Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1479139345:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 15982
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 30
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 242
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 650
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2016/11/הפגנה-ג׳נקשן-48-דגלים-1068.jpg
        )

    [rank_math_primary_category] => Array
        (
            [0] => 242
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)
צילום: אשי טאוב

תושבים הפגינו במחאה על הקרנת הסרט ג׳נקשן 48

שתפו

כ-30 איש הפגינו נוכחות והניפו דגלי ישראל מול אשכול פיס כרמים שבו הוקרן הסרט השנוי במחלוקת. טענות‭ ‬על‭ ‬ההיקף ״המוגזם״ של‭ ‬כוחות משטרה ויס״מ באירוע

מאת גיל דובריש ואשי טאוב

כ-30 מתושבי כרמיאל הפגינו ביום ראשון במחאה מול אשכול פיס כרמים, שם הוקרן הסרט השנוי במחלוקת, ג׳נקשן 48. כזכור, הקרנת הסרט, שהוגדר שנועדה להתקיים במועדון הריימנס בוטלה, אך המארגנים מצאו מקום חלופי באשכול הפיס.

הסרט מתעד את חייהם של צעירים בלוד הנאבקים בממסד. מתנגדי הסרט טוענים כי מדובר בהפקה פרו פלשתינית הפוגעת ומזיקה למדינה בדרך שבה מוצגת ישראל.

עשרות המפגינים שהגיעו למקום, בהם סגן ראש העיר רותם ינאי וחברת מועצת העיר לימור מזור, נתקלו בכוחות משטרה ויס״מ מתוגברים, אשר מנעו מהם לחצות את הכביש ולהתעמת עם הצופים שהגיעו כדי לחזות בסרט. עלפי ההערכות, מספר הצופים הסתכם בכמה עשרות, רובם הגדול מיישובי משגב ומיישובים ערבים בסביבה. גם במאי הסרט אודי אלוני הגיע למקום על מנת להרצות בפני הצופים. כלי תקשורת רבים נכחו בזירה, בהם צוות ערוץ 2 וראיינו חלק מהמפגינים.

המחאה עברה בשקט יחסי, המפגינים הניפו דגלי ישראל, קראו קריאות כמו ״אל אל ישראל״ וצעקו לעבר המבקרים שהגיעו קריאות נאצה, כמו ״עוכרי ישראל״. כל הניסיונות להתקרב אל צופי הסרט נבלמו ע״י המשטרה, אשר גם דאגה להעניק ליווי צמוד למי שהגיע למקום.

דורון שלג, ממארגני ההפגנה, הביע כעסו על המשטרה: ״פחדו שתהיה אינטראקציה עם צופי הסרט ולכן אנחנו היהודים, הורחקנו לצד, כמו כלבים. בסך הכל רצינו ליצור דיאלוג עם האנשים שהגיעו להקרנה. חבל מאוד שנתנו אישור להקרין את הסרט הפרובוקטיבי הזה. התחושה שלי קשה, אני חש שכרמיאל ויתרה על המגזר היהודי. זה סרט אנטי ישראלי שנתנו לו במה מיותרת כאן בכרמיאל. זו נקודה שחורה שממנה רק יצמחו עוד גרורות של המחלה״.

ליאון פורר, מצעירי המפגינים במקום, סיפר: ״ניסינו להתקרב לשער ביה״ס כדי ליצור דושיח עם הצופים, אבל כוחות היס״מ שהיו מוגזמים בהיקפם, הרחיקו אותנו מעבר לכביש, כדי שלא ייווצר חיכוך כלשהו בינינו. אני מאמין שהראינו נוכחות וז מה שחשוב. אנשים יצאו מעולם הפייסבוק לעולם האמיתי, אבל לצערי, רוב הכרמיאלים עדיין אוהבים להביע את דעתם רק באמצעות המקלדת ולא לקום ולעשות מעשה. הבעתי התנגדותי לסרט כי עצם התיאור שלו והשימוש בביטוי ׳הגטו הפלשתיני בלוד׳ זו זילות השואה. אנחנו לא עיר מעורבת, לא היינו ולא נהיה״.

כתבה מעניינת:

שביל אופניים כרמיאל חברת נתיבי ישראל

תוותרו על הרכב? שביל האופניים החדש של כרמיאל

שתפובימים אלו הסתיימה סלילת שביל אופניים בעיר בהשקעה של כ-3 מיליון ש"ח, פרויקט שהובילו משרד …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *