Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1446988613:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 5783
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => עיריית כרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל - מאבק הרשויות
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => עיריית כרמיאל מובילה את מאבק הרשויות המקומיות נגד הקפאת מתווה המס
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 63
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 589
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2014/10/--------9282.jpg
        )

    [rank_math_title] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל - מאבק הרשויות
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => עיריית כרמיאל מובילה את מאבק הרשויות המקומיות נגד הקפאת מתווה המס
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => עיריית כרמיאל
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)

עיריית כרמיאל מובילה את מאבק הרשויות המקומיות נגד הקפאת מתווה המס

שתפו

מטה המאבק שהתכנס בעירייה החליט על השבתת הרשויות ליום אחד במחאה על הסחבת בנושא הטבות המס. אלדר: “דורשים צדק לפריפריה, עכשיו!”

מאת גיל דובריש

עיריית כרמיאל מובילה את מאבק הרשויות המקומיות בצפון, במחאה על הקפאת מתווה המס בידי הממשלה. מטה המאבק שהתכנס בעיריית כרמיאל, המייצג כ-200 רשויות אשר שולבו לראשונה במפת ההטבות החדשה, החליט כצעד ראשון, על השבתת השירותים המוניציפליים ביום שני השבוע, בכל הרשויות המשתתפות, הן בצפון והן בדרום. עם זאת, על מנת לא לפגוע בתלמידים, הוחלט שלא להשבית בשלב זה את מערכת החינוך. במקביל עלו ראשי הרשויות באותו יום לכנסת, להפעלת לחץ על חברי הכנסת. מדובר בצעד ראשון בשורה של צעדים שיחריפו בהמשך. ביום שני לפיכך, לא התקיימה בעיריית כרמיאל קבלת קהל ולא הוענקו שירותים מוניציפליים. בכניסות לבניין העירייה, נתלו שלטים ובהם נכתב: “עיריית כרמיאל נאבקת לאישור הטבות המס לתושבים! תושבים יקרים, יצאנו למאבק למען עתידנו! אנחנו מתנצלים על אי הנוחות, אך עקב רצון הממשלה להקפיא את מתווה הטבות המס לתושבים בעיר, העירייה תהיה סגורה ביום שני ה- 9.11.2015… זהו חלק ממאבק של כ-200 יישובים בצפון ובדרום אשר שובתים כנגד הקפאה של מתווה הטבות המס ליישובים ואנחנו בתוכם. תמיכתכם במאבק חשובה ביותר. המאבק הוא של כולנו למען עתידנו! הצטרפו אלינו לדף הפייסבוק: צדק לפריפריה”.

ראש העיר עדי אלדר, אמר לנו השבוע כי “אנחנו דורשים מראש הממשלה בנימין נתניהו ומשר האוצר משה כחלון – צדק לפריפריה עכשיו! אם הממשלה רוצה שהפריפריה תשרוד, זה הזמן שהממשלה תכיר בצורך האמיתי של תושבי הפריפריה בהטבות המס ותבטל את הקפאת התכנית כבר היום”.

כזכור, בעקבות פנייתו של ראש העיר עדי אלדר לבג”ץ אחרי מלחמת לבנון השניה, בה דרש מהממשלה לתת תשובה מה ההבדל בין כרמיאל שספגה כ-200 טילים לבין יישובים אחרים בקו העימות שנהנים מהטבות מס, הוחלט בממשלה לערוך מפת הטבות מס חדשה, שבה מעל 400 ישובים (לעומת כ-180 כיום). על-אף שההחלטה התקבלה כבר בשנת 2014, והייתה אמורה להיכנס לתוקף בתחילת 2015, הקדמת הבחירות ושינוי הרכב הממשלה, טירפד את המתווה החדש למשך תקופה ארוכה. רק לפני כחודש, סוכם שוב, על המתווה החדש, לפיו יישובים רבים ובהם כרמיאל ייהנו מהטבת מס בגובה 7% עד לתקרת שכר של 120,000 שקל בשנה, בעוד שביישובים אחרים שבהם הטבות המס היו בשיעור גבוה יותר, הוחלט להפחית משיעור ההטבה ומגובה המשכורת המקסימלי. בעקבות ההפחתה בשיעור ההטבה, מחו ראשי רשויות, בין היתר, בנהריה, עכו, מעלות וכפר ורדים, על הפגיעה בתושבים. בממשלה נבהלו מהמאבק הציבורי ופנו לבג”ץ לבקש ארכה בת 3 חודשים לבחינת מפת הטבות המס – ומשמעות הדבר היא הקפאה של 90 יום נוספים ביישום ההחלטה.

נכון לעכשיו, נראה כי המתווה יחול באופן מעשי, לא לפני חודש פברואר הקרוב, יותר משנה אחרי שהמתווה המקורי היה אמור להיכנס לתוקף. מדובר בהפסד של אלפי שקלים לכל תושב, בממוצע.

הטבות המס – איך תרוויחו אלפי שקלים בשנה?

שיעור הטבת המס שנקבע לכרמיאל, ברגע שבו ייושם המתווה החדש, יעמוד על 7%. המשמעות היא חיסכון נטו לכיס של אלפי שקלים בשנה בממוצע לכל אדם. זאת עד לגובה שכר שנתי של 120,000 שקל.

איך תדעו כמה תרוויחו מההטבה? אם גובה השכר שלכם הוא מעל 120,000 שקל (ברוטו) בשנה, אתם תהיו זכאים להטבה בגובה 7% עד לגובה שכר זה, כלומר, גובה הפטור הוא 8400 שקלים בשנה. כל שקל שתרוויחו מעל סכום של 120,000 שקל, לא יהיה זכאי להטבה המס.

אם המשכורת שלכם אינה מגיעה ל-120,000 שקל, אבל אתם משלמים מס הכנסה, עליכם לבצע את החישוב בהתאם למשכורת. בואו ניקח למשל אדם המרוויח 100,000 שקל (ברוטו) בשנה, הוא ייהנה מפטור של 7% שהם 7000 שקלים בשנה. מי שמשתכר 75,000 שקל (ברוטו בשנה), ירוויח בנטו שלו, 5250 שקלים בשנה. במשפחה שבה יש שני עובדים, המשלמים מס הכנסה, ההטבה עשויה להגיע עד ליותר מ-16,000 שקלים בכל שנה.

יצויין כי מי שאינו משלם מס הכנסה כיום, משום שמשכורתו לא מגיעה למדרגת המס, לא ייהנה כלל מההטבה.

כתבה מעניינת:

תאונה צומת ביג כרמיאל צילום איחוד הצלה

תאונה סמוך לצומת ביג: שני צעירים נפצעו

שתפומאת גיל דובריש שני בני אדם נפצעו בתאונת דרכים שהתרחשה היום (ד') בשעות הצוהריים בכביש …


תגובה אחת

  1. עדי אלדר טועה בדרך התהלותו. לטעמי הוא מוליך שולל עדר של אנשים התועים אחריו כסומים בארובה. לדעתי הטיפול בהנחות המס בפריפריה צריך להיות מטופל בצורה שונה לחלוטין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *