כביש עוקף תעשייה דרך התעשייה כרמיאל
כביש עוקף תעשייה בכרמיאל. צילום ארכיון, לתמונה אין קשר לכתבה

חברי האופוזיציה: סכנת נפשות בכביש עוקף תעשייה

שתפו

רותם ינאי וגיא מרציאנו מסיעת טב לכרמיאל העלו לדיון בישיבת המועצה את תופעת עבירות התנועה שנוצרה בעקבות התקנת פס ההפרדה. העירייה: סוכם עם משטרת כרמיאל להגביר את האכיפה במקום

מאת גיל דובריש

חברי מועצת העיר מטעם סיעת טב לכרמיאל, התריעו בישיבת המועצה מפני בעיה בטיחותית בדרך התעשייה (כביש עוקף תעשייה).

בעקבות ריבוי התאונות בכביש בשנים האחרונות הותקן במקום פס הפרדה שאמור למנוע מהרכבים השועטים בדרך לסטות לנתיב הנגדי. עם זאת, הזהיר גיא מרציאנו מתופעה מסוכנת חדשה שנוצרה בעקבות התקנת פס ההפרדה החדש.

בעבר היו מבצעים הנהגים בכביש פניה ישירה לדרך העפר המובילה להר הלמד וליישוב כמאנה, אולם בשל ההפרדה נהגים שמגיעים מכיוון מרכז ביג, מחוייבים להמשיך עד לכיכר במורד הגיא, לבצע פרסה ולחזור על עקבותיהם כדי לפנות בבטחה לדרך העפר. לדברי מרציאנו, ״למרבה הצער נהגים המגיעים מכיוון מזרח ומבקשים לפנות מהכביש להר הלמד, נוטים לבצע ׳קיצור דרך׳ ולפנות באמצע הכביש, במקום להמשיך עד לכיכר בקצה הרחוב״.

ראש סיעת טב לכרמיאל רותם ינאי, אמר כי חזה בעצמו כיצד נהג שהגיע ממזרח סטה לנתיב הנגדי לפני פס ההפרדה, ונסע עשרות מטרים נגד כיוון התנועה עד שפנה לדרך הצדדית, תוך שהוא מסכן את חייו ואת חיי הנהגים והנוסעים האחרים בדרך. ״זו סכנת נפשות! אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה לו היה מגיע באותם רגעים רכב ממול – ובכביש הזה ידוע שנהגים נוסעים במהירות רבה״ הוא אמר.

מרציאנו הציע להציב בכביש מצלמת אכיפה שתתעד את הנהגים העוברים על החוק. ״כיום יש במקום מצלמה רגילה שמתעדת את הנעשה בכביש אך היא אינה משמשת לאכיפה. כמו כן ראוי שקו ההפרדה יוארך ויובלט יותר״.
בתגובה לדברים מסר ראש העיר משה קונינסקי: ״כבר לפני חודש וחצי פנה אלי רותם בזרנו בנושא, בעקבות זאת התחלנו בתהליך לקבל אישור לשנות את הקו המקווקו בכביש לקו רציף״.

משה לוי, מנהל מוקד הביטחון מסר: ״ראש העיר ומפקד התחנה סיכמו להגביר את האכיפה במקום, באמצעות מארבים ושוטרים סמויים שיקנסו את הנהגים, וכן סוכם לשלוח צילומים מהמצלמות כולל סרטון של ביצוע העבירה וצילום לוחית הרישוי. עד היום מסרנו 20-30 סרטונים כאלה למשטרה״.

רותם בז׳רנו יו״ר ועדת התחבורה ציין בישיבה: ״בהפרדה נמתח את הקו רחוק יותר ויש מצב שנאריך את ההפרדה הפיזית כדי שרכבים לא יוכלו לסטות לנתיב הנגדי. אנחנו מודעים שאנשים צריכים להסתובב איפשהו, אנחנו בודקים את האפשרות להחזיר את האפשרות לבצע סיבוב בכיכר הקרובה למרכז ברוך״.

כתבה מעניינת:

משה קונינסקי. צילום מדף הפייסבוק

הציבור אמר את דברו: ניצחון גדול למשה קונינסקי בבחירות

שתפונוק אאוט של ראש העיר המכהן למתמודדיו בבחירות: 53.5% בחרו בקונינסקי, שאר הקולות התפזרו בין …


3 תגובות

  1. מעבר לכך מצב הכבישים בעיר כרמיאל גרוע מאוד ,פסי האטה שבורים,בורות בכביש שמעבר לנזק עבור הרכבים מסכנים עוברי אורח שכן הנהג פונה לצידו הנגדי של הכביש כדי לא לעבור בתוך הבור.אני מדבר על כבישים ראשיים שתחזוקתם מתחת לכל ביקורת.לתשומת ליבכם חברי המועצה.או שנחכה לתאונה הבאה…..

  2. אבי פרץ

    באותו נושא של בטיחות בדרכים בכרמיאל
    לאחרונה כבישי כרמיאל נעשו פקוקים מדי וזאת בגלל ריבוי הלמדים מכל האזור שבאים ללמוד נהיגה בכרמיאל
    הנסיעה אחרי למד יוצרת פקק גדול , ונהגים אחדים מאבדים את הסבלנות ועוקפים בחוסר זהירות וגם בפס לבן
    לדעתי יש להגביל את כניסת רכבי לימוד נהיגה הן בשעות והן ברחובות
    ויפה שעה אחת קודם

  3. במשך 52 שנותי בכרמיאל לא זכור מצב כה עלוב של כבישים כמו מצבם הנוכחי. כנראה שהחורף רק הרע את מצבם שהיה גרוע עוד לפני החורף הנוכחי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *