Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1689834272:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 51789
        )

    [_wp_old_date] => Array
        (
            [0] => 2023-07-20
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 2096
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => %%title%% %%page%% %%sep%% %%sitename%% עמדות טעינה חשמליות - הדור הבא
        )

    [_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => עמדות טעינה חשמליות - הדור הבא
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => תוכן שיווקי
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 41
        )

)
רכבים טעינה חשמלית
צילום אילוסטרציה freepik

עמדות טעינה חשמליות – הדור הבא

שתפו

רכב חשמלי הפך לתחבורה מועדפת עבור רבים. כדי להשתמש ברכב כזה, יש צורך לטעון אותו בחשמל ולשם כך ישנן עמדות טעינה במקומות שונים. אולם גם בתחום הזה ישנם חידושים והתפתחויות שנועד להקל על החיים שלנו ולייעל את התהליך, חלקם הגיע גם לישראל

אם הגעתם לסניף של איקאה, חניתם בחניון ציבורי או במרכז עסקים גדול, וודאי שמתם לב שיש במקומות הללו עמדות טעינה לרכב חשמלי. העמדות הללו הוקמו בשל הביקוש הגדל לרכב חשמלי ויש לא מעט מהן.

ברחבי העולם כולו, ישנם ביקושים גבוהים לתחבורה חשמלית והדבר גרם לשינוי גם בעולם התשתיות. על פי נתוני מכירות גלובליים, בכל שנה נמכרים יותר ויותר רכבים חשמליים והאחוז שלהם מנתח התחבורה הכללי עולה כל הזמן.

ישנן מדינות שבהן נמכרו בשנה האחרונה יותר רכבים חשמליים חדשים מאשר רכבים המונעים על ידי דלק והמגמה הזאת מתפשטת לעוד ועוד מקומות, בייחוד באירופה. מעבר למכירת הרכבים, יש גם התפתחות של התשתיות עצמן, כלומר של עמדות הטעינה לרכבים.

בשנים האחרונות הוקמו עמדות טעינה חשמליות רבות ברחבי העולם כדי לעמוד בביקוש הגבוה. אם יש יותר רכבים בכל שנה, צריך לדאוג גם לעמדות טעינה שיהיו פרושות במידה מספקת לכולם. מה גם שנדרש תכנון ארוך טווח לשנים הבאות כדי לא ליצור מחסור בעמדות.

נתונים מהשנים האחרונות הראו שבכל מקום שבו יש עמדות טעינה חשמליות הפרושות בצורה נרחבת ונגישה, שם יש יותר רכבים חשמליים. זה אומר שאנשים בכל העולם קונים רכב חשמלי כשהם יודעים מראש שיש להם מקום לטעון את הרכב באופן זמין ונוח.

אולם, מה קורה כשאין מספיק עמדות טעינה במקום מסוים או שרכב חשמלי אחד עומד באותו מקום בחניון גם לאחר שהטעינה שלו הסתיימה? אחד הפתרונות לכך הוא רובוט טעינה נייד. מדובר ברובוט בגודל מקרר ממוצע, שנע על פי דרישה של בעל הרכב, דרך אפליקציה או המחשב של הרכב. דרך הרובוט הנייד ניתן לטעון את הרכב ולאחר מכן, הרובוט חוזר לעמדה שלו או ממשיך לרכב הבא.

פתרון נייד כזה הוא טוב לחניונים שבהם יש תחלופת רכבים גבוהה, מקומות עבודה, מרכזי קניות ועסקים או בניינים שבהם יש דיירים המעוניינים בעמדת טעינה אחת פרטית ואחרים לא. הפתרון הנייד יכול להקל משמעותית על הביקוש במקומות כאלה ולקדם את השימוש ברכב חשמלי באופן כללי, מאחר שהנגישות לטעינה הופכת לקלה יותר.

תחום הטעינה לא עומד במקום וגם זמני הטעינה הפכו לקצרים יותר. מעמדות שלוקחות שעות עד שהרכב נטען במלואו, עברנו לעמדות סופר מהירות שיכולות לטעון רכבים בחצי שעה או רבע שעה, תלוי גם בסוג הרכב החשמלי.

יצרניות רכב כמו טסלה, פורד או MG, שוקדות על פיתוח עמדות טעינה מתקדמות כדי לתת שירות מלא ולקדם מכירות של רכב חשמלי. המטרה היא לפתח עמדות שיהיו כמה שיותר נוחות, פשוטות ובעיקר מהירות ובפרישה רחבה ככל הניתן.

גם בישראל מקימים עמדות טעינה חשמליות במקומות רבים. התכנון נובע מכך שכמות הרכבים החשמליים כאן עלתה באחוזים רבים בשנה וחצי האחרונות, בעיקר עם כניסתה של חברת טסלה לשוק המקומי. הרבה עמדות כאלה הן יוזמה של משרד האנרגיה, אך יש לא מעט עמדות שקמו ומתוחזקות על ידי חברות פרטיות.

בין אם מדובר ברובוט נייד, טעינה מהירה של כמה דקות או נגישות ופרישה גבוהה, אנחנו נמצאים בעידן תחבורתי חדש שבו טעינה חשמלית תלך ותגדל עם השנים. כל ההתפתחויות הטכנולוגיות של תשתיות הטעינה הן לרווחת הנוהגים ונועדו על מנת שרכב חשמלי יהיה מוביל עולמי, כפי שכבר קורה במקומות רבים בעולם.

(תוכן מקודם)

*** Best Links

כתבה מעניינת:

חנייה כחול לבן חנייה בתשלום צילום דוברות עיריית כרמיאל

"החגיגה" נגמרה: קנסות לנהגים שחונים בכחול-לבן בלי לשלם

שתפוהעירייה חידשה את האכיפה המלאה על נהגים שחונים בכחול-לבן בלי תשלום, אחרי הטבה שניתנה בחודש …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *