Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1697448079:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_oembed_128edb3306825ff87f42605824c4216e] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_oembed_time_128edb3306825ff87f42605824c4216e] => Array
        (
            [0] => 1697387345
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 52442
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 242
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => מורן כספי טבח בדרום
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => חייה של מורן מכרמיאל ניצלו במסיבת הטבע: "בזכות מלאך"
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => ההודעות הקוליות, התכתובות בוואטסאפ, ההקלטות. עדות מצמררת לסיפורה של מורן כספי (39) אשר הצליחה להימלט ולהישאר בחיים בזכות בן שדה
        )

    [_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | חייה של מורן מכרמיאל ניצלו במסיבת הטבע: "בזכות מלאך"
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 5626
        )

)
בן שדה מחפה על מורן כספי. שימוש בתמונה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים
בן שדה מחפה על מורן כספי. שימוש בתמונה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

המלאך שהציל את חייה: כך מורן מכרמיאל שרדה את הטבח במסיבה

שתפו

צפו: ההודעות הקוליות, התכתובות בוואטסאפ והתמונות. עדות מצמררת לסיפורה של מורן כספי (39) אשר הצליחה להימלט ולהישאר בחיים בזכות צעיר בשם בן שדה, שלא הכירה בכלל עד אותו היום

מאת גיל דובריש

מורן כספי (39) מכרמיאל, אם לשלושה ילדים, הצליחה לשרוד את הטבח במסיבת הטבע בקיבוץ רעים, אחרי שנמלטה מהתופת.

מורן נסעה למסיבה ביחד עם בעלה עידן וחברתם לירון (סיפור בריחתם פורסם כאן בפורטל זהר.נט) ועבדה שם כאחראית על דוכן מזון שהפעילו חברים. "אני ועידן לא בילינו באירוע, היינו אחראים על הניהול של הדוכן" היא משחזרת.

היא ממשיכה ומתארת: "בשעה 6 וחצי בבוקר החלו יירוטים רבים, שהלכו והתחזקו, ואז המשטרה הפסיקה את המסיבה וכרזה לכולם להתפזר. תוך כדי יירוטים התחלנו לקפל את הדוכן ולסדר את הכל, בשעה 7 בערך קפצתי על הרכב ביחד עם בעלי עידן ולירון חברתנו ונסענו לכיוון היציאה, שהפך ל'פקק המוות'. בעלי ירד הצידה וניסה לעקוף, הגיע לצד השני וגם שם היה חסום. תודה לאל, כי זה מה שגרם לנו לחזור אחורה. כל מי שנשאר שם נקלע אחרי כמה דקות לירי מטורף".

"היירוטים נמשכו ונמשכו, בסביבות השעה 7 וחצי החלו יריות מכל הכיוונים, הם ממש איגפו אותנו. נכנסנו מיד לרכב והמשכנו בנסיעה מהירה עד למחסום סלעי, משם רצנו אני ולירון, בעלי חזר אחורה לאזור המסיבה ושרד בנס. בשלב מסוים נפלנו על הקרקע, ואז הבטתי לאחור, לא ראיתי יותר את לירון. היה עדר של אנשים שרץ לכיוון השדות. התחברתי מיד לשני צעירים שלא ראיתי מימיי, בן ורומי, הסתתרנו במטעים ושמעתי את הקליעים שורקים לידנו ואת המחבלים צועקים. משם המשכנו ורצנו דרך כל המטעים, מרחק של 15-16 קילומטרים. ארבע שעות שבהן נשמעו מסביבנו קולות ירי בצרורות".

במהלך המנוסה, נשלחו תכתובות והודעות מוקלטות בין מורן לבין בני משפחתה, שמשמשות כיום זכר לאותן שעות נוראיות.

מורן ממשיכה: "אחרי שיצאנו מהמטעים התחברנו לאדם נוסף בשם כפיר. יצאנו לשטח פתוח שאי אפשר להתחבא בו ורצנו בכל הכוח, כשמאחורינו נמשכו הפיצוצים. היה חם מאוד, היינו צמאים, אבל לא היו לנו מים. בדרך התחברנו לעשרות מבלים נוספים. פגשנו שוטר, חמוש באקדח, שנראה קצת המום מכל מה שקרה והורה לנו להימלט מזרחה לכיוון מושב פטיש כדי למצוא מקום מסתור. הגענו, כל הקבוצה הגדולה הזו ,לרפת של אחד היישובים. מצאנו שם ברז מים, ישבנו לנוח קצת, שתינו והתרעננו. אחרי כרבע שעה המשכנו לברוח בריצה בשטח הפתוח. אני זוכרת שהיו עצים קטנים שסימנו את הכניסה למושב פטיש, ואז החלו להגיע רכבים, ואני כבר חשבתי שזהו, זה או יהודים או מחבלים… התברר שאלה היו רכבים שיצאו מהקיבוץ כדי לפנות עוד אנשים מהמקום. הם לא אספו אותנו, אז המשכנו ברגל עד שהגענו לקטע חולי קשה מאוד למעבר. נשברתי ועצרנו פעמים רבות. התחננתי שיעזבו אותי ויתקדמו, כי הם צעירים ואני כבר מבוגרת יחסית, לא עמדתי בקצב שלהם – אבל בן התגלה בתור מלאך אמיתי, הוא פשוט לא ויתר עליי ומשך אותי קדימה. רצנו, הסתתרנו ושוב רצנו והסתתרנו. עצרנו טנדרים ישראליים, והמשכנו בנסיעה לכיוון מושב פטיש".

"עד השעה 12:03 כשהגעתי למושב לא ראיתי חייל אחד, הדבר היחיד שראינו בדרך היו מסוקים של צה"ל בשמיים ושמענו חילופי ירי בין כוחות צה"ל למחבלים, זה נשמע חזק וקרוב אלינו".

"כשהגענו למושב, התיישבנו בחצר אחד הבתים. לא נרגעתי עד שלא קיבלתי עדכון לשלומו של עידן, בעלי. בדיעבד הוא סגר את הטלפון שלו כדי לשמור על חיי הסוללה. בצוהריים היתה חדירת מחבלים ליישוב, ולא רחוק מאיתנו התנהל קרב יריות ביניהם לאנשי יס"מ והחיילים שלנו, שלחתי הודעות לחברים שלנו שיבררו מה קורה, סיפרתי להם מה קרה ושיזעיקו את המשטרה".

בשעות הצוהריים נעלם בן שדה מעיניה של מורן. אחר כך התברר לה כי משפחתו הגיעה למקום ואספה אותו. "התקשרתי לאבא שלו וסיפרתי לו בדמעות מה בנו עשה למעני ושבזכותו נשארתי בחיים".

"בשעה 2 וחצי התקשרה לירון, סיפרה שהיא בסדר, אבל עדיין הייתי מתוחה, חשבתי שקרה משהו לעידן. רק בשעה 3 אחרי הצוהריים התקשר עידן ובישר שהוא בסדר ושהוא נמצא באופקים".

את עידן בעלה היא פגשה בסופו של דבר בסביבות השעה 5 וחצי אחרי הצוהריים, בחמ"ל של מושב פטיש, כ-9 וחצי שעות אחרי שנפרדו דרכיהם. הם הגיעו לכרמיאל אחרי חצות, אחרי אזעקות צבע אדום ונסיעות ארוכות, שנראו כמו נצח. שניהם וגם לירון נשארו בחיים. חברים רבים שלהם נרצחו שם בזירת הטבח.

מורן מסכמת שעות ארוכות של תופת: "אני עדיין בחיים בזכות בורא עולם כמובן, ובזכות בן, רומי וכפיר שחברנו אליו ביציאה מהמטעים. תודה לאל שכל מי שהיה בקבוצה הזו חזר לבית ולמשפחה בשלום".

 

כתבה מעניינת:

תאונה צומת ביג כרמיאל צילום איחוד הצלה

תאונה סמוך לצומת ביג: שני צעירים נפצעו

שתפומאת גיל דובריש שני בני אדם נפצעו בתאונת דרכים שהתרחשה היום (ד') בשעות הצוהריים בכביש …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *