Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1454258276:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 12504
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_metaseo_metatitle] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל - זעזוע בעמותת אמן כרמיאלי 
        )

    [_metaseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => זעזוע בעמותת אמן כרמיאלי: היו”ר דניאל חצבני עזב בטריקת דלת
        )

    [_metaseo_metaopengraph-title] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metaopengraph-desc] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metaopengraph-image] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-title] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-desc] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-image] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw_text_input] => Array
        (
            [0] => אמן כרמיאלי
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 1070
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2016/01/דניאל-חצבני940-מדור-טיולים.jpg
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)

זעזוע בעמותת אמן כרמיאלי: היו”ר דניאל חצבני עזב בטריקת דלת

שתפו

היו”ר ואחד המייסדים של העמותה הודיע על התפטרותו עקב חילוקי דעות קשים עם חברי ההנהלה על רקע ביקורת שנמתחה  על שיטות הניהול. חברים בעמותה: חצבני התנהל באופן מיליטנטי, הדרך לא הייתה מקובלת עלינו. חצבני:  הטענות באות מאנשים מתוסכלים

מאת גיל דובריש

זעזוע בעמותת אמן כרמיאלי, המייצגת עשרות אומנים תושבי כרמיאל. יו”ר העמותה ואחד ממייסדיה, דניאל חצבני, הודיע על התפטרותו לאלתר, וזאת על רקע חילוקי דעות קשים עם חברי ועד ההנהלה.

העמותה הוקמה ע”י חצבני וארבעה אומנים נוספים, במטרה לשמש בית לאומנים תושבי כרמיאל, היא מאגדת כיום עשרות חברים. דניאל חצבני נבחר להיות היו”ר הראשון של העמותה לאחר שזכה לאמון מלא מרוב החברים. אלא שעם הזמן התגלו סדקים באמון ושיטות העבודה שלו, גרמו למחלוקות עם שאר חברי ההנהלה. השיא הגיע בישיבת הוועד המנהל שהתקיימה בסוף חודש דצמבר, בהשתתפות חמישה מתוך שבעת חברי הוועד.  במהלך הפגישה, הועלו מספר סעיפים לדיון, שבכל אחד מהם התגלעו חילוקי דעות.

הנושא המרכזי שנדון היה יוזמתו של חצבני לקדם את נושא הקמת בית האומנים בכרמיאל. לדבריו, בעקבות פניה לעיריית כרמיאל בנושא בית האומנים והמתנה ממושכת ללא מתן פתרונות מתאימים, היה מקום להרחיב את המאבק הציבורי של האומנים. הוא הציג בפני הנוכחים את הצעדים שננקטו, כמו עצומה באינטרנט שעליה חתמו מאות תושבים. בתגובה, ניתכה עליו ביקורת חריפה על כך שפעל על דעת עצמו ומבלי ששיתף את חברי הוועד ביוזמה. חצבני ביקש לאשר שורה של צעדים נוספים כדי להמשיך במחאה ולהגביר את המודעות בקרב הציבור, אולם נתקל בהתנגדות חריפה מצד חבריו, אשר לא רצו לנקוט בפעולות שעשויות להשתמע כהתנגחות בעיריית כרמיאל. בשלב הבא, סיפר חצבני כי שלח מכתב לשרת התרבות מירי רגב וגם כאן נתקל בביקורת קשה, על כך שפעל על דעת עצמו ולא שיתף את ההנהלה בעניין. בהמשך הועלו נושאים נוספים לדיון, כמו העתקת האולם המשמש לקיום הרצאות מטעם העמותה. כאשר הגיעו לסעיף שדן בנושא התנהלות בשקיפות ושינוי דרך העבודה, שוב פרץ ויכוח בין הנוכחים, ואז חצבני קם ממקומו ויצא מהחדר בטריקת דלת. כעבור מספר ימים שלח מכתב התפטרות מתפקיד היו”ר ומשאר תפקידיו וסמכויותיו בעמותת אומן כרמיאלי.

אחת החברות בעמותה, מספרת כי “חצבני היה אדם שקשה להתנהל מולו, נהג כמיליטנט וההתנהלות שלו לא הייתה מקובלת על רובנו. הייתה תחושה שהוא יזם יוזמות חדשות, בלי לשאול שאלות, בלי לשתף אותנו ובלי להתייעץ. חבל שהוא עזב, כי דניאל גם ביצע שורה של פעולות טובות, היינו בטוחים שהוא יחזור בו מההחלטה, אבל זה לא קרה. אף אחד לא ביקש ממנו להתפטר, אבל מבחינתנו כבוד האדם הוא ראשון במעלה וזכותו לפעול כראות עיניו. ברגע שעזב ושלח את מכתב הפיטורים, בזה הוא הודיע שאינו מעוניין בקשר איתנו”.

חברה נוספת בעמותה אומרת כי “לא יכולנו להמשיך ולתת לחצבני לפעול בדרך שהתווה לעצמו. עניין העצומה הציבורית בנושא בית האומנים הוא דוגמה טובה לאופן התנהלותו. הוא לא יידע אותנו על פתיחת העצומה ולא שיתף והתייעץ לגבי הנוסח שלה. הודענו לו שלא נוכל להמשיך כך משום שצעדיו מלחיצים וגורמים לתגובות חריפות מצד העירייה, וזה אומר שאנחנו מנגנים במנגינה הלא נכונה. החלטנו שיש מקום להפסיק את קידום העצומה ולפעול בדרכים להרגעת הרוחות. אחרי שהודיע לנו כי שלח מכתב בנושא לשרת התרבות, מתחנו עליו ביקורת קשה, משום שזה היה צעד שלא ידענו עליו כלל. כשדרשנו לבצע שינוי בהתנהלות ולהתעקש על נהלים חדשים ועל שקיפות מלאה, הוא התעצבן ויצא. מצער שזה הסתיים כך, כי לדניאל היה המון רצון טוב, הוא האמין במה שעשה, אבל הדרך לא היתה מקובלת עלינו”.

חצבני הגיע לישיבה נוספת כעבור כשבועיים, אליה לא זומן, על מנת להבהיר את הדברים ולדבריו, לנסות להגיע לפשרה כלשהי. בעמותה אומרים כי הישיבה פוצצה לאחר ששוב פרצו ויכוחים בינו לבין חברים אחרים. בסוף השבוע הקרוב צפויה להתקיים ישיבה נוספת בה יבחר ועד חדש בבחירות דמוקרטיות, על-פי פרוטוקול העמותה. הוועדה היא שתבחר את היו”ר החדש. “אנחנו שואפים להמשיך לקדם את הקמת בית האומנים אבל מאמינים שצריך לפעול בצורה אחרת, בדרכי נועם, נמשיך להיות מעורבים בקהילה, לתת למען העיר ולא לתקוף, לדעתנו הנתינה שלנו תזכה אותנו בנתינה וגמול הולם”, מסכמים חברים בעמותה.

בתגובה נמסר לנו ע”י דניאל חצבני: “אני דוחה מכל וכל את הטענות האלה, כנראה שהן באות מאנשים מתוסכלים, או שכעת רואים בעין מפוכחת מה גרמו לעמותה ומה עתיד לקרות לה”.

“מעשית – תהליך קבלת החלטות בכל ארגון, לא מאפשר להתייעץ עם כולם כל הזמן, לכן יש מנהל. הטענות האלה חסרות בסיס עובדתי. במהלך כהונתי התייעצתי עם חברי הנהלה. לצערי הרב היו גורמים שנמנעו מלקחת אחריות או בילו את זמנם בביקורת שלילית. לאותם אלה אני שמח לבשר להם שאני כבר לא שם. באתי לעמותה לבנות, להביא תקווה, ולא להתסיס נגד אף אחד”.

“מי שטוען או טוענת שלא שיתפתי, לא התייעצתי ולא עירבתי את חברי ההנהלה ביוזמות, לוקה לפחות בחוסר ידיעה או, לכאורה – בהפצת ‘אי דיוקים’. עשרה פרוטוקולים וסדר היום שהם ברשות הציבור, יוכיחו אחרת. נבחרתי להיות יו”ר העמותה “אמן כרמיאלי” כדי להנהיג, להוביל, להביא לתוצאות ולגרום לשינוי מעמד האמנים בעיר. 20 שנה האמנים לא זכו לקבל מקום משלהם ולמיטב ידיעתי גם לא היו יוזמות של אמנים שהביאו לשינוי המציאות עד היוזמה שלי. השאלה המתבקשת היא: איפה הייתם אתם, ‘הקבוצה הותיקה’, במהלך 20 השנים שעברו?”

“ההישגים שהיו בתקופה הקצרה שאני הובלתי את העמותה הם מרשימים בכל קנה מידה:  העמותה רשומה כחוק מיום 5.5.2015, שלוש אסיפות כלליות ועוד אחת שלא מן המניין, הקמת ועדות, שמונה ישיבות הנהלה בתאריכים קבועים, חזון שכתבתי וקיבל גושפנקא הן בהנהלה והן באסיפה הכללית, פרוטוקולים מסודרים (פתוחים לעיון ציבורי), צירופם של כ-50 חברים, שלוש הרצאות על אמנות, שלוש סדנאות: רישום, תחריט וסדנא לגיל הזהב, שלוש תערוכות: מחווה ליובל 50 של העיר כרמיאל, מקבץ הדירות ברחוב שער העלייה וגם במעון יום לקשישים ברחוב צה”ל, כולל סדנא. עוד שלוש תערוכות מתוכננות לחצי השנה הקרובה והייתה אפשרות של תערוכה בינ”ל במדריד שבוטלה בינתיים, הצהרת כוונות בשם “עם הפנים לקהילה”, יריד אמנים בזמן הפסטיבל, פגישות עם קבוצות אמנים מהסביבה במטרה לצרפם אלינו, השתתפות אמנים מכרמיאל ביריד בטל-אל, כתבות בעיתונים וברדיו לקידום מטרות העמותה, סיום שנה ללא גירעון ועם יתרה של 8000 ש”ח לפחות. נמצא תקציב לבניית מעמדים לפסלים בסכום של 1300 ש”ח, ארגנו קופה קטנה ופתחנו חשבון בבנק לפי הנחיות של רשם העמותות ורואה חשבון מנחה.  הקמנו ועדת חינוך. הצעתי נהלים פנימיים וביקשתי להעלות הערות לפגישה הבאה, מה שלא התאפשר עקב ההתפתחויות האחרונות. כל ההישגים האלה היו מתאפשרים ללא שיתוף פעולה? בלי דיון? בלי להצביע בעד או נגד? מישהו מנע מחברים להתנגד? יזמתי פעילות, אני אדם יצירתי, זה המתנה שקיבלתי מהבורא: אם זה החטא שלי אני מקבל זאת כמחמאה. בעיניי זה מוכיח שהארגון נשם. מי מנע מחברי ההנהלה לעלות רעיונות? דבר לא היה מתבצע בלי שיתוף חברים. כל מי טוען אחרת – מלין על עצמו”.

“עקב אכזבה עמוקה מהבטחות שלא קויימו ע”י הגורמים הבכירים ביותר בעירייה, יזמתי עצומה בנושא בית לאמנים והפנייה הייתה לטובת האמנים ולא נגד העירייה. ימים אחדים אחרי זה, כינסתי את האסיפה כללית לצילום קבוצתי והתנצלתי שלא התייעצתי איתם קודם, קיבלו את ההתנצלות שלי פה אחד והביעו תמיכה גורפת ונכונות אקטיבית לגיוס חתימות. חברי הנהלה שלא היו בישיבה, חתמו באופן וולונטרי על העצומה באינטרנט אך מצאו דרך לתקוף אותי בישיבה האחרונה של ההנהלה – דבר בלתי סביר במערכת שמכבדת את החלטותיה: גם לתמוך ואחר כך להתנגד? אולי היו שיקולים זרים שאינני יודע עליהם עדיין?”.

“חברים רבים התקשרו אליי לחזור מהחלטתי. אני רוצה לומר להם: תודה, אבל זה לא אפשרי. החלטתי היא סופית. אני יוצא לדרך חדשה ומקים עמותה בשם “אמן גלילי” שפרטיה אפשר למצוא בפייסבוק, ייתכן במתכונת שונה מ-אמן כרמיאלי, דהיינו, כקואופרטיב או עמותה ללא כוונות רווח אך עם תכניות אופרטיביות. התאריך לישיבה הראשונה הוא: יום א’ 31.1.2016 בשעה 19:00 בקפה ארומה בכרמיאל – איפה שהכל התחיל לפני שנה וחצי”.

כתבה מעניינת:

תאונה צומת ביג כרמיאל צילום איחוד הצלה

תאונה סמוך לצומת ביג: שני צעירים נפצעו

שתפומאת גיל דובריש שני בני אדם נפצעו בתאונת דרכים שהתרחשה היום (ד') בשעות הצוהריים בכביש …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *