כרמיאל נוף דרום מערב ממבט על
כרמיאל ממבט-על. צילום ארכיון

20 שנה אחרי תחילת העבודה: הופקדה תוכנית המתאר של כרמיאל

שתפו

סוף סוף: הוועדה המחוזית לבנייה צפון אישרה להפקדה תוכנית מתאר חדשה לכרמיאל שתגדיל את האוכלוסיה ל-110,000 נפש

מאת גיל דובריש

כ-20 שנים אחרי שהחלו לעבוד עליה, אושרה סוף סוף תוכנית המתאר החדשה של כרמיאל על-ידי הוועדה המחוזית לבנייה צפון . סעיפים רבים בתוכנית עודכנו ושודרגו בשנתיים האחרונות כדי לבצע התאמות לקראת העשורים הבאים.

התוכנית, שנערכה על-ידי צוות בראשותו של אדריכל אורי מזור מחברת מזור-פירשט אדריכלים ומתכנני ערים, מציעה תוספת של כ-70,000 תושבים, כאשר כיום מונה אוכלוסייתה של העיר כ-50,000 תושבים ושטח שיפוטה משתרע על כ-22,000 דונם.

הפקדת התוכנית, כוללת הקמת שתי שכונות חדשות על מורדות הר כמון במזרח העיר ובהן שכונת אריאל שרון, שבהן ייבנו אלפי בתי אב. לפי הצפי, כמות יחידות הדיור בעיר תוכפל ל-37,000, בין השאר באמצעות תוספת של כ-7500 יח"ד בשטחים חדשים ועוד כ-9100 יח"ד בהליכי התחדשות עירונית בשכונות כמו שגיא ומגדים ומתחם אשכול/אירוסים.

התוכנית מביאה איתה בשורה גם בתחום התחבורתי וכוללת הקמת 3 מחלפים על כביש 85, הקמת מסוף מטענים באזור התעשייה ותחנת רכבת נוספת צמודה לאזור התעשייה.

שטחי התעסוקה והמסחר העומדים כיום על כ-650,000 מ"ר, יוגדלו ל-2.8 מיליון מ"ר בארבעה אזורים עיקריים: האחד מתחם תעשייה במזרח העיר, השני מתחם הייטק צמוד למכללת בראודה, השלישי – פיתוח רחוב החרושת למשרדים ומסחר, ומתחם רביעי – הקמת מרכז תעסוקה הייטק במתחם הרכבת.

ראש העיר משה קונינסקי אמר כי ״המטרה שלנו, היא למצב את העיר כמרכז החיים בגליל ולצורך כך, יש שיתוף פעולה פורה בין העירייה לבין הנהלת מחוז הצפון במשרד הבינוי והשיכון, רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) ועוד. ומטרתנו להגדיל משמעותית את מספר התושבים תוך המשך יצירת והגדלת מקורות התעסוקה בעיר ושדרוג מערך התחבורה בעיר״.

קונינסקי הדגיש בדבריו: ״כפי שהתחייבתי בטרם כניסתי לתפקיד, אני ממשיך ואמשיך לפעול להבאת הפרנסה לעיר והגידול בשטחי התעסוקה הוא הכרחי לצורך כך לאור הגידול המשמעותי הצפוי באוכלוסיה״.

כתבה מעניינת:

רכב מבצע פניית פרסה בכביש עוקף תעשייה

״הפקרות על הכביש״: למה מסוכן לנסוע בעוקף תעשייה – ומה הפתרונות?

שתפוצפו: כך נראית נסיעה בכביש עוקף תעשייה בכרמיאל הרווי תאונות. עמודים ופס הפרדה, נתיבים צרים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.