Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1698131287:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 52527
        )

    [_wp_old_date] => Array
        (
            [0] => 2023-10-24
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 283
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => רמת הגולן
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => רמת הגולן חמישים שנה אחרי: פרויקט מיוחד במלאת חמישים שנה למלחמת יום כיפור
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => מערכת פורטל זהר.נט. בלב ליבו של צפון הגולן, אזור המשופע ביופי טבעי, בנופים מפעימים ובהיסטוריה עשירה, נבנה חלון הזדמנויות יוצא דופן וחד־פעמי
        )

    [_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 44
        )

)
טנק צילום אילוסטרציה פריפיק
צילום אילוסטרציה: Freepik

רמת הגולן חמישים שנה אחרי: פרויקט מיוחד במלאת חמישים שנה למלחמת יום כיפור

שתפו

מערכת פורטל זהר.נט

בלב ליבו של צפון הגולן, אזור המשופע ביופי טבעי, בנופים מפעימים ובהיסטוריה עשירה, נבנה חלון הזדמנויות יוצא דופן וחד־פעמי לצאת למסע טרנספורמטיבי בזמן. פרויקט 'חמישים שנה אחרי' של מתחם התיירות והנופש בקיבוץ אורטל קורא לכם להצטרף למסע ולציין בדרך העמוקה ביותר האפשרית את יום השנה החמישים למלחמת יום כיפור. בשלושת ימי המסע תוכלו לחקור את ההיסטוריה השופעת של הגולן, להתוודע להווה המשגשג שלו ולנצור את הזיכרונות של כל מי שחווה את המלחמה ונושא אותה עימו עמוק בתוך הלב. המסע המיוחד הזה יפגיש אתכם עם היסטוריה, עם תרבות, עם אנשים, עם חשבון נפש מאתגר, עם תובנות אופטימיות ועם מנעמי האירוח הקיבוצי. בסופו תוכלו להתבונן על הגולן מנקודת מבט ייחודית ולהבין את חלקו בעבר של עם ישראל ובתשוקת ההמשכיות שלו. צמאים לנופש עם ערך? הגעתם למקום הנכון; ברוכים הבאים לקיבוץ אורטל. הינה תוכנית המסע על קצה המזלג.

לחקור את מורשת הגולן

המסע שלכם יתחיל בדרום הגולן בנקודת תצפית מדהימה ובמבט אל הנוף עוצר הנשימה של הכינרת. בביקור באתר ארכאולוגי תלמדו על יישוב ישראלי עתיק בן 1,500 שנים ותקבלו תובנות על הקשר ההיסטורי של העם למקום. לאחר בראנץ' מפנק תערכו היכרות קצרה עם שאר המשתתפים ותשמעו מפי הארכאולוגים על החיפוש התדיר אחר הקשר הישראלי לחבל הארץ המיוחד הזה. בביקור במוצב צבאי נטוש תצעדו בתעלות צרות ותשמעו סיפורי מורשת שרקמו עור וגידים בזמן אמת כאן על האדמה הזאת. אחר הצוהריים תקבלו מפתחות לחדרי האירוח המפוארים בקיבוץ ותתבקשו להתכוונן ל'זמן גולן', להתרווח ולהתעמק בסביבתכם. לפני ארוחת הערב תפגשו תושב של מושב רמת מגשימים, היישוב הישראלי היחיד שכבש הצבא הסורי, שיספר חוויות מרטיטות על התקופה הקשה הזאת. סיפורו האישי יספק לכם הצצה מרתקת אל תקופת טרום המלחמה ואל התובנות שקיבל בחמישים השנים האחרונות. היום הראשון יסתיים בארוחת ערב דרוזית מפנקת ובהרצאה כובשת שתיתן לכם תובנות על חיי התרבות בגולן לפני המלחמה ולאחריה.

להתוודע לחוסן של תושבי הגולן

היום השני למסע 50 שנה למלחמת יום כיפור יתחיל בארוחת בוקר משותפת בחדר האוכל הקיבוצי יחד עם האחווה הקיבוצית המפורסמת ששמה יצא לפניה. אחריה טיול ג'יפים מלהיב שיוביל אתכם אל מטעים, כרמים, שדות ושטחי מרעה על רקע תפאורת נופי הגולן המרהיבים. תלמדו על שיטות חקלאיות מסורתיות ותשוו אותן לחקלאות המודרנית ותשמעו על צלקות המלחמה שנושאים חקלאי הגולן בגופם ובנפשם. בהרצאה מרתקת תקבלו נקודת מבט גיאופוליטית על יחסי ישראל־סוריה בשנות האלפיים. בארוחת הצוהריים תתעמקו בהתיישבות המודרנית ברמת הגולן ובתעשיית התיירות המשגשגת. תבקרו ביקב תל שיפון הנמצא בתחומי הקיבוץ, תשתתפו בסדנת טעימות ייחודית ותלמדו כל מה שאפשר על ייננות. לפנות ערב תשתתפו בהרצאה מאירת עיניים הבוחנת את השסע המתמשך בחברה הישראלית ואת ההשפעה שלו על חיי היום־יום של תושבי ישראל בכלל ושל תושבי הגולן בפרט. כמו כן תכירו את הצלם של הגולן ותשמעו ממנו על חיי יצירה בגולן ועל אומנות שצומחת בנסיבות מאתגרות. שארית הערב תוקדש למוזיקה ותיוחד לשירים נוסטלגיים מתקופה נוסטלגית.

הרהורים ופרידה

ביום האחרון של המסע תצאו לסיור בבניין המפקדה הסורית ותבקרו במשרד של אלי כהן, המרגל הישראלי האגדי, שסיפורו הוא גם הסיפור של הגולן. לקראת צוהריים תתכנסו במרפסת של הגולן, תתבוננו בנופים המקיפים אתכם ותחשבו על התהפוכות שהם ראו בחלוף השנים. הפרידה מהמסע הוא רק התחלה, התחלה של קשר חדש עם חבל הארץ המיוחד הזה שקושר את כולנו אליו בעבותות של אהבה.

הצטרפו למסע משנה חיים ותלמדו על חיים שהשתנו לנצח

פרויקט חמישים שנה אחרי מזמין אתכם לציין את שנת החמישים למלחמת יום כיפור בדרך מיוחדת. החוויה הסוחפת הזאת תיתן לכם תובנות על החיבור העמוק בין העם ובין הארץ, בין העם ובין הגולן, ותטמיע בכם הערכה מחודשת למורשת הייחודית של הגולן. בואו להיות חלק מפרויקט מרתק וחד־פעמי; בואו לקיבוץ אורטל.

(תוכן שיווקי)

***אינטרמקס

כתבה מעניינת:

צימרים בשזור - ג׳קוזי עם נוף צילום ארנולד בר

צימרים בשזור – חוויה שלא תרצו לפספס

שתפומערכת פורטל זהר.נט אם אתם לקראת הנופש הבא שלכם ואתם מחפשים את המקום המושלם, אסור …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *