Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1703582105:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 52798
        )

    [_wp_old_date] => Array
        (
            [0] => 2023-12-26
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 1191
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => מדידות קרקע
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => %%title%% %%page%% %%sep%% %%sitename%% מדידות ניטור טכנולוגיות
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => חברת גיאוטופ היא חברה לשירותי מדידות והנדסה אזרחית, המספקת מגוון שירותי מדידה, מדידות קרקע ומגרשים, מדידות מבנים ודירות, מדידות אוויריות
        )

    [_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 17
        )

)
מדידות
צילום אילוסטרציה Pexels

מדידות ניטור טכנולוגיות

שתפו

מערכת פורטל זהר.נט

ניטור גיאודטי הוא שירות מדידה ייעודי הניתן על ידי מודדים מוסמכים מקצועיים, ומסק מידע על מידות ומאפייני הקרקע, כמו גם ניתוח תנועות ותזוזות קרקע, עיוותים, שינויי מפלס ועומק ומאפיינים נוספים שעשויים לסייע בהבנת התנהגות הקרקע, יציבותה והשינויים הצפויים לה. ניטור גיאודטי משמש לצורך תכנון ויישום של מבנים גבוהים, תשתיות, מתחמים תעשייתיים ופרויקטים נוספים בתחום הבנייה הנחשבים למורכבים ודורשים מדידות ומידע גיאודטי ברמת דיוק גבוהה, לצורך הבנה עמוקה של מצב הקרקע ויציבותה, למניעת הטיה של מבנים ולבנייה בטוחה.

שירותי מדידות וניטור גיאודטי נדרשים לרוב על ידי רשויות ומוסדות ציבוריים, רשויות מקומיות, חברות יזמות ובנייה וקבלני בינוי. נתוני המדידה והתוצרים המתקבלים באמצעות המדידות הללו, מהווים אסמכתא חוקית ומסמך רשמי הנדרש לצרכי בדיקות היתכנות לאפשרות ליישום הפרויקט, תכנון אדריכלי ותכנון הנדסי והפקת היתרים מתאימים להנעת הפרויקט ולבנייה בפועל.

מהי רמת הדיוק של ניטור גיאודטי

בשל הצרכים הייחודיים הנוגעים ליציבות הקרקע והפקת תחזיות מדויקות שיאפשרו תכנון הנדסי מיטבי של פרויקטים מורכבים, רמת הדיוק הנדרשת בביצוע המדידות ובהפקת הנתונים והתחזיות היא גבוהה במיוחד.

חשוב לציין כי מדידות קרקע ומדידות ניטור גיאודטיות נשענות על תורת הגיאודזיה- העוסקת בניתוח, מדידה והנפקת מדדים כמותיים לבחינה וניתוח של תצורת כדור הארץ ומידותיו. תורה זו עושה שימוש במעקב אחת תנועת הכדור על פי אזורים וקרקעות, ובניתוח המידע והפקת מסקנות ותחזיות באמצעות מתמטיקה שימושית, תוך התייחסות למשתני מהירות, תנועה, כוח משיכה, צפיפות קרקע ועוד.

אפשרויות ניתוח אלו מספקות תחזיות שאינן בבחינת השערה, כי אם בבחינת מידע ונתונים כמעט אבסולוטיים לחלוטין. ניטור גיאודטי שמבוסס על מדידות ייחודיות ותחשיבים מורכבים, מספק רמת דיוק של  0.5-1 מילימטר ובמדידת מעקב תזוזות קרקע 1-3 מילימטר, רמת הדיוק הגבוהה ביותר בתחום המדידות כולו.

כיצד מתבצעות מדידות גיאודטיות?

מדידות גיאודטיות מתבצעות באמצעות חיבור בין טכנולוגיות מדידה והפקת נתונים, לטכנולוגיות ניתוח נתונים מתקדמות, בניהן: צילומי אוויר לווייניים המבוצעים מנקודות גובה וזוויות שונות ומספקים אלפי צילומים אשר מתחברים למפת מדידה מעמיקה, מדויקת ומשקפת אלפי פריטים ונתונים, מדידות GPS וניצול טכנולוגיית מיקום למדידות ארוכות טווח ולאיתור שינויים, סקרים המבוססים על סוג הקרקע ומאפייניה ומנתחים התנהגויות קרקע על פי סוג, אזור, גיאולוגיה, מיקום ביחס ללוחות קטטוניים ועוד.

המדידות מתבצעות על ידי מודדים מוסמכים ומורשים על ידי המרכז למיפוי ישראל, באמצעות שימוש בטכנולוגיות חדישות ומתקדמות בענף המדידה וניתוח נתוני קרקע.

הכתבה נכתבה בשיתוף חברת גיאוטופ ובאמצעות המידע המקצועי שהתקבל מצוות המודדים המוסמכים שלה, אשר מביאים ידע רב וניסיון בתחום המדידות הגיאודטיות, הנחשבות למורכבות ומקצועיות, ודורשות שימוש בכלים טכנולוגיים ומיומנות ביצוע והפקת נתונים ייחודית.

חברת גיאוטופ היא חברה לשירותי מדידות והנדסה אזרחית, המספקת מגוון שירותי מדידה, מדידות קרקע ומגרשים, מדידות מבנים ודירות, מדידות אוויריות ושירותים רבים נוספים.

(תוכן מקודם)

*** Best Links

כתבה מעניינת:

בינה מלאכותית צילום אילוסטרציה Freepik

מגזין AI – בינה מלאכותית

שתפומערכת פורטל זהר.נט העולם הטכנולוגי מתפתח ללא הרף ומביא לנו מהפכות בלי סוף. אחת המהפכות …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *