Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1698667759:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 51929
        )

    [_wp_old_date] => Array
        (
            [0] => 2023-10-30
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 3580
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => סאלח דבאח
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => מפיצי פייק יפצו את סאלח דבאח ב-30 אלף שקל: "נתרום לארגוני הצלה"
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => הרשת תבעה אנשים שהפיצו שמועות ברשתות החברתיות כי בכיר ברשת (שלא קיים) התבטא נגד יהודים. לאחר הסדר נקבע כי שניים מהמפיצים ישלמו לה 15 אלף שקל
        )

    [_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => מפיצי פייק יפצו את סאלח דבאח ב-30 אלף שקל: "נתרום לארגוני הצלה"
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => חדשות צרכנות
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 92
        )

)
סופר סאלח דבאח צילום יחצ 2023-08
אחד הסופרים של קבוצת סאלח דבאח. צילום יחצ

מפיצי פייק יפצו את סאלח דבאח ב-30 אלף שקל: "נתרום לארגוני הצלה"

שתפו

הרשת תבעה אנשים שהפיצו שמועות ברשתות החברתיות כי בכיר ברשת (שלא קיים) התבטא נגד יהודים. לאחר הסדר נקבע כי שניים מהמפיצים ישלמו לה 15 אלף שקל כ"א, הסדר דומה צפוי להיחתם עם השלישית. כמו כן פורסמו התנצלות בפייסבוק בכתב ובווידאו

מערכת פורטל זהר.נט
רשת סלאח דבאח תתרום 45 אלף שקל לעמותות וארגוני הצלה, לאחר שבית המשפט פסק לטובתה 30 אלף שקל – וייתכן שיפסוק לה עוד 15 אלף שקל, בעקבות תביעה נגד מפיצי דיבה. הנתבעים טענו כי בכיר ברשת סאלח דבאח ובניו התבטא נגד יהודים ואמר: "היהודים הכלבים שוב יעמדו בתור בחנויות שלנו לקנות בשר, לא דואג".
סכום הפיצוי נקבע לאחר שהרשת הגישה לבית המשפט השלום בפ"ת צו מניעה ותביעות נגד מפיצי פייק ניוז בטענה שפגעו בשמה הטוב. בכתב התביעה נטען כי הנתבעים הפיצו ברשתות החברתיות צילום מסך שקרי  מימי מבצע שומר חומות, לפיו בכיר ברשת – שכלל אינו קיים לטענת הרשת, לועג ללקוחות מהמגזר היהודי.
ברשת סאלח דבאח ובניו אומרים כי לאחר שצילום המסך זכה לעשרות אלפי שיתופים בימים הראשונים של מלחמת חרבות ברזל, היא פנתה אל שלושת האנשים האחראים על ההפצה – גבר ושתי נשים, וביקשה מהם להסיר מיד את הפוסט, תוך הבהרה כי אין ברשת אדם בשם סמיר דבאח שהאמירה המקוממת יוחסה לו.

לאחר ששלושת המפיצים לא התייחסו לפניית הרשת, הוגשו נגדם צו מניעה ותביעות ע"י עו"ד גיא אבידן לבית המשפט השלום בפתח תקווה.
עוד נמסר מהרשת, כי "שכרה את שרותיה של חברת סייבר חיצונית שתפקידה לאתר מפיצי פייק ניוז. ככל שיאותרו גולשים נוספים, הרשת לא תהסס לפעול כנגדם בכל האמצעים המשפטיים העומדים לרשותה. מדובר בפייק ניוז שהופץ עוד בזמן שומר חומות כדי לפגוע ברשת ובדו קיום אותו היא מקיימת ומעודדת בשגרה, ועל אחת כמה וכמה בחירום".
לפי בית המשפט, הצדדים הגיעו לפשרה לפיה התביעה תידחה ושניים מהנתבעים יפצו את הרשת ב-15 אלף שקל כל אחד, ב-15 תשלומים שווים. לגבי הנתבעת השלישית החלטה תבוא בהמשך. מהרשת נמסר כי גם איתה ייחתם הסדר דומה.
כמו כן הנתבעים התחייבו לפרסם התנצלות בעמוד הפייסבוק שלהם שזו לשונה: "התנצלות! בימים האחרונים שיתפתי בעמוד האישי שלי פייק ניוז כנגד רשת סאלח דאבח ובניו. מדובר בצילום מסך שיקרי ואמירה שכביכול נאמרה ע"י אדם בשם סמיר דאבח. אין אדם כזה ברשת דאבח והדברים מעולם לא נאמרו. יתרה מזאת, מבדיקה שערכתי גיליתי שהרשת נרתמה לטובת הלחימה בגזרות השונות והוציאה מאות חבילות תרומה למוקדים ברחבי הארץ. אני מתנצל/ת בפני אנשי הרשת על הנזק התדמיתי שנגרם לה ומציע לכולנו לחשוב לוודא ולבדוק לפני שאנחנו עם אצבע קלה על המקלדת".
הפרסום יופיע בעמוד הפייסבוק של כל אחד מהמשיבים, לא יוסר משם, ויהיה פתוח לשיתוף 60 יום. הפרסום יופיע תוך 24 שעות מהפסיקה.
כן הסכימו לצלם ולשתף סרטון וידיאו בו יאמרו: "אני משתף/ת כאן התנצלות על פוסט שפרסמתי נגד רשת דאבח. מדובר בפייק ניוז שפגע ברשת דאבח ואני מתנצל/ת על כך, אני קורא/ת לכולם/ן להימנע מהפצת תוכן שלא נבדק".
מהרשת נמסר גם כי "עם תחילת המלחמה נרתמו סניפי רשת סאלח דבאח ובניו לסיוע במגוון המאמצים והצרכים השונים ברחבי הארץ. אנשי הרשת עזבו עבודתם והתפנו לאריזת החבילות שהועברו מהסניפים למתנדבים שהגיעו לאסוף ולשנע אותם למוקדים השונים. מדובר בסיוע הנאמד במאות אלפי שקלים של מוצרי מזון, טואלטיקה, כלי בית ועוד.
"אנו דוגלים בדו קיום לכל הדתות – יהודים, מוסלמים ונוצרים – אנו כרשת מציינים את כל החגים של שלוש הדתות מדיי שנה ודוגלים בחיים שקטים וטובים לכולם. המקרה המדובר מצער אותנו במיוחד נוכח המאמצים הרבים שהשקענו ועודנו משקיעים ותורמים לעזרה ותמיכה בכל אדם הזקוק לכך בכל מקום בישראל. המצב הנוכחי לא הותיר לנו ברירה, אלא לנקוט בהליכים משפטיים כדי להפסיק את הוצאת דיבתנו על לא כלום".

(תוכן שיווקי)

כתבה מעניינת:

מנעולן בצפון

מנעולן בצפון

שתפומערכת פורטל זהר.נט מנעולן בצפון אחראי על מגוון רחב של משימות הקשורות לתחום המנעולנות. עבודתו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *