ח"כ יואל רזבוזוב תוקף את עיריית כרמיאל: אין מספיק עובדים סוציאליים דוברי רוסית

שתפו

חבר הכנסת ממפלגת יש עתיד טוען כי כ-1000 בתי אב שמוצאם מבריה״מ מטופלים ברווחה – אך רק 17 מהעובדים הסוציאליים דוברי רוסית. העירייה: ״לא הוא ילמד אותנו כיצד לתת שירותים לעולים״

מערכת זהר הצפון

חבר הכנסת יואל רזבוזוב ממפלגת יש עתיד, תוקף באופן מפתיע את עיריית כרמיאל וטוען כי איננה מעסיקה מספיק עובדים דוברי רוסית. לדבריו, בעיר קיים אחוז גבוה מאוד של עולים ממדינות ברית המועצות לשעבר. ומציין כי מתוך 53,300 התושבים, שיעור העולים עומד על 36%, כאשר 9 מכל 10 עולים שהגיעו לעיר מוצאו מברית המועצות.

נתונים אלה עלו ממחקר שנערך במרכז המחקר והמידע של הכנסת, בנושא הנגשה לשונית של שירותי הרווחה ברשויות המקומיות לעולי ברית המועצות לשעבר. מהמחקר עולה כי דווקא בכרמיאל יש מקום לשיפור.

נתוני המחקר כוללים דיווח של המינהל לשירותים חברתיים בעיריית כרמיאל, לפיו מספר בתי האב של עולים המטופלים בו הוא 1140, מתוכם כ-1000 יוצאי ברית המועצות לשעבר והיתר יוצאי אתיופיה. למינהל יש 30.16 תקנים לעובדים סוציאליים. מתוך 28 העובדים אשר דוברים שפה נוספת, 17 מהם דוברי השפה הרוסית. עובדים אלה מטפלים בעיקר בתחומים אלה: זקנה, אלימות במשפחה, התנדבות ונוער. יש לציין שלרשות המינהל בעיר כרמיאל עומדים גם מתנדבים דוברי שפות זרות, כולל במסגרת שירות ייעוץ לאזרח.

עוד הוצג במחקר כי לפי הערכת ראש המינהל לשירותים חברתיים בעיר כרמיאל, ד"ר שולה מנחם, ההנגשה הלשונית המוצעת לעולים בעיר בשירותי הרווחה מספקת, ולדבריה במכרזים לקליטת כוח אדם במחלקה נותנים את הדעת גם על ידיעת שפה זרה.

בעקבות פרסום ממצאי המחקר, קורא ח"כ יואל רזבוזוב קורא לראש העיר להבטיח את שילובם המיטבי של העולים בכרמיאל: "קשיי הקליטה בישראל הם לא דבר של מה בכך. לכן יש צורך לסייע ככל שניתן לעולים שבחרו להתיישב בכרמיאל. אני סבור שכמדינה שקמה ומתנהלת כמדינה שקולטת עלייה עלינו לפעול בכל מישור בכדי לאפשר לעולים לישראל למצות את הזכויות שלהם כאן. לכן, על עיריית כרמיאל שבה אחוז גבוה של עולים ממדינות ברית המועצות לשעבר, להקפיד להעסיק עוד עובדים דוברי השפה הרוסית במחלקת הרווחה".
טניה מזרסקיה, פעילה חברתית ורכזת ציבור דוברי הרוסית במפלגת יש עתיד כרמיאל, מציינת: "תפקידו של עובד סוציאלי קודם כל לתת סיוע לאנשים שנמצאים במשבר ובמצוקה. כדי לתמוך במישהו, לעזור לו ולהבין את צרכיו, חייבים לדבר באותה שפה. הכוונה לא רק לתרגום המילולי, אלא הבנה ברמה המנטלית. מספר עובדים סוציאליים דוברי הרוסית ביישוב אמור להיות יחסי לשיעור אוכלוסיית התושבים דוברי הרוסית".

מהעירייה נמסר בתגובה: ״עיריית כרמיאל ידועה באיכות השירות ויכולות קליטת העלייה. בכרמיאל מופעל מינהל קליטה העסוק בכל יום במתן מענה לציבור העולים בכרמיאל בכל השפות. המינהל לשירותים חברתיים נחשב לאחד המינהלים המובילים בארץ. 17 עובדים סוציאלים הינם כ-45% מכלל העובדים הסוציאלים וזה מספר הגבוה מאחוז האוכלוסיה דוברת רוסית בעיר העומד על כ-40%. טוב יעשה חבר הכנסת רזבוזוב אם יחפש כותרות במקום אחר. לא הוא ילמד אותנו כיצד לתת שירותים לעולים״.

כתבה מעניינת:

משה קונינסקי. צילום מדף הפייסבוק

הציבור אמר את דברו: ניצחון גדול למשה קונינסקי בבחירות

שתפונוק אאוט של ראש העיר המכהן למתמודדיו בבחירות: 53.5% בחרו בקונינסקי, שאר הקולות התפזרו בין …


7 תגובות

  1. כל הכבוד!!!

  2. ישר כוח!

  3. עין- יה גבע

    כל האבוד לח"כ יואל רזבוזוב הנציג החרוץ והנאמן של המגזר הרוסי! יישר כוח על פעילותך@

  4. חשוב מאד שיהיו עו״ס דוברי רוסית בכל עירייה.מדובר בעובדים המטפלים בנושאים רגישים ואישיים וחשוב שהאוכלוסיה הרוסית תוכל לתקשר אתם באופן חופשי ונח.חושבת שרקע משותף והכרת המנטליות מסייעים מאד בטיפול הנ״ל. צודק יואל. יישר כח

  5. טניה מסרסקי

    מעולה, ניהול משאבי אנוש בכרמיאל נכון ותקין. גם עו"סים דוברי שפות שונות וגם נציגות יפה של נשים בתפקידים ניהוליים ובמועצת העיר.

  6. יואל צודק. אם מרבית המשפחות הזקוקות לסיוע דוברות רוסית שהרי מרבית העוסים צריכים להיות דוברי רוסית. מעבר לכך מה זה אומר על עיריית כרמיאל. אולי שהיא מזניחה את הציבור הזה?

  7. לפני שאתם מגיבים תעשו סקר קטן בין האזרחים שמטופלים על ידי הרווחה בעיר ותשמעו מהם אם הם היו יודעים על הטיפול שיקבלו מראש האם הם היו פונים למוסד הזה שוב לסיוע .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *