Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1647934318:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 48737
        )

    [_wp_old_date] => Array
        (
            [0] => 2022-03-22
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 2681
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | עובד זר סיעודי - מה צריך לדעת
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => תוכן מקודם
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => עובד זר סיעודי
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => %%title%% %%page%% %%sep%% %%sitename%% עובד זר סיעודי - מה צריך לדעת
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => מערכת פורטל זהר.נט | העסקת עובד זר סיעודי היא לא תהליך פשוט ועל כן, חשוב מאוד לברר את כל מה שחשוב לדעת אם זקוקים לעובד זר סיעודי ולהבין כיצד מבצעים את ההליך
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 76
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 41
        )

)
עובד זר סיעודי צילום אילוסטרציה Pexels
צילום אילוסטרציה Pexels

עובד זר סיעודי – מה צריך לדעת

שתפו

מערכת פורטל זהר.נט

העסקת עובד זר סיעודי היא לא תהליך פשוט ועל כן, חשוב מאוד לברר את כל מה שחשוב לדעת אם זקוקים לעובד זר סיעודי ולהבין כיצד מבצעים את ההליך שלב אחר שלב, על מנת לצלוח את ההליך בסופו של דבר. ככלל, התנאי להעסקת עובד סיעודי זר בביתו של אדם היא הוכחת הצורך התפקודי של האדם שזקוק לעובד הזר. אם נמצא כי האדם אכן זקוק לעובד זר ניתן להוציא לפועל את זכותו זו על ידי קבלת היתר עסקה מטעם רשות האוכלוסין, ההגירה וההתקשרות עם לשכה פרטית או תאגיד אשר מורשה מטעם הלשכה לאוכלוסין והגירה בטיפול בעובדים זרים.

כיצד ניתן לקבל עובד זר סיעודי?

ישנם כמה שלבים שיש לעבור בכדי לקבל עובד זר סיעודי: ראשית כל, יש להתקשר עם חברה המתמחה בהבאה, הכשרה והעסקת עובדים זרים בסיעוד כאשר לשכה פרטית או תאגיד מהווים גופים המוסמכים מטעם רשות האוכלוסין וההגירה להבאה, טיפול ותיווך בעובדים זרים בענף הסיעוד. ההתקשרות עם חברה העוסקת בהשמת עובדים זרים כרוכה בתשלומים שנים הן מצד המעסיקים והן מצד העובד הזר כאשר התשלום ניתן עבור הליווי והסיוע במתן היתרים והארכת התוקף שלהם מול מוסדות המדינה ובראשם רשות האוכלוסין וההגירה, ביקורי בית, כתובת לפניות ושאלות של המעסיק ושל העובד הזר וכמובן התאמה והשמה של העובד הזר בהתאם לצרכים של המטופל

הצעד השני הוא להגיש בקשה להיתר להעסקת מטפל זר בענף הסיעוד. יש צורך להעביר את טופס הבקשה בצירוף אישור של תשלום אגרה לרשות האוכלוסין וההגירה באחת מהדרכים הבאות: ניתן להגיע לאחת מלשכות רשות האוכלוסין וההגירה בשעות קבלת הקהל, ניתן לשלוח בדואר, ניתן להעביר באמצעות חברה לעובדים זרים שהתקשרתם איתה מראש, באמצעות עובדת סוציאלית של חברת סיעוד שפניתם אליה. האגרה לתשלום תהיה בסך 300 ש״ח כאשר יש אפשרות לשלם אותה בצורה מהירה ונוחה באמצעות אתר האינטרנט או פשוט לגשת לבנק הדואר.

בשלב השלישי, לאחר שמקבלים היתר להעסקת מטפל זר בסיעוד, חשוב מאוד לפנות לאחת מחברות העובדים הזרים לצורך הרשמה ותחילת ההליך שבסופו ימצא לכם עובד זר. תוקף ההיתר המדובר יהיה לתקופה של 4 שנים, כאשר יש להגיש בקשה במקרה הצורך להארכת התוקף 60 יום לפני שהוא פוקע. לאחר שתמצאו את העובד המתאים, חברת ההשמה תבצע עבור העובד הזר רישום להסדרת אשרת עבודה. חשוב מאוד לשמור את כל המסמכים הללו שכן הם מהווים הוכחה לחוקיות של העובד בישראל. התוקף של אשרת העבודה הוא שנה אחת ויש צורך לחדש אותו.

חברות סיעוד פרטיות

חשוב מאוד לזכור כי על אף שלא תמיד קל להשיג עובד זר סיעודי, הרי שאין לבחור בכל עובד באשר הוא וחשוב לוודא כי העובד מתאים לאדם שעתיד לקבל אותו. העובד חייב להיות מסור וסבלני ויש לוודא כי הוא מבין ויודע כיצד לטפל באדם שזקוק לו בצורה הטובה ביותר.

כיום כדאי מאוד להיעזר בשירותיהם של תאגידים פרטיים בכדי לעבור את ההליך המדובר בצורה הנוחה, הקלה והמהירה ביותר. תאגיד פרטי ילווה אתכם בכל התהליך וידאג לכל מה שקשור לפרטים הטכניים והבירוקרטיים השונים הנוגעים לתהליך, להתאמה של עובד זר סיעודי, לביקורים מדי פרק זמן כלשהו של עובד סוציאלי שמטרתו היא לוודא כי העובד הזר השתלב היטב בתפקידו וכי אין חשש להעללות כלשהי בחסר ישע מצד העובד הזר או ליחס לא הולם. על אף שעובד זר דורש לרוב השקעה כלכלית מצד האדם שמקבל אותו, הרי שבמקרים רבים הוא מהווה את הפתרון היעיל והטוב ביותר למצבו של האדם.

 

(תוכן מקודם)

***אינטרמקס

כתבה מעניינת:

קייטרינג

קייטרינג לאזכרה – כיצד מארגנים קייטרינג לשבעה ואזכרה

שתפומערכת פורטל זהר.נט סדרי האבלות ביהדות הם מאוד ברורים. עם היוודע מותו של אדם, עורכים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *