Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1593523175:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 40235
        )

    [_wp_page_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [_elementor_controls_usage] => Array
        (
            [0] => a:0:{}
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | כעס בקניון כיכר העיר: משלמים ארנונה כמעט כמו בביג - ולא מקבלים שירות | היכנסו לכתבה
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => ארנונה
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => כעס בקניון כיכר העיר: משלמים ארנונה כמעט כמו בביג - ולא מקבלים שירות
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => בעלי נכסים ושוכרים בקניון הוותיק טוענים כי העירייה מפלה אותם לרעה בהשוואה למרכזי מסחר ומשרדים אחרים בכרמיאל: ״אין שום הצדקה לתעריף הגבוה״. עיריית כרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 54
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 30
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 244
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 1459
        )

)
קניון כיכר העיר כרמיאל
קניון כיכר העיר בכרמיאל. צילום ארכיון

כעס בקניון כיכר העיר: משלמים ארנונה כמעט כמו בביג – ולא מקבלים שירות

שתפו

בעלי נכסים ושוכרים בקניון הוותיק טוענים כי העירייה מפלה אותם לרעה בהשוואה למרכזי מסחר ומשרדים אחרים בכרמיאל: ״אין שום הצדקה לתעריף הגבוה״. עיריית כרמיאל: בקניון כיכר העיר תעריפי הארנונה הנמוכים ביותר

מאת גיל דובריש

״עיריית כרמיאל גובה מאיתנו ארנונה גבוהה מאוד ללא הצדקה – ומבלי שהיא מעניקה לנו שירות בתמורה לכסף״ אומרים בעלי עסקים ושוכרים בקניון כיכר העיר.

בעלי הנכסים בקניון הוותיק כועסים על כך שתעריף הארנונה למשרדים, שירותים ומסחר בקניון – אשר רק חלק קטן מהעסקים בו פעילים כיום, עומד על 221.73 ש״ח למטר רבוע לשנה, כמעט כמו בקניון לב כרמיאל (שם התעריף עומד על 245.31 ש״ח למ״ר) ולא רחוק מהתעריפים במרכז ביג (252.17 ש״ח). לשם השוואה, במרכזים המסחריים הסמוכים לקניון הישן, כמו מרכז הרמוניה ומרכז שווקים, העסקים נהנים מתעריף נמוך בכ-40% פחות – 131.30 ש״ח בלבד למ״ר.

עו״ד תמר גופר רז שמשרדה נמצא בקניון כיכר העיר מזה כ-6.5 שנים, אומרת: ״אני משלמת ארנונה יותר מאשר ברוב מתחמי המשרדים בכרמיאל וזאת ללא שום הצדקה.העירייה לא מקבלים שירותים תמורת הארנונה שלנו, אין שירותי נקיון, שמירה, פינוי אשפה – אנו משלמים מכיסנו לחברות חיצוניות עבור השירותים האלה״ היא מדגישה.

גם זה יכול לעניין אתכם בפורטל שלנו:

עו״ד גופר-רז מציינת כי העירייה מפלה את בעלי העסקים בקניון: ״אז נכון, יש לנו גג בקניון, אז מה? האם בגלל זה התעריף כאן כל-כך גבוה? מרכז הרמוניה ומרכז שווקים שהם מרכזים מסחריים במיקום דומה, משלמים כמעט חצי מהתעריף שלנו. יש כאן אפליה ברורה כלפי המשרדים בקניון. אם העירייה רוצה לעודד עסקים, מדוע היא גובה סכומים כאלה? זה יוצר מצב שבו אף עסק לא מעוניין לשכור נכס במקום. אין כאן נפש חיה״.

עו״ד כמאל אסדי, בעל נכס בקניון כיכר העיר המשמש כיועץ המשפטי מטעם הקניון אומר: ״עיריית כרמיאל, עם כול הכבוד הפסיקה להנפיק רשיונות לעסקים רבים בקניון כיכר העיר, היא טוענת שהבניין בנוי בפל-קל והוא מסוכן כביכול, ומאידך היא מבקשת לחייב את השוכרים ובעלי הנכסים בארנונה.זה אבסורד. זה לא מוצדק ולא הגון ומקפח בעלי נכסים ושוכרים״.

עו״ד אסדי מוסיף ואומר: ״לדעתי ריבוי מרכזים מסחריים בעיר ובאזור הוא לא סיבה להזניח את המקום, להתעלם ממנו ולהתעלם מהאנשים שרכשו נכסים לפני 30 שנה. לגבי השירותים אנחנו משלמים באופן פרטי על פינוי האשפה, כמעט ולא מקבלים שירות מהעירייה. התעריף הוא מוגזם ומופרז, שלא לדבר גם על האנשים המסכנים שיש להם נכסים בקומה -1 שאינם פעילים מזה 10-15 שנים אך נדרשים לשלם ארנונה״.

לדברי בעלי העסקים בקניון, הפתרון חייב להתבטא במתן פטור משתלום הארנונה לעסקים הסגורים ושינוי סיווג הקניון שיביא להפחתה משמעותית בארנונה לעסקים הפעילים: ״על עיריית כרמיאל להקשיב לנו ולמצוקות שלנו, היא אמורה להתחשב במצבנו, לאפשר לאנשים להמשיך ולהפעיל את המשרדים והחנויות שלהם עד שתמומש תוכנית הפינוי בינוי. הארנונה המופרזת נועדה לגרום לאנשים לנטוש את המקום ולחפש מקומות אחרים וזה כואב״.

תגובת העירייה: ״בקניון כיכר העיר יש את התעריף הנמוך ביותר למשרדים, שירותים ומסחר העומד על 224.17 ש"ח למטר מרובע לשנה. בקניון לב כרמיאל המחיר 248.01 ובמרכז ביג והחוצות עומד על 254.94 ש"ח. עיריית כרמיאל מקדמת תוכנית רחבה בנושא טיפול בקניון שלמעלה מ- 85% מבעלי הנכסים חתמו על הצטרפות. הקניון חייב לעבור שינוי ולהתאימו בטיחותית ותעסוקתית למאה הנוכחית״.

כתבה מעניינת:

טיפים להגשת הצהרת הון נכונה

שתפומערכת פורטל זהר.נט בתוך המרקם הפיננסי של ישראל, הגשת הצהרת הון עומדת כמשימה מרכזית עבור …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *