Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1700740835:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 52651
        )

    [_wp_old_date] => Array
        (
            [0] => 2023-11-23
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 2681
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => קייטרינג לאזכרה
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => קייטרינג לאזכרה - כיצד מארגנים קייטרינג לשבעה ואזכרה
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => סדרי האבלות ביהדות הם מאוד ברורים. עם היוודע מותו של אדם, עורכים לו לוויה, לאחר מכן נכנסים לשבעת ימי אבל בביתו או בבית משפחתו
        )

    [_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 54
        )

)
קייטרינג
צילום אילוסטרציה Pexels

קייטרינג לאזכרה – כיצד מארגנים קייטרינג לשבעה ואזכרה

שתפו

מערכת פורטל זהר.נט

סדרי האבלות ביהדות הם מאוד ברורים. עם היוודע מותו של אדם, עורכים לו לוויה, לאחר מכן נכנסים לשבעת ימי אבל בביתו או בבית משפחתו. בתום השבעה עולים לקברו, ובהמשך, בתום השלושים (חודש), עולים שוב לקברו על מנת לערוך אזכרה שתציין את סוף תקופת האבלות ולחשוף את המצבה. מכאן והלאה, כל שנה, ביום פטירתו, יעלו בני משפחתו, חבריו ומכריו לקברו, לערוך אזכרה ולציין שנה למותו.

בכל אחד מהמועדים, החל מהשבעה וכלה באזכרה השנתית, נהוג להזמין שירותי קייטרינג שיספקו מזון לאבלים ולמבקרים. לרוב תהיה זו הסביבה הקרובה לאבלים, שתדאג להזמין את השירות על פי הצורך וכפי שנהוג במסורת המשפחתית.

שירותי קייטרינג לשבעה נועדו לספק מנות באופן קבוע, מדי יום, לכל מי שנוכח בה כל הזמן וכן למבקרים מזדמנים. שירות זה הכרחי, שכן לבני המשפחה הקרובה, אסור לבשל ולבצע כל פעולה אחרת בזמן ימי האבל. קיים נוהג שהאורחים המגיעים לשבעה, דואגים לבשל ולהכין אוכל. לצד זה גם מקובל להיעזר בשירותי קייטרינג חיצוניים.

שירותי קייטרינג לאזכרה מיועדים לסעודות אשר נערכות בסוף כל אירוע. לדוגמא, בסוף השבעה כשעולים לקבר בפעם הראשונה אחרי הלוויה, בתום השלושים וכן כל שנה באזכרה השנתית. נהוג לערוך סעודה גדולה לכל המשתתפים, בין אם זה בביתו של אחד מבני המשפחה, בבית הכנסת בו נערכות התפילות או במקום אחר שנקבע מראש.

באופן טבעי, קייטרינג לאזכרה או לשבעה שונים משירותי קייטרינג לאירועים אחרים. השוני נובע בראש ובראשונה מכך שמדובר באירוע עצוב, כואב ולא פעם גם מאוד טעון. לכן לא נמצא בו אלמנטים קולינאריים מיוחדים, מפתיעים ו"משמחים" כמו שנהוג למצוא בחתונות או אירועים משמחים אחרים. גם אופי השירות שהחברה תספק יהיה שונה מאשר בכל אירוע אחר.

כיצד בנוי שירות קייטרינג לשבעה ולאזכרה

תפריט – חברות המספקות שירותי קייטרינג לשבעה או אזכרה מציעות תפריט הכולל בתוכו מנות ראשונות, סלטים, מנות עיקריות (בשר או דגים, עם תוספות) וכן מנות המיועדות לאירוח (עוגיות, עוגות, קפה, תה). מדובר על תפריט שכל אורח יכול ליהנות ממנו.

במקרה של קייטרינג לשבעה, מאחר ומדובר על שירות יומיומי, אזי שיש להקפיד שהחברה מספקת מנות עשויות מחומרי גלם טריים ואיכותיים, ושניתן לאחסן אותן, בשביל שלא יהיה צורך לזרוק לחינם. למען הגיוון, רצוי לוודא שהתפריט כולל מנות שונות מדי יום בו השירות ניתן.

נקודה חשובה שיש להדגיש לגבי תפריט לשבעה או אזכרה. ישנן חברות קייטרינג שיש להן אפשרות ויכולת לספק תפריט המותאם לעדה כזו או אחרת, במידה ומעוניינים בכך.

שירות – ברוב המקרים, לא נהוג שחברת קייטרינג מספקת מלצרים לאירועי שבעה או אזכרה. החברה מספקת את המנות על בסיס מה שסוכם מראש וההגשה נעשית על ידי בני המשפחה והחברים או במסגרת הגשה עצמית.

על מנת שיהיה ניתן לאחסן ולהגיש את האוכל טרי וחם, יש לברר האם החברה יכולה לספק אמצעי אחסון, בפרט אמצעים שיאפשרו לשמור על המנות בטמפרטורה המתאימה. זה נכון במקרים של קייטרינג לשבעה אך גם במקרים של סעודה אחרי אזכרה, אז המנות יאוחסנו עד שכל האורחים ישבו לאכול.

כשרות – בין אם מדובר על אירוע שבעה ואזכרה אצל משפחה מסורתית, בוודאי דתית, ובין אם על משפחה חילונית, כמובן אם האירוע נערך במתחם בית הכנסת או בבית המשפחה, אז שיש להקפיד שהקייטרינג יהיה כשר, כך כל האורחים יוכלו לאכול ללא שום בעיה. במקרים מסוימים, יהיה צורך להקפיד על כשרות ספציפית, על מנת לענות על צרכיהם של אורחים מסוימים.

(תוכן שיווקי)

***LinkPower.co.il

כתבה מעניינת:

יערה רימון צילום כללית

מדריך להורים: כיצד לשמור בימים אלו על בריאות נפשית שלנו ושל ילדינו?

שתפומערכת פורטל זהר.נט אנו נמצאים בתקופה קשה ולא פשוטה, הן לנו המבוגרים והן לילדינו. על …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *