Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1541330253:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_oembed_96863c9886398a9a389c6d9214aed20f] => Array
        (
            [0] => {{unknown}}
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 24334
        )

    [_wp_page_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 30
        )

    [photographr] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_photographr] => Array
        (
            [0] => field_526e88dd85757
        )

    [journalist] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_journalist] => Array
        (
            [0] => field_526e890585758
        )

    [youtube] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_youtube] => Array
        (
            [0] => field_5309e571a1762
        )

    [youtube2] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_youtube2] => Array
        (
            [0] => field_5371dcbebf175
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 242
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 1398
        )

    [_oembed_5eae8044bab750868b8d3fb99317f14a] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_oembed_time_5eae8044bab750868b8d3fb99317f14a] => Array
        (
            [0] => 1541330396
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => שבוע‭ ‬אחרי:‭ ‬מה‭ ‬המסקנות‭ ‬והלקחים‭ ‬של‭ ‬המועמדים‭?‬ | פורטל זהר הצפון | כנסו לכתבה
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => שבוע‭ ‬אחרי:‭ ‬מה‭ ‬המסקנות‭ ‬והלקחים‭ ‬של‭ ‬המועמדים‭?‬ | בחירות בכרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => איך‭ ‬מעכלים‭ ‬המועמדים‭ ‬שהתמודדו‭ ‬מול‭ ‬משה‭ ‬קונינסקי‭ ‬את‭ ‬תוצאות‭ ‬הבחירות, ‬מי‭ ‬התקשר‭ ‬לברך‭ ‬ומה‭ ‬התוכניות‭ ‬שלהם‭ ‬לקדנציה‭ ‬הקרובה‭?‬
        )

    [rank_math_primary_category] => Array
        (
            [0] => 242
        )

    [rank_math_title] => Array
        (
            [0] => שבוע‭ ‬אחרי:‭ ‬מה‭ ‬המסקנות‭ ‬והלקחים‭ ‬של‭ ‬המועמדים‭?‬ | בחירות בכרמיאל
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => איך‭ ‬מעכלים‭ ‬המועמדים‭ ‬שהתמודדו‭ ‬מול‭ ‬משה‭ ‬קונינסקי‭ ‬את‭ ‬תוצאות‭ ‬הבחירות, ‬מי‭ ‬התקשר‭ ‬לברך‭ ‬ומה‭ ‬התוכניות‭ ‬שלהם‭ ‬לקדנציה‭ ‬הקרובה‭?‬
        )

    [rank_math_facebook_title] => Array
        (
            [0] => שבוע‭ ‬אחרי:‭ ‬מה‭ ‬המסקנות‭ ‬והלקחים‭ ‬של‭ ‬המועמדים‭?‬ | פורטל זהר הצפון | כנסו לכתבה
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)
מועמדים ראשות העיר 2018

שבוע‭ ‬אחרי:‭ ‬מה‭ ‬המסקנות‭ ‬והלקחים‭ ‬של‭ ‬המועמדים‭?‬

שתפו

איך‭ ‬מעכלים‭ ‬המועמדים‭ ‬שהתמודדו‭ ‬מול‭ ‬משה‭ ‬קונינסקי‭ ‬את‭ ‬תוצאות‭ ‬הבחירות, ‬מי‭ ‬התקשר‭ ‬לברך‭ ‬ומה‭ ‬התוכניות‭ ‬שלהם‭ ‬לקדנציה‭ ‬הקרובה‭?‬

מאת גיל דובריש

יומיים אחרי הבחירות, העיר חוזרת אט-אט לשגרה, אבל אצל המועמדים האדרנלין ממשיך לפעום ו״אבק״ הקמפיינים טרם שקע. פנינו אל ארבעת המועמדים שהתמודדו על ראשות העיר מול משה קונינסקי כדי לשמוע מהם אם הספיקו להתאושש מהבחירות ומה תוכניותיהם לקדנציה הקרובה. זה מה שהם ענו.

 

צפו בראש העיר הפורש עדי אלדר מביע את דעתו על מערכת הבחירות

ראיין וצילם: אשי טאוב

רותם ינאי: מרוצה מהדרך

רותם ינאי שהיה השני במספר הקולות, עם 5339 מצביעים לראשות, אומר כי למרות שלא ניצח בבחירות ״בסך הכל ההרגשה מצויינת״.
לדברי ינאי, ״ציפינו לנצח את הבחירות האלה, תושבי כרמיאל הביעו את זכותם הדמוקטית ובחרו בראש העיר – אבל עשינו מסע מאוד מכובד. באמצע יום הבחירות העברתי מסר לצוותים שלי, שלא משנה מה יהיו התוצאות קיבלנו חותמת מאלפי תושבים שבחרו בנו, פנו אלינו ובירכו אותנו על הדרך שלנו, שהיתה טובה ונכונה. הדרך חשובה לא פחות מהתוצאה ולפעמים אפילו יותר. אני מרוצה מהתוצאה בבחירות למועצת העיר, הגדלנו את כוחנו, יצרנו שותפויות ואנחנו הסיעה השניה בגודלה. הכפלנו את מספר המצביעים שלנו לעומת הפעם שעברה״.

רותם ינאי

– הספקת לנתח את תוצאות הבחירות ולהפיק מסקנות?

״אנחנו לא עסוקים בזה כרגע, נבצע את הניתוחים בהמשך, אבל דבר אחד שהיה יכול להכריע לדעתי, אם היינו מגיעים לסיבוב שני – היינו צריכים רק עוד שבועיים שלושה של עבודה כדי להגיע לעוד ועוד תושבים. התמיכה וההאהדה גברן מיום ליום ומשבוע לשבוע בצורה בלתי רגילה. אם היה לנו עוד קצת זמן, היינו מגיעים ליותר אנשים.

– התקשרת לברך את משה קונינסקי?

״התקשרתי אל משה קוניסקי למחרת יום הבחירות ובירכתי אותו, איחלתי לו הצלחה. אמרתי לו שכרמיאל חשבוה יותר משנינו וההצלחה שלו היא ההצלחה של העיר שכל כך חשובה לכולנו. עשיתי זאת למרות הקושי שבדבר בעקבות מערכת בחירות רווית השמצות״.

– מה אתה מתכנן לעשות בחמש השנים הקרובות?

״לשרת את הציור מהעמדה הטובה ביותר שאני יכול לשרת אותו, להמשיך לעשות טוב. אני שליח ציבור ולא פוליטיקאי. אנחנו נמשיך בדרך שלנו למען תושבי כרמיאל ולמען העיר״.

 

רינה גרינברג: הבטחות שלא קויימו

המועמדת המאוכזבת ביותר היא ככל הנראה רינה גרינברג, ממלאת מקום ראש העיר בקדנציה החולפת, שסיימה שלישית בבחירות עם 4469 קולות שהם 20.5% מכלל המצביעים. רשימתה השיגה 3 מנדטים.

״אני מאוכזבת מאוד, אנשים לא קיימו את הבטחותיהם״ אומרת גרינברג. ״אני הלכתי לבחירות האלה בהרגשה שאני מנצחת. למדתי על בשרי שהון משחק תפקיד ולנו לא היה תקציב גדול במיוחד. עד לרגע האחרון עוד האמנתי בנצחוני, למרות שכבר היו שמועות על סיבוב שני בין משה קונינסקי ורותם ינאי. כשהחלו לזרום התוצאות מהקלפיות הבנתי שזה לא הולך לכיוון שרציתי״.

רינה גרינברג

– האם יש לך הסבר מדוע זה קרה?

״אנחנו עדיין מנתחים את המספרים כדי להבין איך זה קרה. כל המתמודדים חיזרו אחרי הקול הרוסי, העולים הצביעו לקונינסקי, לינאי, לצ׳שקין, ללאה מירוסט, הדגשתי ואמרתי במהלך מערכת הבחירות שציבור יוצאי חבר העמים איננו הציבור הפרטי שלי אלא הוא מורכב ממגוון דעות ואכן כך התברר. המטות עבדו היטב בקמפיין, חודשיים וחצי עבדתי עם טלפניות שהתקשרו לאנשים והייתה לנו תמונה ברורה שאנחנו מנצחים. למדתי לצערי שאתה לא יכול להאמין לסקרים. ההפתעה היא גדולה.
– כבר בירכת את ראש העיר החדש?
״אני מברכת את משה קונינסקי על הניצחון, אני מאחלת לו בהצלחה. לא התקשרתי אליו. למחרת הבחירות פרסמתי פוסט בפייסבוק שבו אני מברכת את משה קונינסקי. לא התקשרתי אליו. לא אהבתי את הקמפיין שהתנהל נגדי, קשה לי לעבור לסדר היום, אני חושבת שלא יהיה לו קל להרכיב קואליציה. נקווה שהמנהיגים שלנו, שפורשים מתפקידיהם, ידעו להדריך את ראש העיר החדש, אני בטוחה שהוא יקבל מהם עצות ׳טובות׳״.

– מה התוכניות שלך לקדנציה הבאה?

״עוד לא החלטתי מה לעשות, יש מספר אפשרויות. אני בריאה וחזקה, אם עברתי בחירות כל כך קשות, נראה שאשאר במועצה. אני יכולה לפעול גם מהאופוזיציה, יש לי נסיון של שנתיים וחצי בעניין הזה״.

 

גיורא צ׳שקין: לא הופתעתי

אחת ההפתעות הגדולות של מערכת הבחירות הוא גיורא צ׳שקין. המועמד הפחות מוכר וידוע מבין 5 המתמודדים לראשות העיר, קיבל 1322 קולות ורשימתו משנים כיוון אף תהיה חלק מהמועצה לאחר שזכתה במנדט.

״חשוב לי מאוד לומר תודה לכל המצביעים״ הוא אומר. ״לא הופתעתי מהתמיכה שזכינו בה, אני משתתף באופן פעיל במערכות בחירות משנת 1996, לקחתי חלק בקמפיינים עם אבי, חיים וידעתי מראש לאן אני נכנס. מתחילת הדרך החלטתי שאני מנהל מערכת בחירות נקיה, לא מכפיש, לא מגדף ואני משוכנע שזו הדרך הנכונה. זו הייתה התחלה, טבילת האש הראשונה שלי ואני מקבל את התוצאה בהבנה מלאה, זה מה שהציבור החליט וזה הכוח שלי היום. אומנם ׳בניתי׳ על 2 מנדטים וזה לא צלח, אבל יש רצוי ויש מצוי, הציבור אמר את דברו״

גיורא צשקין צילום חן תורג׳מן 2018-10-30
גיורא צשקין. צילום חן תורג׳מן

– הספקת לנתח ולהפיק מסקנות ולקחים?

״עדיין לא, רק אחרי שנדע בדיוק כמה הצביעו כולל קולות החיילים, נשב כל הצוות ונעשה את הניתוח לעומק. אני לא רוצה להתעסק בכשלון או הצלחה, אנחנו לא שם, באמת שלא.נכון, אני מרגיש פספוס מסויים, אבל אני מתמקד בהצלחה – הרווחתי המון בבחירות – גיליתי ציבור נפלא ותומך של תושבים וצוות נפלא שהיה לצידי לכל אורך הדרך. יש לזכור כי הסיעה שלי היא חדשה, ללא מנגנון וללא יצוג בממשלה, עשינו הכל לגמרי בעצמנו. בנוסף, עבדתי מחוץ לעיר בשנים האחרונות, כך שלא הייתי מוכר בקרב חלקים גדולים בציבור. למרות נקודת המוצא הלא-קלה הרגשתי שיש בעיר קהלים וציבורים שאני נוגע ללבם.

– האם בירכת את משה קונינסקי על בחירתו לראשות העיר?

״למחרת יום הבחירות בבוקר, שלחתי אל משה קונינסקי הודעה בנימה מאוד אישית, שבה בירכתי אותו ואיחלתי לו רק דברים טובים והצלחה״.

– תספר לנו על התוכניות שלך לקדנציה הקרובה?

״כחבר מועצת העיר אמלא בלב שלם את חובותיי – ולא כסיסמת בחירות ריקה מתוכן. המטרה שלי היא להיטיב עם התושבים, עם הקהלים שהאמינו בי, היו לצידי ועבדו איתי, להרחיב את האופקים לכלל תושבי העיר, לשמוע ולהשמיע. אנחנו כחברי מועצת העיר, צריכים לפעול כדי להשפיע ולעזור ואני מתכוון לעשות הכל למען התושבים, בתקווה שאנחנו נגיע לעמדה שבה נוכל להשפיע לטובת הציבור״.

 

רותם בז׳רנו: התחלה טובה

רותם בז׳רנו שהתמודד בפעם הראשונה לראשות העיר, קיבל את תוצאות הבחירות (1276 קולות לראשות העיר, 5.86% מכלל המצביעים) ברגשות מעורבים. ״דבר ראשון ברכות לזוכה המאושר. לגבי התוצאות, זה מאוד מחמיא שהיו כ-1300 איש שתמכו בי, לדעתי זו התחלה טובה עבור מי שהתמודד בפעם הראשונה על ראשות העיר. בנוגע לרשימה למועצה, ההערכה שלנו הייתה שנקבל מנדט אחד ואולי נשיג את המנדט השני והשלישי. מבחינתנו זו אכזבה גדולה, למרות שוותיקי ושועלי הפוליטיקה אומרים לי ׳טפח לעצמך על השכם׳ כי יש מפלגות כמו הליכוד וש״ס שיש להן מנגנון גדול וגב מפלגתי וקיבלו רק מנדט אחד כל אחת״.

רותם בז׳רנו

– יש לך הסבר לתוצאה שקיבלתם?

״אנחנו בחרנו שלא להתקשר לתושבים לפני הבחירות ולא להציק להם טלפונית, כי אנחנו האמנו בבוחרים שלנו והיינו בטוחים שיגיעו לקלפיות בצורה עצמאית. יתכן שהבוחרים שלנו העדיפו לבלות בחוף הים״.

– בירכת את ראש העיר החדש?

״עוד בלילה שבו נודעו התוצאות פרסמתי בדף הפייסבוק ברכה למשה קונינסקי. הוא הוכיח שאפשר להישאר באופוזיציה לאורך כל הקדנציה ובכל זאת להיבחר לראשות העיר. אני מאחל לו בהצלחה ושיעמוד בכל ההבטחות שלו, כולל הקמת פארק ההיי-טק, שמירה על שקיפות כלפי התושבים, תיעוד ישיבות מועצת העיר בווידיאו, מקווה שיפעל לפתרון מפגעי האבק בגבעת רם ולפתרון בעיית הפקקים בכרמיאל. כולי תקווה שהוא יצליח להשאיר את הצעירים בכרמיאל ושיחזיר את הפרנסה לתושבי העיר״…

– יש לך תוכניות לקדנציה הקרובה?

״בגדול, כל נבחר ציבור מנסה למקסם את השליחות הציבורית שלו ולהגיע לנדקודה שהוא יכול להשפיע. לאורך כל הקמפין לא התנגחתי עם אף אחד מתוך ידיעה שסופו של דבר יהיו שילובי כוחות. אם עכשיו אתה ׳מתלכלך׳ – מחר תהיה איתו? לא הייתי מוכן להכפיש מועמד כלשהו כדי לזכות בקולות. אני מעריך שאם אחרי ספירת קולות החיילים, זה יהיה אקטואלי ותגיע הצעה להצטרף לקואליציה, אשקול זאת. במקרה שלי צריכה להיות סיבה טובה כדי שאכנס לקואליציה, קוראים לזה אחריות עם סמכות. לא אהיה עלה התאנה של אף אחד ולא אחזיק את הנר לאחרים, אני אבוא לעבוד״.

לחדשות על כרמיאל והסביבה לחצו כאן>>>

 

כתבה מעניינת:

תאונה צומת ביג כרמיאל צילום איחוד הצלה

תאונה סמוך לצומת ביג: שני צעירים נפצעו

שתפומאת גיל דובריש שני בני אדם נפצעו בתאונת דרכים שהתרחשה היום (ד') בשעות הצוהריים בכביש …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *