי יעד בקרב התפוצות. ההתחייבות הרביעית היא שיפעל להקמת אולפני עולים תלת חודשיים, שישיכנו תלמידים טרם ניתובם לכיתות וכן לתגבר את היקף המורים באולפנים לאוכלוסייה הבוגרת, כך שזמן ההמתנה לאולפן לא יעלה מעל חודש אחד. חמישית מתחייב כי יקדם את שיפור השירות הניתן לעולים החדשים מרגע עלייתם לכרמיאל. בטווח הקצר, יפעל לשיפור תשתית בינוי ושירות במרכז הקליטה ובמבנים המשלימים, ובטווח הארוך יפעל יחד עם הנהלת משרד הבינוי והשיכון כדי לחזק את הפעילות עם חברת ״דירה להשכיר״ לטובת הגברת פרויקטים לשכירות ארוכת טווח עבור העולים.

עוד מתחייב אלון אזולאי שיבחן ויקדם תוכנית שיתוף פעולה בין צעירים ובני נוער מכרמיאל והסטודנטים הלומדים במכללה האקדמית להנדסה בראודה, כדי לפתח מודל של ״מדריכי עולים״ על מנת לטייב את השתלבותם והסתגלותם של העולים. הוא מתחייב גם לפתח בשיתוף פעולה עם משרד העבודה, תוכנית הכשרות מותאמת ואיכותית עבור העולים החדשים שתקדם השמה לבוגרי התוכנית, במסגרת התעשייה המקומית והמרחבית. שמינית, מתחייב כי עיריית כרמיאל תפתח מנגנון סיוע תעסוקתי אשר בין היתר יתמחה במתן ייעוץ לפתיחת עסק ובמתן סיוע לחיפוש המשרות, תוך שיתוף פעולה עם התעשייה ושירותי המסחר בכרמיאל. התחייבותו התשיעית הינה שיפעל כדי לגבש סל הטבות והנחות עבור העולים החדשים במסגרת פעילויות בחינוך הבלתי פורמלי. ההתחייבות האחרונה לפרק השישי של תוכנית ה-100 היא כי יפעל אלון אזולאי לסבסד טיולים ופעילויות מורשת ברחבי הארץ לעולים חדשים, כדי לחזקת את תחושת השייכות לארץ, לגליל ולכרמיאל בפרט.

אלון אזולאי התייחס לחשיפתו של הפרק השישי ב״תכנית ה-100״ העוסק קליטה ועלייה ואמר: ״השבוע אנחנו עם בשורה גדולה נוספת עבור תושבי כרמיאל. לצערי, בחמש השנים האחרונות כרמיאל נמצאת בקיפאון, ומשתרכת מאחורי ערים שכנות כמו נהריה, עכו ואפילו צפת, שעשו שינוי משמעותי בשנים אלו והפכו להיות אטרקטיביות בהרבה מכרמיאל גם עבור העולים. בכל שבוע אנחנו ממשיכים לחשוף פרק נוסף מתוך ׳תוכנית ה-100׳. העיר שלנו נמצאת על סף קריסה כלכלית, ביטחונית, דמוגרפית, רווחתית, חינוכית, תרבותית, תשתיתית ובכלל בתחומים רבים נוספים ואחרים״.

עוד הוסיף והתייחס נקודתית לנושא העלייה והקליטה ואמר: ״העולים היו מאז הקמת העיר הבסיס האיתן עליו התפתחה כרמיאל. העולים מכל קצוות תבל הביאו לכרמיאל צמיחה, סייעו בפיתוח מנועי הכלכלה העירוניים וקידמו את החדשנות באמצעות ידע שצברו במקומות מהם הגיעו. נושא העלייה והקליטה הוא חשוב ביותר למען השתלבות נכונה ומדויקת של העולים, כך שכל עולה ועולה יוכל למצוא את מקומו במדינת ישראל, בחברה הישראלית ובפרט בעיר האהובה שלנו כרמיאל. אני מתחייב לסייע בעלייה והקליטה, להביא עליות איכותיות של יהודים מכל רחבי העולם ביחד עם שר החוץ ולמתג את כרמיאל גם ברחבי העולם כעיר אטרקטיבית בלב הפועם של הגליל. אני מתחייב כי במשמרת שלי, כרמיאל תצעד אל עתיד חדש, אל עידן חדש, למען הילדים של כולנו״.

כתבה מעניינת:

תאונה אזור תעשייה אופנוע רכב צילוםן איחוד הצלה

כרמיאל: רוכב אופנוע ונהגת נפצעו בתאונה

שתפומאת גיל דובריש רוכב אופנוע נפגע באורח בינוני ונהגת רכב נפצעה קל, בתאונת דרכים שהתרחשה …


2 תגובות

  1. צביקה מונר

    טוב בדיבורים והבטחות !
    אכן אלון הגיע לברך קבוצת חדשה שפתחנו באולפן המתנדבים " צביקה מונר והצוות " בחסות " ניצוץ הביתה " . מה אתם צריכים ? , נעזור לכם אמר . ענינו כ -20 ספרי לימוד עברית מהאמה היסודית " א-ב " ( בעלות 65 שקלים לספר ) אכן קבלנו הבטחה . התלמידים חיכו וספרים לא הגיעו , למדנו לא להסתמך על ההבטחות שלו . כן , בחג פורים הגיע אלון לאחל ולברך בטכס המרשים של ארגון " ניצוץ הביתה " . מה אתם צריכים , איך אפשר לעזור , שאל אלון . הצגנו לו את לוח הכיתה הקטן ללא מעמד מתאים . " אין בעייה , נשיג לכם לוח ומעמד " הבטיח אלון . כבר הבנתם שזאת הבטחת שווה בנוסף לספרים גם לוח ומעמד לא הגיעו עד היום ( מחג פורים ) .

  2. יהורם

    מה זה תכנית המאה??
    מאה אלף תושב ???

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *