Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1447598396:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 11360
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => משרד התחבורה
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל - משרד "התחבורע"
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => שנה וחצי לפני הפעלת הרכבת לכרמיאל, משרד התחבורה עדיין לא העביר כספים להקמת מחלף בצומת הכניסה המערבי
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 69
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 581
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2015/11/פקק-צומת-מערבי-כרמיאל947.jpg
        )

    [rank_math_title] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל - משרד "התחבורע"
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => שנה וחצי לפני הפעלת הרכבת לכרמיאל, משרד התחבורה עדיין לא העביר כספים להקמת מחלף בצומת הכניסה המערבי
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => משרד התחבורה
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)

משרד "התחבורע"

שתפו

 

שנה וחצי לפני הפעלת הרכבת לכרמיאל, משרד התחבורה עדיין לא העביר כספים להקמת מחלף בצומת הכניסה המערבי. המשמעות: בצומת יוקם מחסום זמני למשך ארבע שנים לפחות. בעקבות פניית ראש העיר לשר התחבורה, נודע כי תועבר בקשה לאישור תקציב חריג של 110 מיליון שקלים 

מערכת זהר.נט

ראש העיר עדי אלדר פנה במכתב אל שר התחבורה ישראל כץ וביקש את התערבותו המיידית בקידום תכנון מחלף הרכבת בכניסה המערבית לכרמיאל.

לדברי אלדר, “המחלף שבנידון נועד לאפשר הפרדה מפלסית בין מסילת הברזל חיפה- כרמיאל לבין הכבישים הנ”ל… נכון להיום, ככל הידוע לנו, לא מתקיים כל תהליך של תכנון המחלף ואף לא קיים צוות תכנון. המשמעות היא שהרכבת לכרמיאל תנוע החל מאמצע 2017, אך הנוסעים בכבישים יעמדו במחסום ארבע שנים נוספות לפחות. זהו מצב בלתי סביר אשר יפגע בתושבי האזור כולו ובמידה רבה יחשב כ”מעשה חלם”. אבקש את התערבותך להנעה מידית של תהליך תכנון המחלף….”

בתשובה למכתבו זה ענה משה אמסלם, מנהל אגף בכיר רכבות לראש העיר עדי אלדר: “אנו מקדמים באמצעות חברת נתיבי ישראל את פרויקט ההפרדה המפלסית כחלק מפרויקט מסילת עכו – כרמיאל. בימים הקרובים תועבר פנייה על ידי משרדנו לוועדת חריגים במשרד האוצר, לאישור של 110 מליון ש”ח לטובת תקצוב תכנון מפורט וקידום זמינות של הפרויקט. עד להשלמת המחלף, הוחלט במשרדנו על הקמת מחזור מחסום זמני, וזאת בכפוף לשורת דרישות בטיחות. במסגרת זו נבחנו 4 חלופות שונות להסדרי התנועה עבור המפגש, כאשר בסופו של יום נבחרה החלופה הרחבה ביותר שכוללת בין היתר: הוספת נתיב לפניה שמאלה מכביש 85 לכיוון כביש 784, הרחבה והסדרה של כביש 754, עדכון הרמזור, הגברת התאורה, הסדרת הניקוז, התקנת בטיחות ומחסום רכבת. בהתאם לדו”ח התנועתי שהוכן לחלופה זו, הסדר זה לא יגרום לגלישת תורים בנתיבים שיוקמו, ולפיכך לא ירע את המצב הקיים”.

אמסלם הוסיף וכתב בתגובתו כי “זמן העבודה של המחסום הינו 60 שניות מרגע הפעלתו ועד למעבר הרכבת. היות ובשעות השיא מתכוננות 2 נסיעות רכבת לכל כיוון, המחסום צפוי להיות סגור לתנועת כלי רכב כ- 4-5 דקות בלבד בשעות השיא… משרדנו עושה על מנת לשמור על תנועת כלי רכב בכביש 784 באופן רציף ובטוח, תוך הפעלת קו הרכבת עכו – כרמיאל לרווחת התושבים”.

כתבה מעניינת:

תאונה צומת ביג כרמיאל צילום איחוד הצלה

תאונה סמוך לצומת ביג: שני צעירים נפצעו

שתפומאת גיל דובריש שני בני אדם נפצעו בתאונת דרכים שהתרחשה היום (ד') בשעות הצוהריים בכביש …


תגובה אחת

  1. אברהם

    יהיה תקציב למחלף בתכנון החדש.
    לצערי, בכתבה שלכם לא הודגש שהיה תכנון מקורי למחלף הבנוי על סוללת עפר כמו באחיהוד.
    בגלל התנגדות עיריית כרמיאל (מסיבות של אסתטיקה וחסימת הנוף) והמועצה המקומית בדיר אל אסד
    התכנון המקורי בוטל ויתבצע מחלף בתכנון החדש כך שהגשר יבנה על עמודי בטון כך שיסתיר פחות את הנוף של כרמיאל.
    נא להדגיש שהאיחור בביצוע נובע לא בגלל עיכוב שיצר משרד התחבורה/נתיבי ישראל אלא בגלל ההתנגדויות שהעלו הרשויות ושגורמות לתהליך תכנון + אישור + תקצוב להתחיל מחדש כך שיסתיים בעוד כשנתיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *