בית / Fun+ / בריאות וכושר / 5 טעויות נפוצות שהורסות את הדיאטה
5 טעויות שהורסות לנו את דיאטה. צילום- יחצ הרבלייף 2018
צילום: יחצ הרבלייף

5 טעויות נפוצות שהורסות את הדיאטה

הגיע הזמן להפריך את המיתוסים על אוכל בריא ודיאטות. ממה צריך להיזהר ומה כן אפשר לעשות?

מערכת זהר הצפון

החורף רק התחיל ואנחנו יודעים מה זה אומר. יוצאים פחות החוצה, אוכלים הרבה יותר תבשילים טעימים ו״כבדים״. סטטיסטית זו תקופה שבה קשה להימנע מעלייה של כמה קילוגרמים במשקל.  אז מה המלכודות הנפוצות שגורמות לדיאטה להיכשל וכיצד ניתן להימנע מהן ?

להלן  5 מיתוסים על אוכל בריא שכדאי להפריך והמלצות שמטרתן לשמור על אוכל בריא ומאוזן – באדיבות סוזן באוורמן,ראש מחלקת הדרכת תזונה וכושר בחברת הרבלייף.

סלט גדול יעזור לרזותהסלטים הם מנת ברירת המחדל של כל מי שרוצה לשמור על הגזרה או לאכול בריא. אומנם מדובר בשילוב של ירקות וחלבונים הנחשבים לבריאים אך לרוב מתווספים למנת הסלט גם רכיבים שאינם דיאטטיים או בריאים ״המפוצצים״ את הסלט בקלוריות ושומן כמו הרטבים והירקות הפחמימתיים (תפוחי אדמה, בטטה וכו').

כיצד נתקן?  יש להקפיד בנוכחות מכובדת של ירקות בכל הצבעים, הוסיפו חלבון (טונה\עוף\ביצה) והימנעו משימוש ברטבים או הוסיפו כף אחת בלבד של רוטב לכל היותר. במידה ואתם במסעדה בקשו את הרכיבים בנפרד והוסיפו בעצמכם.

מיצים בריאים ומרזיםהאומנם פירות עתירים ביתרונות בריאותיים, אך גם למיצים הטבעיים יש את החסרונות שלהם, הבולטים שבהם הוא תכולת סוכר גבוהה ובעייתית שיכולה להקפיץ את כמות הקלוריות. שייקים על בסיס ירקות מכילים כמות קטנה משמעותית של סוכר מאשר מיצים על בסיס פירות.

כיצד נתקןמומלץ תמיד ללכת על המנה הקטנה או לכל היותר הבינונית, כי אפילו פירות טריים יכולים לתת ״מכת״ סוכר. עדיפות לפרי בצורה השלמה שלו או שייק שיכיל את כל הסיבים התזונתיים או לבחור במשקה מאבקת שייק חלבון, שיכיל ויטמינים ומינרלים במינימום קלוריות.

גרנולה עם חלבגרנולה היא תערובת דגנים הנחשבת למזון בריאות. תערובת זו מבוססת על פתיתי שיבולת שועל קלויים ובעלת גוון חום כהה שלרוב נאפת יחד עם כמויות גדולות של שמן, סוכר או דבש, אגוזים ושקדים. על פניו  גרנולה נשמעת לנו כאופציה בריאה כתחליף לארוחת בוקר מזינה אך התוספות שמגיעות עמה (דבש\פירות יבשים\ממתיקים) הופכים אותה למזון עתיר סוכר וקלוריות.

כיצד נתקןצרו גרנולה ביתית טבעית שתכיל שיבולת שועל, אגוזים ושקדים לא קלויים וטיפה סילאן או בחרו לאכול את שיבולת השועל בתוך יוגורט או כדייסה, ובכך תמנעו את העמסת הסוכרים המיותרת.

ארוחת בוקר מסורתית בריאה וטובה לדיאטהארוחת בוקר היא הארוחה החשובה ביותר מבחינה בריאותית ואסור לדלג עליה. ארוחת הבוקר היא זו שמפסיקה את צום הלילה ומספקת אנרגיה לפעילות איברי הגוף. ארוחת הבוקר המסורתית שאנו מכירים ורגילים לקבל במלונות, בתי קפה ומסעדות עלולה להגיע ל-2000 קלוריות ומעלה ולרוב מכילה: לחם, 2 ביצים, סלט טונה, אבוקדו, טחינה, מיץ וסלטים שונים.

כיצד נתקןוותרו על המיץ ושתו מים במקום. בחרו לחם כוסמין או מקמח שיפון במקום מקמח לבן. אל תתפתו לאכול הכל מהכל ובחרו סוג של חלבון אחד או שניים כדוגמת חביתה וגבינה עד 5% אחוז או חצי קופסת טונה. בחרו בסלט עם הרבה ירקות ומעט שמן.

שתפו

כתבה מעניינת:

אישה שינה לילה צילום אילוסטרציה: Pixabay

סובלות מגלי חום בשינה? כך תוכלו להתגבר על זה

טיפים לגלי חום בלילה: איך לא להזיע, להישאר רגועה ולישון שנת יופי מיטבית מערכת זהר …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

SHOP NOW
close-link