Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1664803140:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 50019
        )

    [_wp_old_date] => Array
        (
            [0] => 2022-10-03
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 1662
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => ספרים
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => %%title%% %%page%% %%sep%% ספרים שיעזרו לכם לעבור את יום כיפור
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => מחפשים דרך להעביר את הצום? לקראת יום כיפור ריכזנו עבורכם רשימה איכותית של 11 ספרים שאסור לכם להחמיץ! מאת זהר נוי www.readbooks.co.il
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 65
        )

    [_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes] => Array
        (
            [0] => 11
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | ספרים שיעזרו לכם לעבור את יום כיפור
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => ספרים
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 236
        )

)
זוהר נוי
צילומים באדיבות זוהר נוי

ספרים שיעזרו לכם לעבור את יום כיפור

שתפו

מחפשים דרך להעביר את הצום? לקראת יום כיפור ריכזנו עבורכם רשימה איכותית של 11 ספרים שאסור לכם להחמיץ

מאת זהר נוי www.readbooks.co.il

*חובבי ספרים? הרשימה מתעדכנת באתר מידי חודש, הישארו מעודכנים.

האהבה פורחת במקומות לא צפויים

"לילה אחד על האי" מאת ג'וזי סילבר הוא רומן רומנטי מרגש ומרתק, סיפור אהבה נפלא. הדבר האחרון שקלואי רוצה הוא לבלות את יום הולדתה ה-30 לבדה על אי נידח באירלנד. אבל זה בדיוק מה שקורה כאשר עורכת המגזין שבו היא כותבת טורים על זוגיות בשם "למצוא את הפלמינגו שלי", שולחת אותה לאי קטן באירלנד כדי "להתחתן עם עצמה" ולדווח על כך לקוראות המסורות שלה. מאק משתוקק למעט זמן איכות עם עצמו. חייו בבוסטון מידרדרים במהירות לאחר שאשתו נפרדת ממנו, וחיבוטי הנפש שלו מביאים אותו לאותו אי שאליו נשלחת קלואי. למרבה הצער מגלים השניים שבגלל טעות ברישום, שניהם תקועים זה עם זה באותה בקתה על אי קטן באירלנד. בתחילה הם מתקשים להתמודד עם הסיטואציה המביכה, אבל לאטלאט הם מגלים שאולי דווקא נעים להם זה בחברתו של זה. (מאנגלית: יואב כ"ץ, הוצאת דני ספרים, 392 עמודים)

עולם הקריירה באור חדש

האם לאונרדו דה וינצ'י היה מצליח למצוא עבודה במאה ה-21? (רמזלא!) מה אנחנו יכולים ללמוד מדבורים? מהו השיעור הראשון של הלימוד על עצמנו? קשרים או כישורים? מהם הסימנים שהתפקיד שלך נמצא בסכנת החלפה ברובוט או במישהו יותר זול? מה בעצם יותר חשובשיווק חכם או העובדות? אלה הם כמה מהשאלות עליהן תקבלו תשובות בספר "להיות פלסטלינה בעולם של ברגים" מאת אליאב אללוף. זהו ספר הדרכה ראשון מסוגו, שלוקח את עולם הקריירה ומציג אותו לקוראים באור חדשמהצד של המעסיק וגם מהצד של הטאלנטים שעושים מעבר לנדרש בתפקידם. החלק הראשון עוסק בנתון עולמי שידוע זה שנים: איך זה שכ-75% מהעובדים לא ממש מרוצים במקום העבודה שלהם ובערך רבע מהעובדים (24%) ממש סובלים? בחלק השני תלמדו, בין היתר, איך אפשר למצוא פוקוס ולבנות מסלול קריירה שמתאים לאדם שאנחנו רוצים להיות? ואיזה סוג הצלחה תתאים לנו באמת. החלק השלישי עוסק בפרקטיקה של שיווק עצמי. יש גם פרק מיוחד על איך לקבל העלאת שכר ותמצאו בו גם שני פרקים על סטוריטלינגאיך לספר סיפור וסטוריטריגראיך לנצל סטריאוטיפים של אנשים כלפיכם לשיווק עצמי. (הוצאת אוריון, 410 עמודים)

מרוץ נגד הזמן

"מי שמוצא ראשון" הוא מותחן פסיכולוגי קצבי ומפתיע מאת לינווד ברקלי.  מיילס קוקסון הוא איש עשיר בכל קנה מידה. יש לו חברה מצליחה, צוות מקצועי ונאמן וחיי מותרות מעוררי קנאה. אבל אין לו זמן. לאחר שאובחן כחולה סופני הוא מבין שימיו ספורים ועליו לכתוב את צוואתו. הוא מחליט לחלק את עיקר הונו בין צאצאיו, אלא שהוא לא מכיר אף אחד מהם. ידוע לו רק שהוא אביהם הביולוגי של תשעה צעירים, והוא נחוש לאתר אותם. קלואי סוונסון היא אחת מהצעירים האלה. היא מלצרית שחולמת להיות קולנוענית דוקומנטרית, וגם היא מחפשת את אביה הביולוגי. כשמיילס וקלואי נפגשים הם חשים חיבור מיידי ויוצאים לחפש יחד את האחרים. אבל אז מתברר להם שיש עוד מישהו שמחפש את התשיעייה ומטרתו שונה לגמרי. בזה אחר זה נעלמים יורשיו הפוטנציאליים של מיילס, בלי להשאיר אחריהם עקבות. מיילס וקלואי מגלים שמסע החיפוש שלהם הופך למרוץ נגד הזמן. אבל כשהם מתחילים לחשוף את הכוחות הפועלים נגדם, הם מבינים שיכול להיות שכבר איחרו את המועד. (מאנגלית: מיכל כהן, הוצאת מודן, 453 עמודים)

חשיבות ערכי שמירת הטבע

דרך הומור והנפשה של חיות תכבוש סדרת הספרים הנפלאה לראשית קריאה "הרפתקאותיו של מר כרמלמאת משה טוהר את לב הילדים. באמצעותה ילמדו על חיות ועל צמחים ויתוודעו לחשיבות ערכי שמירת הטבע והסביבההספר הראשון "טובים השניים מן האחד" מציג את סיפורו של מר כרמל, איש בודד שגר בבקתה על חוף היםבאחד הלילות נהרסה בקתתו בסערה והוא החליט לצאת לחפש מקום לבנות בו את ביתובדרכו פגש בעלי חיים שונים שסיפרו לו על ביתם והציעו לו לגור איתםמי מהם נעשה חבר אמת והצטרף אליו בדרכומר כרמל וידיד האמת החדש חברו יחדיו ויצאו לדרך לחפש בית. כיצד החליטו לבחור שם מתאים לידידו החדש והאם השם גששבלש מצא חן בעיניו? "ביתו של שומר היער" ממשיך לתאר את הרפתקאותיהם במסע החיפוש של השניים למצוא מקום בטוח לבנות בו את ביתםמה מצאו במערה? מי הם ידידיהם החדשים שפגשו במערה? האם וכיצד עזרו להם למצוא בית מתאים? מי וכיצד עזרו להם לשפץ את הבית ומה קרה לגשש כשנקרהנגר הזהיר אותו לא להריח את תערובת דבק השרף ולא ללקק אותה? (איורים נפלאים: צבי פדלמן, הוצאת אוריון, 32 עמודים כ"א(.

סבא גדול לפעמים קצת מבולבל

העלייה בתוחלת החיים משמעה גידול במספר הקשישים בכלל ובמספר חולי האלצהיימר בפרט. הילדים חווים קושי רגשי להתמודד עם הזיקנה המאוחרת, הגילנות והיחס של המבוגרים לזקנים לא מסייעים לתחושות הילדים, מקשים ומונעים מההורים להתמודד עם הנושא. כדי לנסות ולהתמודד עם האתגר כתבה טלי שטרית (זאבי), את הספר המקסים והחשוב "סבא גדול לפעמים קצת מבולבל". בספר מתוארת תופעת האלצהיימר בגובה עיניו של הילד, בהומור, ברגישות, בטבעיות ובמקצועיות. הספר חריג מאוד בנוף ספרי הילדים בהם לרוב מתואר סבא צעיר ופעיל, דוהר על אופנוע או על טרקטור ומשחק בכדור. גיבורי הספר הם סבא גדול (רבא) חולה אלצהיימר והנין שלו להם יש קשר חם מאוד. הסיפור מתואר מנקודת מבטו של הילד, מהשאלות שהוא שואל ומפרשנותו של הילד שנעשית באופן פשוט ומרגש, דרכה אנחנו מבינים מה עובר על סבא שלא מדבר במילים, אלא יותר מדבר עם העיניים וממלמל. זה משהו שיכול להפחיד מאוד ילד. הנין מבין שלמרות שהסבא מבולבל ולא ממש מדבר הוא מבין ואוהב אותו. מתוך הספר: "אני יודע שסבא גדול מבין ויודע הכול, הוא קצת שכח את שפת המילים והאותיות, אך הוא אלוף בשפת הרגשות" (איורים: בר פביאן, הוצאת ספרי ניב, 24 עמודים)

מסע על זמני עם רוקי השעון

לא מעט ספרים ויצירות נכתבו על הרעיון להחזיר את הגלגל לאחור. בשנות השבעים דאג וטוני כבשו את העולם כשחזרו ב"מנהרת הזמן". סופרמן ניסה לסובב את כדור הארץ על צירו כדי להשיב לחיים את אהובתו, בסדרה "זינוק לאתמול" חוזר הגיבור אחורה בזמן ומחליף דמויות וכמובן, איך לא, סדרת הסרטים "בחזרה לעתיד". ספר הילדים "רוקי" שכתבה ואיירה הילי דולב הוא ספר מתנה נפלא, ספר ילדים משעשע, מקסים ומרגש על שעון שרוצה להחזיר את המחוגים לאחור. במרכז הספר עומד שעון שהוא האח האמצעי בין שני אחים: אח בכור שהוא שעון יד ואח קטן שהוא שעון קיר. כל אחד מהאחים זוכה בתחרות. אחד בתחרות השעון הכי מדויק והשני בתחרות החיוך הכי רחב. כשהאבא מרים כוסית לרגל האירוע הוא רוצה שיתגאו גם בו, ולכן הוא חושב על רעיון: לסובב את המחוגים לאחור. הוא הולך לשען ומבקש ממנו להזיז את המחוגים לאחור והוא עונה לו שאין לו דרך לעזור לו. לאחר מכן הוא פוגש שבשבת ושואל אותה כיצד היא מסתובבת לשני הכיוונים. היא אומרת שהיא מסתובבת לאן שהרוח נושבת, וזה מדליק בראשו רעיון. (הוצאת אוריון, 16 עמודים)

למגר את הטרור העולמי

הספר "האיום האחרון" הוא מותחן מרתק מאת אביחי שמידט. הטרור העולמי במגמת עלייה. האויב נמצא בכל מקום ובשום מקום. הפיגוע הבא יכול להיות מכל סוג ולהתרחש בכל מקום ובכל זמן. פצצה גרעינית ניידת במזוודה מתגלה בחדר בבית מלון בתל אביב. הפעם הפצצה עקרה. בפעם הבאה היא כבר לא תהיה, אלא אם כן תמלא מדינת ישראל את רשימת הדרישות המצורפת. לישראל אין כוונה להיענות לדרישות וההנהגה הישראלית מתכנסת במהירות כדי להחליט איך לפעול. הרעיון שהיא מאמצת בזמן הקצר שעומד לרשותה עלול להיות הרה אסון. העלילה המרתקת והבלתי שגרתית מתפתחת במוקדים רבים ומשולבים בה טיפוסים יוצאי דופןצלם עיתונות צרפתי שאפתן, מבריחת סחורות מנאפולי, מלחין רוסי נודע, פצחן מחשבים ישראלי, מחסלים בשירות המוסד, מומחי חבלה, דיפלומטים איטלקים, וגם מחבר ספרי מתח שהוגה רעיון כל כך יוצא דופן וכל כך מטריד וקיצונייש אומרים שטני שעלול להשפיע על גורל האנושות כולה. אילן רותם, סופר המתח, יחד עם אלינור מורה, סוכנת המוסד ואחרים ,בתוכנית משולבת ומתואמת היטב, פועלים בעולם כולו כדי למגר אחת ולתמיד את הטרור הבינלאומי. (הוצאת אוריון, 468 עמודים)

יחסית לגילה

מרגע לידתנו מתחיל השעון הביולוגי לתקתק. יש אנשים שנכנסים לחרדה מהתקתוק, במיוחד כשהוא מלווה בדעיכה גופנית ויש כאלה שגם בגיל השלישי משוכנעים שלא בכדי קוראים לתקופה הזאת "גיל הזהב". בנושא זה עוסק הספר "יחסית לגילה" ספרה של ד"ר עיינה פרידמן. זהו  רומן מרתק ומרגש שחושף פן של החיים בגיל השלישי שמוצג כאופטימי ולעיתים הומוריסטי. גיבורות העלילה זוכות למחמאות על עבודתן חרף גילן המתקדם, אך גם נתקלות בדעות קדומות לגבי בני הגיל השלישי .עלילת הספר עוקבת אחרי שלוש חברות – נעמה, יוכי ואלינור שלמדו בבית הספר הריאלי בחיפה ושמרו על החברות לאורך החיים. הן שונות זו מזו באורח חייהן, באופיין, במצבן המשפחתי ובמקצועותיהן. הן חוברות לחיים משותפים כחוויה משפחתית מסוג שונה מהמוכר ויוצרות מערכת תמיכה חברתית ורגשית אישה לרעותה. תפיסותיהן השונות של החברות לגבי מראה פניהן וגופן והמשך פעילותן המקצועית, מציגה גישות שונות של התייחסות לגיל השלישי שמוכתבות לעיתים על ידי החברה בה אנו חיים. במקביל לחוויות חייהן והזדקנותן עוברת העלילה בתקופות שונות בהיסטוריה של מדינת ישראל – תקופת הצנע, מלחמת סיני ומגפת הקורונה ששיתקה את החיים של אזרחים רבים. (הוצאת אוריון, 166 עמודים).

על קבלה וריפוי

"כשהתחילה שרון" מאת עירית שלג הוא רומן מרתק ומרגש שמציג את סיפורה של חווה שרון, שחקנית בעברה שחזרה בתשובה ועשר שנים לאחר מכן חוותה משבר אמונה. מה השתבש בדרך? מה נתקע? לאן להמשיך כשהטעם כבר לא מתוק? מה היא היום? עוד דתייה שחוקה? בבוקר שבת, בזמן שהמתינה לשובם של בעלה וילדיה מבית הכנסת ולהגעתה של שירה, אורחת שהזמינה, מגלה שרון זוויות ראייה חדשות על עצמה ועל דרך ההתנהלות שלה בעשר השנים שחלפו מאז החלה ללכת בדרך התורה. ביקורת נוקבת של שרון על עצמה היום מציבה בפניה מראה מורכבת ולא תמיד אסתטית על דרך התייחסותה לאנשים שאהבו אותה ובטחו בה בעבר. השחקנית שבה השתלטה על כל תחומי החיים ויחסיה עם אנשים גם מחוץ לבמה. הקצוות הלא סגורים של חייה האגוצנטריים וחסרי הגבולות בעבר מחכים בסבלנות לפרוע את החשבון. הספר בעיניי הוא ספר של מסע בזמן, של בדיקה וחקירה מחודשת של הבחירות שלקחנו על עצמנו בדרך. הדמות של שרון בספר מורכבת מתובנות, מקונפליקטים, ממשברים, מהשראה ומהתפתחות שכנראה עברה הכותבת. היא עוברת מעין תהליך של קבלה וריפוי בתוך כדי התפתחות הסיפור, בתקווה שבתוך כדי המסע שלה תוכלו גם אתם לעבור את המסע הפרטי שלכם. מומלץ. (הוצאת ספרי ניב, 133 עמודים)

דמויות בעלות עוצמה

עלילת "קנה וסוף קמלו" שכתב עו"ד אהרן בן שחר מתחילה בשלהי תקופת השלטון העות'מני בארץ ישראל. שלמה וחנה מייזלס מתיישבים במושבה הצפונית יסודות. לשניים נולדו שני בנים ובת. האב זכה להערכה כרב המושבה והאם החרוצה פתחה עסק קטן ומצליח לייצור גבינות. בתוך כדי ההסתגלות לחיי העבודה וההווי של המושבה אסרה חנה על ילדיה לבקר בכפר הבוץ שהיה קרוב בו חיו פלאחים בני שבט החורני, אך דיוויד, בנה המרדן הלך לכפר חרף האיסור ופגש נערה כחולת עיניים שגילתה לו מהי אהבה ושינתה לנצח את מסלול חייו וחיי משפחתו. אבל האהבה נגדעה באיבההנערה טבעה באגם החולה בסערת קיץ קצרה ואכזרית כשהתהפכה הסירה עליה שטה. דיוויד לא השלים עם מות הנערה ואמונתו באלוהים החלה להיסדק. הוא נקלע למשבר נפשי, נסע ללונדון, התנצר והפך לכומר. אחיו שמואל שהיה תלמיד ישיבה, נסע ללונדון כדי לנסות להחזיר את אחיו הכומר לחיק המשפחה ולחיק היהדות. לא רק ששליחותו נכשלה, אלא גם שמואל התנצר והפך אף הוא לכומר. חיבוטי הנפש של הדמויות, עלילות הסיפור הנפתלות וסופה הטראגי של הפרשה מחזיקים במתח את הקורא שמזדהה עם הגיבורים לכל אורך הסיפור. (הוצאת ספרי ניב, 236 עמודים)

האם יש דרך לשקם את החברות ביניהם?

"אנשים שאנחנו פוגשים בחופשה" מאת אמילי הנרי (מחברת 'רומן קיץ') הוא רומן רומנטי נפלא על חברות, על אהבה ועל התבגרות, שמעניק את התחושה החמימה השמורה בדרך כלל לחופשות הטובות ביותר. לפופי ולאלכס אין שום דבר במשותף. היא חסרת מעצורים, הוא שקט ומאופק. היא חולמת לטייל בעולם, הוא מעדיף להישאר בבית עם ספר. איכשהו, הם הפכו לחברים הכי טובים. בכל קיץ, במשך עשור, הם יצאו יחד לחופשה: לפעמים יוקרתית (פופי היא כתבת במגזין תיירותוהתקציב בהתאם), לפעמים קצת פחות (אלכס הוא מורהוהתקציב בהתאם). כך או כך, שניהם תמיד חיכו לשבוע הזה כל השנה, גם אם המלון לא היה משהו, או שהאוטו השכור לא התניע. עד אותה חופשה גורלית לפני שנתיים, שאחריה הפסיקו לדבר. כשאלכס מסכים, להפתעתה של פופי, לצאת לעוד חופשה יחד, יש לה הזדמנות לתקן הכולאם רק תצליח להתעלם מהאמת הגדולה שתמיד עמדה בשקט באמצע מערכת היחסים שלהם. האם יש דרך לשקם את החברות ביניהם? ואולי מה שהם רוצים זה בכלל לא להיות החברים הכי טובים, אלא יותר מזה?  (מאנגלית: דורית ברילפולק, הוצאת מודן, 392 עמודים)

כתבה מעניינת:

תרומה לבסיסי צה"ל, מפעילויות משטרת כרמיאל בקהילה. צילום דוברות משטרת ישראל

כבוד: משטרת כרמיאל שנייה בארץ בפעילות קהילתית

שתפומאת גיל דובריש כבוד! תחנת משטרת כרמיאל זכתה במקום השני לשנת 2024 במעורבות קהילתית, מבין …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *