Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1701254670:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 52663
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 1811
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => מתח ולחץ
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => לא בריא: הנזקים שנגרמים לנו בגלל מתח ולחץ
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => ד"ר ראיד חורי, מומחה ברפואת עור בכללית מחוז חיפה וגליל מערבי מסביר על הקשר בין לחץ ומתח לעור, ולשיער שלנו: "המוח והעור שלנו קשורים קשר הדוק
        )

    [_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | לא בריא: הנזקים שנגרמים לנו בגלל מתח ולחץ
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 94
        )

)
ד"ר ראיד חורי
ד"ר ראיד חורי. צילום ולאד לימר

לא בריא: הנזקים שנגרמים לנו בגלל מתח ולחץ

שתפו

ד"ר ראיד חורי, מומחה ברפואת עור בכללית מחוז חיפה וגליל מערבי מסביר על הקשר בין לחץ ומתח לעור, ולשיער שלנו: "המוח והעור שלנו קשורים קשר הדוק והעור משקף לעתים קרובות את מה שקורה בתוך הגוף שלנו"

בהמשך הוא מסביר על 6 תופעות נפוצות הנגרמות ממתח וחרדה וכיצד לטפל בהם.

  1. אקנה: מתח יכול לעורר חוסר איזון הורמונלי שמוביל לייצור שמן ודלקת מוגברת, וכתוצאה מכך להתפרצויות אקנה. טיפול באקנה הקשור למתח יכול להיות דרך פעילות גופנית, מדיטציה או טיפול תרופתי. בנוסף, ניקוי עדין של עור הפנים, ושימוש במרכיבים הנלחמים באקנה יכולים לעזור בשליטה על פצעונים.
  2. אקזמה, פסוריאזיס, אלרגיות ופריחות: מתח יכול להחמיר מצבי עור כרוניים, המאופיינים בדלקת ובגירוד. כמו כן העור רגיש יותר לתגובות אלרגיות ופריחות שונות. מריחת קרם לחות באופן קבוע ושימוש בתרופות שנקבעו לפי הנחיות של רופא מומחה לרפואת עור יכולים לעזור להקל על הסימפטומים. טיפול בהתלקחויות הקשורות ללחץ כרוך בניהול מתח באמצעות טכניקות הרפיה, טיפול או עיסוק בפעילויות הנאה ופנאי.
  3. הזדקנות מוקדמת: מתח כרוני יכול להאיץ את תהליך ההזדקנות ולתרום להזדקנות מוקדמת של העור. הורמוני סטרס עלולים לפגוע בייצור הקולגן, מה שמוביל להתפתחות של קמטים, קמטים עדינים ועור עמום. על מנת לטפל בהזדקנות מוקדמת הקשורה ללחץ, יש לעסוק בטכניקות הפחתת מתח כגון פעילות גופנית, שינה איכותית ותרגולי מיינדפולנס. אימוץ אורח חיים בריא עם תזונה מאוזנת, שמירה על לחות, שימוש בקרם הגנה ושילוב מוצרי טיפוח אנטי אייג'ינג יכולים גם הם לעזור.
  4. ריפוי איטי של פצעים: מתח יכול לעכב את יכולתו של העור לרפא את עצמו ולהאט את תהליך ההתחדשות של העור, מה שמאריך את זמן ההחלמה מפצעים, חתכים או כתמים.
  5. שיער – לחץ משפיע על שיער בכך שעלול לגרום לדילול ונשירת שיער. נשירת שיער הנגרמת על ידי מתח, הידועה בשם telogen effluvium, עלולה לגרום לנשירה מוגזמת. חשוב להקפיד על תזונה מאוזנת עם מספיק חומרים מזינים לבריאות השיער, כגון ביוטין וברזל. טיפול בנשירת שיער הקשורה למתח כרוך בניהול מתח באמצעות טכניקות כמו פעילות גופנית, תרגילי הרפיה או טיפול. אם נשירת שיער נמשכת, מומלץ לפנות לייעוץ רפואי.
  6. ציפורניים – מתח יכול להחליש את הציפורניים, מה שהופך אותן לשבירות יותר. הקפידו על גזירת ציפורניים, העניקו לחות לציפורניים, והימנעו משימוש מופרז בכימיקלים קשים. טיפול בבעיות ציפורניים הקשורות ללחץ כרוך בניהול מתח באמצעות טכניקות הרפיה, עיסוק בפעילויות מהנות או פנייה לעזרה מקצועית במידת הצורך.

" איננו יכולים להסיר לחלוטין מתח מחיינו, אך במידה והלחץ שאנו חווים משפיע על בריאות העור, השיער או הציפורניים שלנו, יש להתייעץ עם לרופא עור והוא יכול להמליץ על טיפול מתאים. לרוב הטיפול ישלב משחות או תרופות ותרגולים של גוף נפש, טכניקות ניהול מתחים כגון פעילות גופנית, יוגה, מדיטציה, דיקור סיני ותרגילי נשימה. יש לזכור שכל אחד צריך להשתמש בטכניקה המתאימה ביותר עבורו". סיכם ד"ר חורי.

(תוכן פרסומי)

כתבה מעניינת:

חיסון פרבנר צילום דוברות הכללית

חיסון פרבנר: המגן החיוני מפני דלקת ריאות בכל השנה

שתפו"דלקת ריאות היא מחלה זיהומית חמורה והסיכון לחלות בה עולה עם הגיל. היא מסוכנת משום …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *