בית / חדשות / חדשות כרמיאל / עוד שטחי מסחר ותעשייה או כביש גישה חדש לאזור התעשייה?
רותם בז'רנו על רקע שטח הקרקע הפנוי באזור התעשייה. צילום: יוני שלפי

עוד שטחי מסחר ותעשייה או כביש גישה חדש לאזור התעשייה?

שתפו

מועצת העיר אישרה לוותר על שטח קרקע ריק באזור התעשייה לטובת הקמת מבני מסחר ותעשייה חדשים. חבר מועצת העיר רותם בז’רנו: “זו עתודת הקרקע היחידה שמאפשרת חיבור נוסף מאזור התעשייה לכביש הראשי”. דובר העירייה, אלי שדה: “לחיבור המוצע קיימת היתכנות נמוכה ביותר”

מאת גיל דובריש

מועצת העיר אישרה בישיבתה ביום רביעי האחרון ויתור על חלקה פנויה באזור התעשייה, לטובת רשות מקרקעי ישראל, במטרה להקים שטחי מסחר ותעשייה חדשים. מדובר בשטח קרקע ריק הנמצא ברחוב המתכת, בין רחוב החרושת לבין הכביש הראשי עכו-צפת. באופוזיציה התנגדו למהלך בטענה כי מדובר בעתודת הקרקע היחידה שניתן לסלול בה כביש גישה נוסף לאזור התעשייה וציינו כי העברת השטח לידי יזמים שיבנו שטחי מסחר או תעשייה, תביא לעומס תנועה גדול יותר.

חבר מועצת העיר רותם בז’רנו מסיעת המהפך: “זה מרגיש לי כמו ‘מתווה הגז’ של כרמיאל, מוותרים על ‘אוצרות טבע’ של הציבור לטובת טייקונים. איפה טובת הציבור, בעלי העסקים והמפעלים? מדובר בקרקע שלא היינו צריכים לוותר עליה לטובת שטחי מסחר או תעשייה. השטח הזה פנוי עוד מימי הקמת העיר, מבדיקה שערכתי רשום שייעוד הקרקע הוא דרך. למעשה זו עתודת הקרקע היחידה שמאפשרת חיבור נוסף מאזור התעשייה לכביש הראשי, מה שהיה משחרר לחץ ועומסי תנועה באזור התעשייה”.

לדברי בז’רנו, על-פי התכנונים, צפויה מסילת הרכבת להמשיך מהצומת הראשי של כרמיאל עד למסוף מטענים שיוקם בין כרמיאל לשזור. הדבר לטענתו, מבורך, “אך יסתום ויחנוק את אזור התעשייה ויגביר את העומס ביציאות ממנו, אשר פקוקות ממילא גם כיום”, כלשונו.

“מה שיקרה בשטח הוא שלרכבים מאזור התעשייה תהיה אפשרות יציאה רק דרך צומת ביג העמוס גם כך, עוד לפני מעבר מסילת הרכבת, או דרך צומת הכניסה הראשי של העיר. ממה שהבנתי תהיה יציאה נוספת ליד שזור, סמוך למסוף המטענים העתידי. נהג הנמצא באזור התעשייה וירצה לנסוע לכיוון עכו, יצטרך להיתקע בפקק בצומת ביג, לנסות את מזלו בכביש החרושת הזרוע ברמזורים או לבחור באפשרות לנסוע עד לשזור ואז לעשות את כל הדרך חזרה בכביש הראשי לכיוון מערב. זה מגוחך”.

סלילת כביש באורך של פחות מחצי קילומטר ברחוב המתכת, היתה לטענת רותם בז’רנו פותר חלק מבעיות העומס באזור התעשייה. “כביש כזה, שעלויות הקמתו אינן גבוהות במיוחד, היה משחרר את הלחץ הרב ובמיוחד לאור התכנון להמשיך את מסילת הרכבת עד שזור. ההחלטה מהווה גזירה על אזור התעשייה”.

רותם בז’רנו יחד עם חברו לסיעה רז טישלר ביקשו בישיבת המועצה הבהרות והארכת זמן על מנת ללמוד את החומר מתוך כוונה להציע חלופות אפשריות, אך חברי המועצה החליטו שלא להמתין ואישרו את ההצעה. “השטח הזה פנוי משנת 1964, מה החיפזון בוויתור על הקרקע?” תוהה בז’רנו. “היה מקום לשקול מחדש ולחשוב על הנושא, מקסימוםהיינו מאשרים את ההצעה בישיבה שתתקיים בעוד חודש”.

דובר עיריית כרמיאל אלי שדה, מסר בתגובה כי “לחיבור המוצע קיימת היתכנות נמוכה ביותר מסיבות תנועתיות, הנדסיות וקנייניות. עם זאת ככל שיוחלט בעתיד לבצע את החיבור, ניתן יהיה לבצעו ביתרת הקרקע. חשוב לציין כי בקרוב יתווסף נתיב נוסף במסלול היציאה צפונה בצומת המזרחית של כרמיאל. משרד התחבורה הבטיח לקדם הכפלת מספר הנתיבים מכרמיאל, מזרחה עד קדרים. בטווח של כמה שנים, יתווסף מחלפון שיחבר את סג’ור, שזור והחלק המזרחי ביותר של אזור התעשייה, דבר שיאפשר להפחית מאד את הלחץ של אלה שמעוניינים לצאת מזרחה”.

כתבה מעניינת:

משה קונינסקי ראש עיריית כרמיאל ראש העיר כרמיאל

הממשלה נכנעה – השביתה בעיריית כרמיאל בוטלה

שתפוראש עיריית כרמיאל משה קונינסקי: ״ניצחנו במאבק הצודק את פקידי האוצר! הצפון והפריפרייה חזרו למפת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.