Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1702380785:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 52119
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 1849
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => בת שבע אבוחצרה
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => פוליטיקה לא על חשבון בטחון המדינה, הבחירה הנכונה: דחיית הבחירות
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => מוגש מטעם בת שבע אבוחצרה. 70 ימים שמדינת ישראל נמצאת במלחמת אין ברירה מול ארגון הטרור חמאס ומתמודדת במקביל גם מול מתקפות הטרור של החיזבאללה
        )

    [_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => בת שבע אבוחצרה: פוליטיקה לא על חשבון בטחון המדינה, הבחירה הנכונה - דחיית הבחירות
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => בחירות 2024
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 71
        )

)
בת שבע אבוחצרה צילום מור צידון
בת שבע אבוחצרה. צילום מור צידון

פוליטיקה לא על חשבון בטחון המדינה, הבחירה הנכונה: דחיית הבחירות

שתפו

– מוגש מטעם בת שבע אבוחצרה –

70 ימים שמדינת ישראל נמצאת במלחמת אין ברירה מול ארגון הטרור חמאס ומתמודדת במקביל גם מול מתקפות הטרור של החיזבאללה מלבנון.

מדינת ישראל ליוותה למנוחות כ-1,500 חיילים ואזרחים, כולם חללי וקורבנות המלחמה הזו. כמעט ואין בית שלא חווה את כאב המלחמה הזו – מי כבן משפחה, מי כחבר, מי כמכר ומי כתושב אותו היישוב.

מדינה שלמה מבכה כבר ימים ארוכים את בנותיה ובניה, הצבע על קבריהם עדיין לא יבש, יש עוד 137 שבויים וחטופים בשבי החמאס ונדמה שכל זה כנראה עדיין לא מחלחל למקבלי ההחלטות שם למעלה.

למה אני אומרת את זה? כי למרות שמדינה שלמה עסוקה במתן רוח גבית ללוחמים שלנו בכל החזיתות, יש מי שנוהגים בחוסר אחריות ובחוסר רגישות משוועת ומחליטים שלמרות שהתותחים עדיין רועמים בחוזקה, ולמרות שמאות אלפי לוחמות ולוחמים עדיין עסוקים במשימות החשובות ביותר, ולמרות שבכל יום אנו ממשיכים לקבור בצער ובכאב את נופלינו, הבחירות לרשויות המקומיות הן כנראה חשובות יותר מכל האירוע הקשה בו אנו נמצאים כבר 70 יום.

את הבחירות חייבים לדחות לאלתר ולדרישה הזו המון סיבות.

פגיעה באחדות העם

מאז סבב הבחירות הראשון, אי אז בתחילת שנת 2019, הבחירות לכנסת ה-21, החל בישראל תהליך של פילוג שלא ידענו כמותו מאז ומתמיד. הפוליטיקה חלחלה לכל חלקה טובה ויצרה שנאה בתוך העם – כזו שגלשה לרחובות, לרשתות החברתיות ואפילו גדעה חברויות וסכסכה משפחות.

מאז ה-7 באוקטובר, היום הארור הזה, נדמה שהאזרחים עשו סוויץ' בראש. כולנו הבנו שעלינו להיות מאוחדים כדי לנצח וכדי לשרוד פה. רוח העם, ההתנדבות לסייע מהעורף והרצון לשרת בחזית, המחוות הנפלאות של רבים והתרומות ללוחמים – פתאום הפילוג הפך לאחדות אמיתית מעומק הלב.

המלחמה, דווקא היא, חיברה מחדש את כל קצוות העם, את הניגודים ואת השונים זה מזה.

ההכרזה של שר הפנים משה ארבל על כוונתו לקיים את הבחירות המוניציפליות בסוף חודש ינואר 2024 היא מהתלושות שהתקבלו פה בעשרות השנים האחרונות.

רוחות המלחמה וקולות התותחים הרועמים עדיין מהדהדים בכל פינה, כולם עסוקים בזה והוא בשלו, בהחלטה תלושה, רוצה שכולם ייצאו משדה הקרב על תקומתה של המדינה לשדה הקרב הפוליטי-המוניציפלי, מה שיחזיר תוך כדי המלחמה את הסכסוכים, הפילוגים ושנאת החינם. אסור שזה יקרה.

הדמוקרטיה חשובה, אבל אחדות העם חשובה עשרות מונים.

מועמדים הנמצאים בשדה הקרב

מאות אלפי חיילים גויסו עם פרוץ המלחמה. כולם עלו על מדים אחידים, כאלה שטשטשו לחלוטין את ההבדלים בין הלוחמים, את זהותם הפוליטית ואת דעותיהם – כולם צבא אחד שנלחם כעת על עתידה של מדינת ישראל.

את המדים הללו מבקש שר הפנים מהלוחמים שלנו לפשוט בימים הקרובים וללבוש את מדי הקרב הפוליטיים כדי לקיים את הבחירות המוניציפליות בסוף החודש הבא.

מאות רבות של מועמדים בבחירות לרשויות המקומיות ולמועצות האזוריות נמצאים עמוק בתוך עזה – מגויסים רק למשימה לשמור על הבית. לא גופם ובוודאי שלא ראשם נמצאים בבחירות המוניציפליות. כל כולם נתונים למען מטרות ברורות: הניצחון במלחמה, חיסול החמאס והשבת השבויים והחטופים.

המועמדים עצמם הלוחמים בעזה, שבו והדגישו לשר הפנים שאסור לקיים את הבחירות בסוף החודש הבא, מכיוון שהוא מעמיד אותם בסיטואציה הזויה של בחירה בין המועמדות שלהם לבין חבריהם ופקודיהם בשדה הקרב.

זו תהיה פגיעה במלחמה ובמטרותיה, זו תהיה פגיעה בערבות ההדדית וזו תהיה פגיעה בערכי צה"ל אם לוחמים ייאלצו לעזוב את שדה הקרב רק בגלל החלטה תלושה מהמציאות של שר הפנים.

הדמוקרטיה חשובה, אבל הניצחון בשדה הקרב במלחמת האין ברירה הזו חשובה עשרות מונים.

רוח העורף תיסדק

כדי שהלוחמים שלנו יצליחו במשימות החשובות שלהם בחזית, הם שבים ומדגישים בכל הזדמנות שהם חייבים את העורף חזק ואיתן, כי זה נותן להם את התחושה הכי טובה לבצע את המוטל עליהם.

בחודשיים האחרונים פעלנו כולנו בעורף על מנת לשדר עוצמה וליצור את הרוח הגבית הנדרשת להצלחת המערכה בקרב הלוחמים.

עכשיו, עם הרצון לקיים את הבחירות המנותקות הללו בחודש הבא, כשהלחימה עדיין נמשכת, בסבירות גבוהה מאוד שהעורף ייחלש באופן משמעותי ובכך גם הרוח שדוחפת את מפרשי הלוחמים.

למה? כי הבחירות יעצרו באופן מיידי את גלגלי ההתנדבות, העשייה והתרומה לחיילים הגיבורים שלנו. כולם יעברו ממוד של חיבוק למוד של הפשלת שרוולים ודחיפת מרפקים.

הדמוקרטיה חשובה, אבל עורף איתן ורוח גבית ללוחמים חשובים עשרות מונים.

פגיעה בעיקרון השוויון

עיקרון השוויון הוא אחד העקרונות החשובים בדמוקרטיה. לא כולם יודעים זאת, אבל עם תחילתה של מערכת בחירות חלות הגבלות ממשיות על שימוש ראשי רשויות במשאבי הרשות לקידומם האישי, מה שעלול לפגוע בעיקרון השוויון, בין היתר בקבלת החלטות פופולריות ערב הבחירות או שימוש באמצעי המדיה השונים של הרשות.

עם פרוץ המלחמה, שלא באופן רשמי, אך זה קורה הלכה למעשה בשטח, נרמסו כל ההגבלות הקיימות בפני ראשי רשויות מתמודדים בחודשי הבחירות והם החלו להשתמש במדיות התקשורתיות של הרשות כשהם עצמם מעבירים "מידע לציבור" בניחוח פוליטי, זאת בניגוד להגבלות הקיימות בחוק.

ההגבלות לא נכתבו לחינם – הן נכתבו כי המחוקק ידע שיש למנוע חוסר שוויון בין ראשי רשויות מכהנים לבין מועמדים אחרים.

ואם אחד מעקרונות הדמוקרטיה נרמס בחודשיים האחרונים, אין טעם ויותר מכך לא יהיה הוגן לקיים כעת את הבחירות לראשות ולמועצה.
הדמוקרטיה חשובה, אבל עיקרון השוויון חשוב עשרות מונים.

המועמדים מבקשים דחייה

השבוע שוגר לשר הפנים משה ארבל מכתב ובו חתימותיהם של כ-350 אנשים שהגישו את מועמדותם לבחירות המוניציפליות הקרובות – מי לראשות ומי למועצה.

מרביתם מגויסים כעת ונלחמים בעזה או נמצאים בגבול הצפון.

גם אני כמי שחתומה על המכתב הזה, כמו חבריי הרבים, קוראת לשר הפנים לעצור את הטירוף הזה ולהורות על דחיית הבחירות. אסור להעמיד את לוחמינו בסיטואציה בלתי הגיונית שיצטרכו לבחור בין מדי הקרב ללוק המעונב של קמפיין הבחירות.

הרוב המכריע של החתומים על המכתב הזה, הם מועמדים שמבקשים להחליף ראשי רשויות מכהנים. על פניו, לפי האינטרס שלנו להחליף את ראשי הרשויות היינו צריכים לבקש לקיים מחר בבוקר את הבחירות, אבל לא, אנחנו חושבים על טובת הכלל, על האחדות הלאומית ועל התושבים שעסוקים בעשייה למען הלוחמים בשדה הקרב – לא על עצמנו.

אנחנו החתומים על מכתב הדרישה לדחיית הבחירות כבר עשינו את הבחירה שלנו. כולנו פה אחד מתנגדים לקיום הבחירות בסוף חודש ינואר הקרוב וככל שלא יתירו לנו ברירות נעתור לבג"צ.

הדמוקרטיה חשובה, אבל הערבות ההדדית והשכל הישר חשובים עשרות מונים.

לסיום תושבים יקרים, הבחירות הן הרי "חגיגה דמוקרטית" ומשרד הפנים מוביל תמיד קמפיינים בעשרות מיליוני שקלים לעידוד מימוש הזכות הדמוקרטית ולהעלאת אחוזי ההצבעה, אז איך לעזאזל כל זה מתיישב עם העובדה שלאף אחד אין חשק וראש לבחירות כשבכל יום מותרים לפרסום שמותיהם ופניהם של עוד ועוד לוחמים גיבורים שנפלו מות קדושים בשדה הקרב?

מה שצריך עכשיו יותר מכל, הוא צו 8 לשכל הישר – כזה שידחה את הבחירות המוניציפליות עד לאחר המלחמה ויפה שעה אחת קודם!

שלכם, בת שבע אבוחצרה

כתבה מעניינת:

אלון אזולאי וקפטן ג'ורג'. צילום: מדיה אלון אזולאי

אלון אזולאי משיק: התוכנית הביטחונית לעיר כרמיאל

שתפוהתוכנית הביטחונית של אלון אזולאי תעניק מעטפת מלאה למכלול האיומים על העיר ותושביה – בפשיעה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *