Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1599377245:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 41069
        )

    [_wp_page_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [_elementor_controls_usage] => Array
        (
            [0] => a:0:{}
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | משבר אמון בבי״ס מוריה: ההורים דורשים פיטורי המנהל | היכנסו לכתבה
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => מוריה
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => משבר אמון בבי״ס מוריה: ההורים דורשים פיטורי המנהל | ממלכתי דתי בכרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => הנהגת ההורים הבית ספרית מעוניינת לסיים את תפקידו של המנהל ליאור צדוק ומותחת ביקורת קשה על התנהלותו, אך הוא ימשיך לשנה נוספת בליווי צמוד של משרד החינוך
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 61
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 60
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 243
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 1449
        )

)
בית ספר מוריה כרמיאל צילום ארכיון
בית ספר מוריה בכרמיאל. צילום ארכיון

משבר אמון בבי״ס מוריה: ההורים דורשים פיטורי המנהל

שתפו

הנהגת ההורים הבית ספרית מעוניינת לסיים את תפקידו של המנהל ליאור צדוק ומותחת ביקורת קשה על התנהלותו, אך הוא ימשיך לשנה נוספת בליווי צמוד של משרד החינוך

מאת גיל דובריש

משבר אמון חריף בין הורים להנהלת ביה״ס היסודי הממלכתי דתי מוריה בכרמיאל: הנהגת ההורים הבית ספרית דורשת כי מנהל ביה״ס בשלוש השנים האחרונות, הרב ליאור צדוק יעזוב את תפקידו ומותחת ביקורת על אופן התנהלותו. לטענת נציגי הוועד, שורר בקרב הורי התלמידים חוסר שביעות רצון רב מתפקודו של המנהל משלל בחינות, בהן פדגוגית, כלכלית וכן באשר לאופן הניהול בתקופת הסגר, כשתלמידים נאלצו ללמוד מהבית.

ההורים מגדירים את תפקודו הרב צדוק במילים ״התנהלות כושלת״ ומפרטים: ״ניהול לקוי של התקציב הן מול הרשות והן באופן הגשת בקשות לקבלת תקציב, עבודה רשלנית מול הרשות והתנהלות ארגונית שלדברי גורמי המקצוע ברשות המקומית איננה עונה על הסטנדרטים המצופים ממנהל בי״ס, היעדר יישום או מימוש החלטות והבטחות, יחס מזלזל לטענות שהועלו במרוצת הזמן ע״י הורים, היעדר טיפול מן השורש בבעיות אלימות ופגיעה באקלים הפנים צוותי בביה״ס וטענות נוספות אחרות״.

בחודש יולי התקיימה פגישה מקוונת בין ראש העיר משה קונינסקי, סגנו פנחס סירוקה, ראש מינהל החינוך אודי איזק ונציגי ועד ההורים, שבה לטענת נציגי הוועד, הבינו כי גם בעירייה אין שבעי רצון מאופן התנהלותו של מנהל ביה״ס. לדברי ההורים הוצע לליאור צדוק לסיים את תפקידו באופן מכובד תוך קבלת סיוע במציאת תפקיד חלופי המתאים לו. כמו כן הובהר ע״י נציגי הרשות שדעתם של אנשי משרד החינוך זהה לעמדת הרשות המקומית, אך עמדה זו נתקלה לדבריהם בסירוב מוחלט מצידו של המנהל, שפנה להסתדרות המורים בטענה להתנכלות ועירב גורמים משפטיים.

״קיים חוסר אמון מוחלט בין הורים בבית הספר לבין המנהל״ אומר אחד ההורים. ״במקום לקבל את הבקשה מצידנו ומצד הגורמים המקצועיים לעזוב את ביה״ס, מעדיף מנהל ביה״ס להיאחז בקרנות המזבח ולתפוס בתפקידו בכל מחיר לכאורה״.

גם זה כנראה יעניין אתכם לקרוא:

בשלב מסויים שקל ועד ההורים להשבית את פתיחת שנת הלימודים החדשה במחאה על כך שצדוק ימשיך בתפקידו, אך בסופו של דבר ירדה האפשרות מהפרק וזאת לטענת הורים, ״בגלל שבמצב המורכב שנוצר בעקבות הקורונה, לא רצינו להוסיף עוד כאוס, נתנהל באחריות למען ילדינו ונקווה לפתרון הבעיה בהקדם האפשרי ובצורה הטובה ביותר״.

ליאור צדוק העדיף שלא להגיב מתוקף תפקידו כמנהל בי״ס והפנה אותנו למשרד החינוך.

ממשרד החינוך נמסר בקצרה: ״ליאור צדוק ינהל את בית-הספר גם בשנת הלימודים תשפ"א. מנהלת המחוז שמעה את טענות ההורים והנחתה את הפיקוח ללוות את המתרחש בבית הספר באופן צמוד״.

ראש מינהל החינוך בעיריית כרמיאל אודי איזק: ״מינהל החינוך מלווה את משבר האמון המתמשך בבית הספר מוריה. בית הספר מפוקח על ידי משרד החינוך ומלווה על ידי הפיקוח של החינוך הממלכתי דתי. במהלך השנה התקיימו שיחות עם מנהיגות הציבור הדתי לאומי, הנהגת ההורים, צוות הנהלת המחוז והסתדרות המורים. כל הגורמים המעורבים מעוניינים להביא את המשבר לסיומו בהקדם. התהליך כולל חשיבה עירונית כוללת על עתיד החינוך הממלכתי דתי בעיר בכל המסגרות: הגיל הרך, יסודי, על יסודי ובלתי פורמלי. מכיוון שמדובר בסוגיה רגישה גם מבחינה ציבורית, מקצועית ומשפטית אנו מנהלים את התהליך כולו עם כל הגורמים הרלוונטים ומקווים לצאת לדרך חדשה בהקדם״.

״שנת הלימודים תיפתח כסדרה בליווי צמוד ואינטסיבי של הפיקוח והרשות. הנהגת ההורים העירונית והנהגת ההורים הבית ספרית יעודכנו בהקדם על הצפוי בחודשים הקרובים״.

״למרות הקשיים הנוכחיים אנו רואים בחינוך הממלכתי דתי יעד חשוב גם עבור תושבי העיר בהווה וגם עבור תושבי כרמיאל העתידיים. מתווה החמ"ד יהיה חלק משמעותי ובלתי נפרד מתכנית האב לחינוך בכרמיאל. בין היתר אנו מתכוונים לפעול לגיוון המענים ולשינוי משמעותי בתשתיות ובמיקום מוסדות החינוך״.

כתבה מעניינת:

בית ספר עתיד כרמיאל נטיעת עצים לזכר נרצחים

בבי"ס עתיד נטעו עצים לזכר נרצחים בטבח

שתפומערכת פורטל זהר.נט סיום מחצית בבית הספר עתיד כרמיאל בצל המלחמה. התלמידים נטעו עצים לזכרם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *