Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1532337106:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 22681
        )

    [_wp_page_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => ״הפסטיבל הפך למותג בינלאומי״ | פורטל זהר הצפון
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => אחרי 30 שנה, יש לפסטיבל המחול מנכ״לית חדשה לצידו של אהרון סולומון - לילך וקסמן-רנה, שמנהלת את הפסטיבל ביחד עם המנכ״ל המיתולוגי. ראיון מיוחד
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw_text_input] => Array
        (
            [0] => פסטיבל
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => פסטיבל
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => %%title%% %%page%% %%sep%% ״הפסטיבל הפך למותג בינלאומי״ | חדשות כרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => אחרי 30 שנה, יש לפסטיבל המחול מנכ״לית חדשה לצידו של אהרון סולומון - לילך וקסמן-רנה, שמנהלת את הפסטיבל ביחד עם המנכ״ל המיתולוגי. ראיון מיוחד
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 57
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 30
        )

    [photographr] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_photographr] => Array
        (
            [0] => field_526e88dd85757
        )

    [journalist] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_journalist] => Array
        (
            [0] => field_526e890585758
        )

    [youtube] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_youtube] => Array
        (
            [0] => field_5309e571a1762
        )

    [youtube2] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_youtube2] => Array
        (
            [0] => field_5371dcbebf175
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 242
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 317
        )

    [rank_math_primary_category] => Array
        (
            [0] => 242
        )

    [rank_math_title] => Array
        (
            [0] => %title% %page% %sep% ״הפסטיבל הפך למותג בינלאומי״ | חדשות כרמיאל
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => אחרי 30 שנה, יש לפסטיבל המחול מנכ״לית חדשה לצידו של אהרון סולומון - לילך וקסמן-רנה, שמנהלת את הפסטיבל ביחד עם המנכ״ל המיתולוגי. ראיון מיוחד
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => פסטיבל
        )

    [rank_math_facebook_title] => Array
        (
            [0] => ״הפסטיבל הפך למותג בינלאומי״ | פורטל זהר הצפון
        )

    [rank_math_facebook_description] => Array
        (
            [0] => אחרי 30 שנה, יש לפסטיבל המחול מנכ״לית חדשה לצידו של אהרון סולומון - לילך וקסמן-רנה, שמנהלת את הפסטיבל ביחד עם המנכ״ל המיתולוגי. ראיון מיוחד
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)
לילך וקסמן רנה 2018

״הפסטיבל הפך למותג בינלאומי״

שתפו

אחרי 30 שנה, יש לפסטיבל המחול מנכ״לית חדשה לצידו של אהרון סולומון – לילך וקסמן-רנה, שמנהלת את הפסטיבל ביחד עם המנכ״ל המיתולוגי. ראיון מיוחד

מאת גיל דובריש

מטה הפסטיבל רוחש בימים האחרונים כמו כוורת דבורים. עובדים מתרוצצים, טלפונים, רעש, המולה, כרגיל לפני כל פסטיבל. אלא שהשנה, יש שינוי משמעותי במיוחד – אחרי 30 שנים שבהם היה אהרון סולומון המנכ״ל היחיד, מכהנת לצידו מנכ״לית עמיתה חדשה, לילך וקסמן רנה, שהיא גם מנכ״לית היכל התרבות. סולומון שזה עבורו הפסטיבל האחרון, יפרוש בסיומו וישאיר את וקסמן-רנה לבד בתפקיד. את החודשים האחרונים השניים עברו בחפיפה מוחלטת, תוך כדי בניית התוכנית של הפסטיבל הקרוב.

 

עבודה משותפת

– לילך, איך זה לעבוד לצידו של אהרון סולומון?

״אני רוחשת כבוד גדול לניסיון העצום של אהרון בניהול הפסטיבל מול מוסדות ומשרדי הממשלה וגם מול גופים וארגונים שונים בהיבט אחד, ומצד שני לקשרים הענפים שהוא יצר עם להקות מחול בארץ ובחו״ל. אני מביטה עליו כיצד הוא טווה את הפסטיבל שתי וערב בחיבור עדין בין כולם, כדי ליצור את המרבד היפה ביותר. אנחנו צועדים יחד כבר שנים רבות, זו לא הפעם הראשונה, אני עובדת עם אהרון כמעט שני עשורים בתחום ההפקה והניהול בפסטיבל ואני מרגישה שהידע, הניסיון והקשרים שצברתי בתהליך הארוך הזה והקשר הטוב והיציב עם כל השותפים לעשייה – כמו הכוריאוגרפים, המפיקים והלהקות, יבואו לעזרתי ויתרמו לעשייה שלי בהמשך הדרך״.

– נהוג לחשוב שבמטה הפסטיבל מתעוררים ומתחילים לעבוד חודשיים שלושה לפני כל פסטיבל. מתי התחלתם לעבוד על הפסטיבל הנוכחי?

״הפסטיבל מאופיין כל השנים בעבודת מטה מצומצמת וקטנה. עוד בטרם מסתיים לו פסטיבל אחד, כבר אתה מתחיל לחשוב על הפסטיבל הבא, אתה רושם בצד רעיונות חדשים, שימור הצלחות, נקודות שטעונות שיפור ושינוי והערות שונות. אתה כל הזמן חושב על טרנדים חדשים, מקשיב לקולות הציבור ומתוך כל אלה אתה מצמיח את התשתית לקראת הפסטיבל הבא. תפקידנו לתת במה ולפתח את היצירה, את שפת המחול הישראלית הייחודית ולטפח את היוצרים, הכוריאוגרפים המצויינים והרקדנים הנפלאים שבתנועתם ובאמירה שלהם מבטאים כאב, שמחה, צחוק ותקווה. במקרה הנוכחי, חזרנו מהחופשה בחודש ספטמבר והתחלנו לעבוד על הפסטיבל ה-31 על כל היבטיו, אומנותיים, לוגיסטיים ומקצועיים, כבר בשלב הראשון התקיים מפגש עם ועדה אומנותית שחברה את הקו האומנותי בהתייחס לשנת ה-70 למדינה, והתחלנו לעבוד״.

– איך הרגשת על בשרך את ההבדל בין פסטיבלים קודמים לפסטיבל הנוכחי, שבו את כבר מנכ״לית לכל דבר?

״השנה נכחתי בכל הפגישות – מה שלא קרה בעבר. אם פעם הייתי מקבלת את סיכומי הפגישות וההחלטות ואהרון היה מחדד ניואנסים ודגשים לקראת העבודה, הפעם הייתי שותפה בפגישות ובהחלטות. זה היה מוזר לשבת בפגישות עם אנשים שמכירים אותי מזמן, עוד לפני שמוניתי למנכ״לית. גם בפגישות עם הכוריאוגרפים כשאנחנו מציגים לוח זמנים ותוכנית מסודרת, אהרון נתן ביטוי לתפקיד שלי והציג אותי כמי שצועדת עימו ביחד שנים רבות ומהשנה הבאה אחליף אותו בתפקיד. היו נקודות שבהן הוא ואני החלטנו ביחד והיו דברים שאהרון החליט לגביהם ואני הבעתי את הסכמתי. יש לקחת בחשבון שדברים מסויימים נקבעו למעלה משנה מראש, בעיקר בענייני מו״מ עם להקות מחו״ל. יאמר לזכותו של אהרון שהוא כל הזמן במגעים עם גורמי חוץ ומפיקים, חלק מהמשאים ומתנים סוכמו זה מכבר, אני מאמינה שבשנה הבאה כבר אנהל את המשאים ומתנים באופן עצמאי״.

– איזה ציון היית נותנת לשיתוף הפעולה ביניכם?

״יש בינינו הבנה משותפת לכך שזו השנה האחרונה של אהרון בראש הפסטיבל, הוא מוביל את הפרויקט ואני לצידו ויד ימינו. מכאן, אני אמשיך כמנכ״לית בשנה הבאה ביחד עם אלי שדה, ראש מינהל התרבות והמפיק הראשי, שאיתו אני צועדת מקצועית כבר שנים רבות, תוך כדי עבודה, הכללת ההבנה ההדדית ויצירה משותפת. אני בטוחה כי בכל עת ובכל עניין, אהרון יהיה זמין ופתוח לתת עצה״.

– מתרגשת יותר מאשר בשנים קודמות?

״אני מאוד מתרגשת עכשיו ומאוד נרגשת לקראת השנה הבאה, כשייערך הפסטיבל הראשון שלי כמנכ״לית יחידה. חשוב לי להגיע גם ללהקות המחולות הישראלי בקהילות היהודיות ברחבי העולם ולהקות מערים שנמצאות איתנו בברית תאומות ולהביאן לפסטיבל, זו חגיגה של אחדות, אחווה, חגיגה של ביחד! אני יודעת שיש לנו צוות מעולה ונפלא, שצועד ביחד קרוב ל-20 שנה. קשה להאמין כמה עבודה נעשית מאחורי הקלעים עבור שלושת ימי הפסטיבל״.

– את מדברת על הצוות, האם המעבר שלך לתפקיד החדש לא יצר בעיות וחיכוכים בתוך מטה הפסטיבל?

״אם היה למישהו חשש שהמעבר שלי כאחת מהצוות לתפקיד המנכ״לית יעורר חיכוכים, אז החששות התבדו במהרה. המעבר היה חלק ונעשה בצורה טבעית, עם הרבה כבוד, הערכה ופרגון. אני נדהמת מכמות האהבה, יכולת הנתינה של הצוות והרצון לסייע״.

 

הפסטיבל: דומה, אבל אחר

הפסטיבל השנה יעמוד בסימן 70 שנה למדינה. איך משלבים את 70 שנות היצירה, האומנות והתרבות בתוך שלושה ימים ולילות? לילך וקסמן-רנה אומרת כי הדבר ייעשה באמצעות שורה של מופעים ואירועים בתוך הפסטיבל. ״מופע הפתיחה למשל, יוקדש לשיאים האומנותיים בתרבות הישראלית, אירוויזיון, הלהקות הצבאיות, יוצרים בולטים… יהיה ערב יפהפה, מרגש ועשיר, שנוגע בכל אחד מאיתנו. בערב המרכזי, במקום להקות מחול גדולות מחו״ל, יתקיים השנה מופע של שרית חדד. זה חלק מהרעיון כיצד לפנות לקהלים גדולים יותר ולאפשר לציבור גדול ככל האפשר להתחבר לפסטיבל. שרית חדד היא קונצנזוס, זמרת אהובה מאוד, שתופיע עם השירים האהובים שלה, בחלק מהשירים יופיעו לצידה על הבמה להקות מחול שחיברו כוריאוגרפיות חדשות לשיריה. מופע הוותיקים יהיה מופע כחול-לבן עם שירים של הדיוות הישראליות, מופע ׳ארץ חמדת אבות׳ באיצטדיון יוקדש לשירים העוסקים בדמויות נשיות משפיעות מתקופת התנ״ך ועד ימינו״.

״השנה ביצענו שינוי, בעבר נתנו במה לכוריאוגרפים מובילים, שנה אחת הופיעה להקת המחול של משגב ושנה אחרי כן התקיים מופע של שוקי הופמן, מנהלת להקת מחולה. השנה החלטנו לשנות ולערוך ערב מחווה לכוריאוגרף כשכל הלהקות בארץ מכינות מצגת למענו. בחרנו בדדו קראוס היקר שמלווה את הפסטיבל כבר 31 שנים. תחרות הכוריאוגרפיה למחול ישראלי תוקדש לשירי הגבעטרון החוגג 70 שנה להקמתו. כמו בשנים הקודמות יפעל גם הפעם מתחם נשים שבו יהיו יומיים גדושים בסדנאות ויצירה נשית פורצת גבולות, במרחב שיאפשר לנשים יצירה והתנסות אישית״.

– אין כאן בשורה של מהפך, ממה שאני מבין, מתכונת הפסטיבל נותרה דומה.

״אין מהפך טוטלי, יש דברים טובים ומצליחים בפסטיבל שאין צורך לשנות. יש כמה שינויים שנועדו לפנות לקהל רחב יותר, כפי שציינתי קודם. כך גם למשל, נושא הרקדות העם עבר שינוי בשנה שעברה עם כניסתו של גדי ביטון כמנהל האומנותי של ההרקדות. כבר בשנה שעברה אמרתי שנוצר מרחק בין תושבי כרמיאל לבין הפסטיבל וזה חיבור שחשוב לי מאוד. הבסיס של האירוע הוא קודם כל לשמח את כולם, כשתושבי כרמיאל הם הבסיס. הם המארחים, הם אלה שמסבירים פנים לאורחים מבחוץ. לכן הכנסנו הפעם מתחם כייפי למשפחות וילדים במתחם מגרש הגלגיליות, עם מתקנים מתנפחים, סדנאות, פעילויות ומופע בהשתתפות כוכבת הרשת אנה זק. והכל בחינם! יש גם מתקני לונה פארק בתשלום, בנפרד. המתחם יהיה פעיל כל יום בשעות 16:30 עד 21:00, אחרי המופעים באמפי יוסב המתחם למסיבות נוער עם תקליטנים מקומיים ומצליחים. במרחב היריד תהיה קבוצת תיאטרון חוצות שתקיים מופעים אינטראקטיביים בשיתוף הקהל״.

בתחום מופעי הלהקות מחו״ל, יתארחו השנה להקת התיאטרון הרוסי הלא׳ומי על הקרח מסנט פטרסבורג עם היצירה מפצח האגוזים, בלט מנילה מהפיליפינים עם היצירה ציפור הקסם – מופע בלט המבוסס על אגדת עם פיליפינית ומשלב אלמנטיים פולקלוריים. סולנית להקת מיראז׳ מצרפת שרה בלטזינגר תעלה את המופע המיוחד חיית פרא לבנה. להקת המחול הספרדית לריאל תקפיץ את הקהל עם מופע פלמנקו צבעוני, להקת סלסה ויה מקולומביה תציג מופע על טהרת הריקודים הלטיניים, הלהקה ההודית נוודאהרה שתגיע לכאן בחסות שגרירות הודו תעלה את אגני (אש בהודית) ובלט האופרה של מץ יציג שתי יצירות בערב אחד – אקסודוס ופולחן האביב.

״אני מאמינה שהשנה הפסטיבל נותן ביטוי הכי רחב ליצירה ולהוויה הישראלית, אנחנו נהנינו מאוד לחבר את כל סוגי הפאזל לכדי תמונה אחת מלאה״ אומרת לילך. ״אנחנו מזמינים את כולם, לבוא וליהנות מהמגוון הגדול ולהיות חלק מהחגיגה הגדולה של העיר, שמהווה בכל שנה את השיא של חיי התרבות בכרמיאל. פסטיבל המחול הפך להיות מותג בינלאומי חזק ואני מקבלת פניות מאומנים ולהקות מחו״ל שרוצים להשתתף״.

לסיכום היא לא שוכחת להודות על התמיכה והגיבוי: ״חשוב לי להודות לראש העיר עדי אלדר על האמון ומתן ההזדמנות הנהדרת והמאתגרת להמשיך במסורת פסטיבלי המחול, תודה לרינה גרינברג, מ״מ ראש העיר ויו״ר היכל התרבות על התמיכה לכל אורך הדרך, אני מודה להנהלות היכל התרבות והפסטיבל על הגיבוי המלא וההבנה כי ניתן לבנות גשר איתן ויציב בין שני הגופים, ולתעל את היתרונות הטמונים בכך, ביחד ובנפרד, לטובת כלל התושבים בכרמיאל״.

כתבה מעניינת:

תאונה צומת ביג כרמיאל צילום איחוד הצלה

תאונה סמוך לצומת ביג: שני צעירים נפצעו

שתפומאת גיל דובריש שני בני אדם נפצעו בתאונת דרכים שהתרחשה היום (ד') בשעות הצוהריים בכביש …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *