משה קונינסקי. העירייה לא הסכימה לשינויים. עיבוד גרפי: פורטל זהר.נט
משה קונינסקי. העירייה לא הסכימה לשינויים. עיבוד גרפי: פורטל זהר.נט

ראש העיר על השינויים בתחבורה הציבורית: לא הסכמנו

שתפו

קונינסקי במכתב חריף לשרת התחבורה: השינויים – באופן חד צדדי וללא כל התייעצות. דורש להחזיר את מסלולים האוטובוסים לתוואי המקורי

מאת גיל דובריש

ראש העיר משה קונינסקי דורש ממשרד התחבורה לבטל את השינויים שנעשו בתוואי האוטובוסים בין כרמיאל, עכו וחיפה וטוען כי עיריית כרמיאל לא הסכימה לביצועם. לדבריו, תושבי כרמיאל מוחזקים כ״בני ערובה״ בעניין זה במקביל, במשרד התחבורה מסבירים לעומת זאת כי השינויים שבוצעו בעיר נועדו דווקא לייעל את שירותי התח״צ.

לפני כשבוע וחצי ביום שישי 10.6.2022, חלו שינויים בתוואי הנסיעה של קווים 262 ו-263 בתוך כרמיאל ובוטלו תחנות הורדה והעלאה ברחבי העיר. האוטובוסים בקווים אלה נוסעים כעת בעיקר בשדרות נשיאי ישראל ומדלגים על שכונת גבעת רם ורמת נבון ועל רחוב הגליל. בכך קוצר זמן הנסיעה משמעותית אבל מצד שני – נוצרה בעיה קשה לתושבים המתגוררים באזורים הנשארים מחוץ למסלול. למרבה האבסורד פוגעים השינויים החדשים דווקא בשכונת המייסדים ובגבעת רם שם מתגוררים אזרחים ותיקים רבים.

ראש העיר משה קונינסקי מותח ביקורת קשה על השינויים ואומר: "לפני כ-10 ימים משרד התחבורה בשיתוף משרד האוצר, החליט להשיק באופן חד צדדי ללא כל התייעצות עם הרשויות המקומיות רפורמה בתחבורה הציבורית, שינויים הכוללים, בין השאר, העלאת תעריפי נסיעה ובמיוחד אצלנו בצפון בנסיעות בין עירוניות, זאת ועוד, אנשי משרד התחבורה ביצעו שינוי בקווים פנימיים בעיר- קוים 262, 263 בניגוד לעמדתנו״.

במכתב חריף ששיגר אתמול (יום שני) לשרת התחבורה מרב מיכאלי, מותח ראש העיר ביקורת קשה וכותב: ״אני חש כי נציגי משרדך מחזיקים אותנו כבני ערובה בטענות שונות שרבות מהן לא קשורות אלינו. עיריית כרמיאל מעולם לא הסכימה לשינויים בקווים 262,263, נציגי המשרד אינם מבינים את צרכי הציבור ובמקום לעודד נסיעה בתחבורה ציבורית פוגעים לכאורה, ביעילותה״.

לפני השינויים שבוצעו בתוואי האוטובוסים קיימו קונינסקי והשרה מרב מיכאלי פגישה בה סוכם על הקמת צוות עבודה משותף. קונינסקי מציין את אכזבתו מהתנהלות משרד התחבורה בעניין: ״לצערי, אני לא רואה שיש פתרון באופק. להיפך, נותר בנו הרושם מהפגישות עם הצוות המקצועי של משרד תחבורה כי נפלנו על אוזניים ערלות, אני לא רואה כל התקדמות במציאת פתרונות לפגיעה בתושבי העיר בכלל ובשכונות גבעת רם ורמת נבון בכרמיאל בפרט״.

״לא יתכן כי שכונה חדשה (רמת נבון, ג.ד) שאוכלסה עם מאות משפחות לא תזכה כלל לתחבורה ציבורית. לא יתכן כי, החלטות המשרד לביטול ושינוי קווים יעשו באופן חד צדדי כאשר רק היבט כלכלי עומד לנגד עיניכם! הדרישות של נציגי משרדך לנקודות קצה מסוכמות ומוסכמות עימנו, בנייתן ותקצובן הן באחריותכם – כך שלא מובנת ההחלטה של נציגי משרדך שלא להיענות לבקשתנו להוסיף קו לשכונה החדשה רמת נבון ולתקן את הפגיעה הקשה בתושבי שכונת גבעת רם המשתמשים בקווים 262 ,263. אבקשך שוב כפי שביקשתי בפגישתי אצלך במשרדך, להנחות את נציגי המחוז לתקצב לאלתר קו לרמת נבון ולהחזיר את הקווים 262,263 לתפקוד כפי שהיה לפני ה-10.6. עוד נבקש לשקול טוב את נושא צמצום העלאת התעריפים הבין עירוניים מכרמיאל לחיפה, לנהריה ועכו שפוגעים באוכלוסייה מחתך סוציואקונומי בינוני ונמוך בכלל ובפרט ותושבים שנדרשים להגיע לבדיקות וטיפולים בבתי החולים נהריה ורמב"ם חיפה״.

לדברי ראש העיר, מאז הפגישה האחרונה עם שרת התחבורה בוצעה פנייה נוספת לשרה מירב מיכאלי וליו״ר ועדת הכלכלה בכנסת ח״כ מיכאל ביטון. ״אנו ממשיכים להיאבק בגזירות, ממשיכים לנסות״.

גם על זה תוכלו לקרוא בפורטל זהר.נט:

ממשרד התחבורה נמסר לנו בעקבות פנייתנו כי ״הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה פועלת רבות לשיפור וקידום מערך התחבורה הציבורית בעיר כרמיאל, במטרה לייעל את מערך התחבורה הציבורית בעיר ולאפשר תחבורה טובה יותר לתושבי העיר. עיריית כרמיאל עודכנה באשר לשינויים הצפויים בעיר״.

״במסגרת ייעול קווי התחבורה הציבורית הביןעירוניים ושיפור השירות באזור הגליל, שונה בין היתר מסלול קווי האוטובוסים 262 ו– 263 בכרמיאל. תחנות הקו הוסטו מרחוב הגליל, שהוא רחוב צר וחדסטרי, לתחנות ברחוב נשיאי ישראל הנמצאות מרחק הליכה קצר מרחוב הגליל״.

״תושבי גבעת רם יוכלו להשתמש בשירותי התחבורה הציבורית העירונית של קו 3 העובר בשכונת גבעת רם ולבצע מעבר לקווים הביןעירוניים 262 ו-263״.

כתבה מעניינת:

משה קונינסקי. צילום מדף הפייסבוק

הציבור אמר את דברו: ניצחון גדול למשה קונינסקי בבחירות

שתפונוק אאוט של ראש העיר המכהן למתמודדיו בבחירות: 53.5% בחרו בקונינסקי, שאר הקולות התפזרו בין …


תגובה אחת

  1. אנונימי

    קו 263 חיבר בין גבעת רם לשכונת רבין ולשכונה הדרומית (מורד בגיא), קו 3 לא נותן מענה.
    משרד התחבורה והעומדת בראשה כשלו בושה וחרפה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *