מין עבודה צילום אילוסטרציה PixaBay
צילום אילוסטרציה PixaBay

כולם מדברים על ״שוחד מיני״

שתפו

באדיבות נוימרק, בכר, דריקר מן, קונינסקי – חברת עורכי דין, נוטריון וגישור

רחוב הגליל 2 כרמיאל, טלפון: 04-6760078

נוימרק בכר דריקר-מן קונינסקי עורכי דין נוטריון גישור כרמיאל

שוחד מיני פוגע בנו כחברה אך לצערנו נפוץ בחברה הישראלית.

שוחד הוא טובת הנאה, בכסף או בשווה כסף, הניתנת בחשאי לנושא תפקיד על מנת שיפעל באופן הנוגד את מטרות תפקידו. מתן שוחד, קבלת שוחד ותיווך לקבלת שוחד הם מעשי שחיתות המטופלים כעבירות פליליות (בישראל לפי חוק העונשין).

קיימים מקרים שבהם בני אדם מעניקים שוחד בצורת יחסי מין, אנשים משתמשים בגופם כדי להשיג קידום, הטבות וטובות הנאה ובמקרה כזה, החוק (הנוכחי) יכול להרשיע במקרים אלה את שני הצדדים בשוחד.

באופן כללי, שוחד מיני הוא מצב של ניצול מחפיר במצבי אי שוויון. מצב שבו איש הציבור מנצל בצורה גסה את מעמדו הציבורי כדי לקדם אדם אחר שלא באמצעות דרכים נאותות, שקופות והוגנות. הנזק העשוי והנגרם לאדם המשתמש במין כדי להתקדם הוא בלתי הפיך ובעל פגיעה קשה ביותר בנפשו של הנאלץ להשתמש בו. זהו מצב של ניצול מעמד בצורה הקיצונית ביותר שבו הצד השני נפגע קשות גם אם הוא או היא רוצה או מסכים או אף יוזם את ההצעה. חובתו של איש הציבור במקרה הזה לדחותה על הסף ואף לדווח עליה מידית תחת הכותרת של ניסיון לשוחד. השוחד המיני בהשוואה לשוחד של מתן כסף, מתנות שונות או שווה כסף הוא החמור ביותר ומעמיד את נותנו במצב פגיעה ארוכת שנים.

קיראו עוד בנושאים משפטיים:

בכל תולדות האנושות השימוש בסקס מוכר וידוע , לדוגמא, קבלת מתנות ו/או לשם קידום במבנה החברתי, ו/או קידום בעבודה תמורת מין.

כאשר לצערנו הרב, השימוש בגוף ובנפש להשגת מטרות, תשלום באמצעות סקס, שוחד באמצעות הגוף, הטרדה מינית ואונס הם אירועים אשר ישארו אתנו לנצח ובמיוחד במדינות מתפתחות ועניות, שם נשים משתמשות בסקס תמורתי כאמצעי הישרדותי.

ענישה בעבירות השוחד כמו בכל עבירה נקבעת בהתאם לנסיבות האינדיבידואליות של כל נאשם ונאשם. נשקלים נסיבות כמו היקף השוחד, היקף הפגיעה בציבור ובאמון הציבור בשירות הציבורי בעקבות השוחד, תרומתו של הנאשם באופן כללי לציבור ועדויות על אופיו הטוב. הדבר לפעמים מורכב היות ומדובר בעבירת צווארון לבן וניתן למצוא מקרים בהם אנשים בשירות הציבורי תרמו רבות לציבור אך הדבר לא נשקל לקולא במסגרת שיקולי הענישה בגלל חובת האמון המוגברת של בעל התפקיד.

טובת הנאה מינית מעוררת תחושות קשות מבחינה ציבורית ובמקרים מסוימים יכולה להקים עבירת מין עצמאית אם נוצרו יחסי מרות מבין מקבל השוחד לנותן השוחד בעת לקיחת השוחד.

ומה בדבר לזנות?

״זנות היא חוקית״ , הזונות הן עצמאיות ומשלמות מיסים כמו כל עצמאי.

החקיקה בישראל אינה אוסרת על אדם לעסוק בזנות, אלא אוסרת על ניצולו, ולשם כך מפלילה את מעגל הגורמים האחראים לניצולו בזנות. זאת, בהתאם לתפיסה שלפיה המצויים במעגל הזנות הם הגורם הנפגע, ויש לסייע לאוכלוסייה זו לצאת ממעגל הזנות בדרך של הרחבת דרכי השיקום והטיפול, לצד פעולה באפיקים שונים צמצום צריכת שרותי הזנות, ולא בדרך של הטלת סנקציה פלילית על העוסקים בזנות.

הדין הפלילי הישראלי מתייחס בחומרה לעבירות נלוות לזנות, ופועל למניעתן.

בשנת 2015 פורסמו כתבות בעיתונות ההולנדית שמורים לנהיגה רשאים לקבל תשלום עבור השיעורים באמצעות סקס.

מנצלים אותך? אנחנו כאן!  נוימרק, בכר, דריקר מן, קונינסקימשרד עו"ד, נוטריון וגישור

מלווים קורבנות עבירה ומסייעים בהתנהלות מול הגורמים הדרושים  לאורך התהליך

(תוכן מקודם)

כתבה מעניינת:

נשק פעילות טרור צילום המשטרה

תושב מזרח ירושלים נתפס בצומת כרמיאל עם טיל כתף

שתפו בסוף השבוע נתפס ליד כרמיאל צעיר ממזרח ירושלים כשברכבו טיל כתף מסוג מטאדור עם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *