Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1662645524:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 49900
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 242
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => חיזוק מבנים מסוכנים
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => העבודות לחיזוק המבנים המסוכנים החלו, הדיירים מבולבלים: לא משתפים אותנו
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => החלו עבודות חיזוק בנייני מגורים במשעול דולב, בעלות כוללת של 325,000 ש״ח. הדיירים יממנו מכיסם בפריסה לתשלומים אך מספרים ששכחו ל...עדכן אותם
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 60
        )

    [_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | העבודות לחיזוק המבנים המסוכנים החלו, הדיירים מבולבלים: לא משתפים אותנו
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 331
        )

)
משעול דולב חיזוק מבנים
צילום: פורטל זהר.נט

העבודות לחיזוק המבנים המסוכנים החלו, הדיירים מבולבלים: לא משתפים אותנו

שתפו

החלו עבודות חיזוק בנייני מגורים במשעול דולב, בעלות כוללת של 325,000 ש״ח. הדיירים יממנו מכיסם בפריסה לתשלומים אך מספרים ששכחו ל…עדכן אותם

מאת גיל דובריש

העבודות לחיזוק מבני מגורים מסוכנים בכרמיאל החלו, הדיירים בבניינים נותרו מבולבלים וטוענים: בעירייה לא עידכן אותנו לגבי העבודות.

בניינים 6,8,10 בברחוב משעול דולב הוגדרו כמסוכנים לאחר בדיקות הנדסיות שבוצעו בסוף 2021. בחודש האחרון החלו עבודות החיזוק במקום שכוללות חישוף ברזלים חלודים ושיקומם, פירוק חלקי בטון וטיח מתפורר ומסוכן, תיקון תפרי התפשטות ואיטום מסביב לחלונות ותפרים ורולקות בגגות. כמו כן יבוצעו תיקונים מקומיים של טיח וצבע למניעת חדירת רטיבות לבתים.

את ההליך המכרזי ואת ניהול והביצוע של הפרויקט מנהלת החברה הכלכלית לכרמיאל בתיאום וסיוע של מינהל הנדסה ולשכת ראש העיר. עלות הפרויקט מוערכת בכ-325,000 שקלים במימון הדיירים. בחישוב קצר מדובר בסכום של כ-13,500 ש״ח לכל דירה, סכום גבוה מאוד עבור האוכלוסייה המקומית שמורכבת ברובה מאנשים מבוגרים ומשפחות קשות יום.

הדיירים ברחוב טוענים כי לא עודכנו בכלל על תחילת העבודות, סוג העבודות והעלויות הכוללות שיוטלו עליהם במלואן. ״אף אחד לא פנה אלינו ועידכן מתי מתחילות העבודות, יום אחד פשוט קמנו וראינו שמקימים פיגומים לאורך כל המבנים״ מספרים דיירים באחד הבניינים. ״הפעם האחרונה שבעירייה טרחו לספר לנו על כך היה בסוף השנה שעברה, כשנציגי מנהל ההנדסה ועובדת סוציאלית הגיעו למקום. חלק מהדיירים גם חתמו על טופס אישור לביצוע העבודות, אבל רוב הדיירים מבוגרים, עולים לשעבר מחבר העמים, בכלל לא הבינו על מה הם חותמים״.

״אנחנו לא יודעים מה סוג העבודות שמבוצעות, איזה חיזוקים עושים כאן, כמה נצטרך לשלם, כמה זמן יפרסו לנו את התשלומים, ולמה בכלל שאנחנו נשלם על הפרויקט? לרובנו אין כסף לממן את העבודות״ מתלוננת דיירת אחרת, המתגוררת בשכירות באחת הדירות. דייר נוסף שרכש לא מזמן את הדירה אחרי ששילם שנים רבות שכירות לעמיגור טוען: ״אני משתכר בקושי מגמלת זקנה, מהמעט שאני מרוויח אני צריך לממן משכנתא, אוכל ומיסים. אני בקושי שורד את החודש, איך אני יכול לשלם עבור שיפוץ ותיקון הבניין? אף אחד לא דיבר איתי כמה זה יעלה ומה הסכום שאצטרך לשלם״.

המבנים ברחוב מיועדים בעתיד הקרוב לפרויקט פינוי בינוי ואף נערכה בעבר פגישת דיירים בנושא. חלקם היו בטוחים כי במקום לבצע תיקונים וחיזוק המבנים הקיימים, יוחל בפרויקט ההתחדשות העירונית. הדיירים טוענים כי נציגיהם פנו בתקופה האחרונה מספר פעמים לעיריית כרמיאל כדי לבקש הבהרות, אך לא קיבלו שום מענה. ״השאירו אותנו בחשכה, אף גורם לא מעדכן אותנו ולא נמצא איתנו בקשר, לא אומרים לנו כלום – מה קורה עם ההתחדשות העירונית, למה לא מקדמים אותה במקום את התיקונים? אף אחד לא טורח לתת לנו מידע. לא קיבלנו שום פיסת אינפורמציה על העניין. לכל מי שאנחנו פונים, אין תשובה ואין שום מידע לתת לנו. זה זלזול בוטה בתושבי העיר״ הם אומרים.

הפנינו את הטענות ששמענו אל עיריית כרמיאל וקיבלנו התייחסות מהירה יחסית. כך נמסר לנו: ״בתאריך 14.11.21 נשלח מכתב לדיירי משעול דולב 6,8,10 ממהנדס העיר, הודעה לפי סעיף 3 (א) לחוק עזר עירוני ׳מבנים מסוכנים׳ שכלל חוות דעת של מהנדס העיר וכן חוות דעת של מהנדס קונסטרוקציות מוסמך מטעם העירייה שנשלח למקום במימון העירייה. המכתב כלל חוות דעת על מצב הבניינים והצורך בחיזוק שלושה עמודים״.

״בהמשך, גם הוזמנו הדיירים למפגש בהשתתפות ראש העיר משה קונינסקי, מהנדס העיר אייל רותם, נציגת מחלקת הנדסה גליה בוכמן, מנהלת שירותים חברתיים בעירייה יעל סמלוי, עובדת סוציאלית קהילתית של השכונה הנמצאת עם הדיירים בקשר רציף בכל נושא ובעיה בתחום השכונה״.

״בפגישה עם הדיירים הוסבר להם מדוע יש צורך ודחיפות לחזק את החלקים במבנה המהווים סיכון. כמו כן, ניתנה לדיירים אפשרות לבצע לבדם את כל התהליך. משלא עשו כך וע"פי הוראת חוק עזר עירוני ׳מבנים מסוכנים׳, העירייה לקחה על עצמה את שיקום חלקי המבנה שיוצר סיכון למבנה כולו״.

״בנוסף, הדיירים עודכנו, כי העירייה תפרוס עבורם את העלות היחסית של כל דירה למספר שנים וכך הדיירים יחוייבו דרך תשלומי הארנונה החודשיים. אם וכאשר יושג מימון או סבסוד נוסף הסכום יופחת ודיירי הבניינים ששוקמו ישלמו בשל כך פחות״.

עוד נמסר מהעירייה: ״מן הראוי לציין כי, העבודות מתקיימות ביוזמת העירייה ובשיתוף ובתיאום עם הדיירים, כאשר היקף העבודה מסתכם ב-325,000 ש"ח כולל מע"מ. השבוע החלה עבודת הקמת הפיגומים על כל חזית המבנה והחלו עבודות השיקום. המועד המתוכנן של סיום ביצוע העבודות 15.10.22״.

כתבה מעניינת:

תאונה צומת ביג כרמיאל צילום איחוד הצלה

תאונה סמוך לצומת ביג: שני צעירים נפצעו

שתפומאת גיל דובריש שני בני אדם נפצעו בתאונת דרכים שהתרחשה היום (ד') בשעות הצוהריים בכביש …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *