Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1463665677:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 13865
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_metaseo_metatitle] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => בבעיטה מלאה / אבי גיסברג
        )

    [_metaseo_metaopengraph-title] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metaopengraph-desc] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metaopengraph-image] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-title] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-desc] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-image] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw_text_input] => Array
        (
            [0] => יום העצמאות
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => יום העצמאות
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 63
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 1507
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2016/05/Alex-Huber-20160512-חוגגים-עצמאות-2016-7972.jpg
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => יום העצמאות
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)

יום העצמאות – איזה… כיף?

שתפו

וואו איזה כיף זה יום העצמאות? כשהיינו ילדים אין על החג הזה, היינו מחכים לצאת בלילה, היה כיף, היה מטורף. היום כיף… לפחות לילדים שלי, לי יותר בכיוון של סיוט.

שבועיים לפני, הילדים שלי היו באטרף: “אבא, אבא, סטטיק ובן אל תבורי באים”. שאלתי מה? מה זה? זה נשמע כמו משחה לטחורים. ואז הם התחילו לשיר לי שירים שלהם והבנתי שהזדקנתי. אני הייתי בטוח שיביאו את יהורם גאון או ירדנה ארזי, כי כנראה נתקעתי אי שם באיזה שלב בשנות ה-80 אבל מה לא נעשה בשביל הילדים.

נכנסנו לרכב ויאללה יורדים לחגוג עצמאות. שעה ראשונה בחגיגות הולכת על מציאת חנייה ואז איך שאני יורד, מגיע ילד ונותן לי שפריץ של קצף לתוך העיניים, לקול צחוקם של ההורים ההזויים שלו. חג שמח הוא צועק. מה שמח פה? לפחות אם זה היה קצף מיוחד אז סבבה. לדעתי ההורים נתנו לו קצף גילוח רגיל מעורב באקונומיקה. לקח לי חצי שעה לפתוח את העיניים ועד עכשיו שורף לי. מגיעים למתחם, אתה פוגש את כל מי שלא רצית לפגוש ונתקע בשיחות של מה שלומך? בסדר, מה שלומך? בסדר, מה המצב? מצויין, מה איתך? מצויין, מה קורה? אחלה, ומה איתך? גם אחלה… 45 שיחות כאלו עברתי עם אנשים שלא זכרתי את שמם. השיא היה שפגשתי מישהו מהשכבה שמזמן לא ראיתי ושיחקתי אותה זוכר אותו טוב. מה המצב שמוליק? הוא ישר תיקן אותי לאורי. אמרתי נכון, נכון, אורי. שאלתי אותו מה שלום האישה והילדים והוא ענה לי שהוא רווק. אאוץ’… נפרדתי מאורי ביקשתי שימסור ד”ש לשמוליק.

ממשיכים בחגיגות. אתה מנסה לשרוד בין עשרות אלפי האנשים ואתה מריח אוכל מכל מקום אפשרי. ביום העצמאות מוכרים הכל מפיצות ועד שווארמות ועד חתול על מקל, הכלללל הכלללללללללל מוכרים ואנשים קונים הכל. והילדים רוצים הכל. טוב לא בדיוק הכל, איך הבת שלי אומרת לי? “אבא תקנה לי רק חמישה דברים”. ואתה קונה לה כל מיני אורות מהבהבים. אתה שני ילדים ועשרה מהבהבים נראים כמו השיירה של אובמה, אנשים מפנים לך את הדרך…

ואז אתה מגיע למתחם האוכל, מה לא תאכל? אישתי אומרת אל תקנה, אתה כל שנה קונה ואומר שזה מגעיל. אבל אתה קונה המבורגר עם טעם של פעם, לא בקטע של נוסטלגיה, בקטע שהוא ישן מפעם, טעם דוחה והוא בתוך לחמנייה מתקופת האבן וקשה כמו אבן. אתה משלב את שני הטעמים ופשוט חגיגה למעיים. ברור לך שאת העצמאות תסיים באסלה ותוציא את ההמבורגר שאכלת לעצמאות וכמה שיותר מהר. ואישתך שואלת נו טעים? והאגו שלך לא נותן לך, אתה אומר מדהיםםם!

אתה מתקרב לבמות אחרי שלוש שעות של שיחות שלא הובילו לשום מקום עם אנשים שכבר שכחת וכולם שמחים, הילדים באטרף סופרים את הדקות עוד מעט סטטיק ותבורי איזה כייףףףףףףףףףף (לילדים). בנתיים אתניקס משאירה אותי שפוי שאולי אני לא כזה זקן. כולם שמחים, חוגגים למדינה יום הולדת. כל השנה מלכלכים עליה אבל היום חוגגים לה יום הולדת, שמחים בשמחתה. רבאק היא כבר בת 68, לא ילדה אבל מה? כל המדינות סביב רוצות אותה בשבילם, אז כנראה היא שווה משהו.

הדקות עוברות, עוד רבע שעה סטטיק ותבורי עולים. ההתרגשות הכריעה את שני הקטנים שלי, הם נרדמו לפני שהשניים עלו לבמה, הם לא ראו אותם אבל אני בטוח שהם ישנו טוב וחלמו חלום טוב, שבו הם נמצאים בהופעה שהם כל כך חיכו לה… גבירותי ורבותיי קבלו את סטטיק ובן אל תבורי קרא הכרוז. הילדים כמובן ישנו אז הרגשתי מחוייבות לראות את ההופעה בשבילם. תכל’ס היה לא רע. חזרתי הביתה עם ילד על כל יד רדומים יותר קשה ממסע כומתה עד לרכב. נכנסתי לרכב, גמור כאילו חזרתי מויטנאם. ואותי מעניין למה אורי עדיין רווק ומי זה בכלל שמוליק? ברכב דיסקוטק, כל האורות מהבהבים ביחד. אתה מגיע הביתה שפוך גמור ויודע שעל הבוקר צריך לקום, כי מה, לא תעשה על האש כמו כולם? אתה משכיב את הילדים ולא מצליח לעצום עין, כל הבית אורות מהבהבים. אתה מרגיש כמו בסרט אי טי כשהוא נחת. מחפש להוציא את הסוללות ולא מוצא. אתה נכנע לזה בסוף והולך לישון במיטה בתוך החללית, נרדם בקושי שעתיים ואז מעירים אותך שני קטנים מטפסים עליך… אבא איזה כיף הייתה ההופעה אתמול? נכון חמודים, לרגע אני לא מזכיר להם שהם בעצם ישנו בה. מתארגנים, מתקלחים, בנתיים המהבהבים סיימו את הקריירה. חדשות טובות ללילה שיבוא…

אתה יוצא ונכנס לתוך פקק אין סופי. על הדרך עוצר לקנות בשר ומגלה שם את כל מי שפגשת אתמול. כמה בשר אנשים קנו, יום העצמאות שלנו זה בעצם יום הזיכרון של הפרות והכבשים. אתה חוזר לפקק, מגיע לחברים לעל האש טעים. גמור מעייפות פיזית ונפשית, אתה חצי בן אדם אבל מה? תכלס היה כיף, כי אין כמו ליהנות עם המשפחה וגם אם זה בהופעה של סטטיק על האש או סתם לפגוש את אורי שלא זכרת.

ונחזור למדינה שלנו, נכון היא קצת מעצבנת לפעמים, אבל תודו שתכלס היא מיוחדת ואנחנו מתים עליה, כי היא שלנו ואין לנו אחרת. וכן אין עליה ואין עלינו הישראלים, כי אנחנו אולי מעצבנים את כל העולם אבל גם הם יודו שאנחנו מיוחדים ואין עוד כמונו. יום עצמאות שמח לתפארת מדינת ישראל!

 

כדורגל

אחת העונות הכי מסקרנות שהיו. מכבי חיפה בסופה הצליחה להציל מכבודה ואם היא תיקח גביע אז בכלל העונה הזאת תיגמר טוב מבחינתה. את ביתר ירושלים הצליח להרוס טביב כמו שהוא עושה טוב מאוד בכל קבוצה שאליה הוא מגיע, הוא בונה קבוצות טובות ותמיד, אבל תמיד, יש בעיות בדרך שהוא מייצר ופוגע בקבוצה שהוא בעצמו בנה. מקרה אצילי הרס את ביתר בסוף העונה. הטיפול היה צריך להיות שונה.

באר שבע ראויה להיות אלופה, אין לי ספק שהיא תעשה את העבודה ותחגוג בבית מול הקהל הביתי שלה כיאה לאליפות אחרי 40 שנה! למטה במהלך כל העונה, אמרתי שהיורדות יהיו הפועל עכו ונתניה לצערי זה מה שקרה. כואב לי על הפועל עכו אם וכואב לי שבכל המאבק נגד הירידה היו מעורבות קבוצות צפוניות, קרית שמונה, הפועל עכו והפועל חיפה, שלא הייתי רוצה שאף אחת מהן תרד אבל… מי שואל אותי. הספסל הקצר של הפועל עכו הכריע את סיפור ההשארות שלה.

כתבה מעניינת:

שתיין צילום אילוסטרציה: Pixabay

קמצן, מתלהב או חבר אמת: איזה סוג של שתיין אתה?

שתפוכמו חבר אמת, אלכוהול תמיד נמצא שם: כשעצוב, כששמח, במסיבה הכי שווה ובאירוע המרגש ביותר. …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *