Array
(
    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 1
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 6121
        )

    [slide_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => היצ'קוק
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => אני קוראת שורות אלה ומזדעזעת. קוראת, נחרדת ומבינה שאני חיה בעצם על פצצת זמן מתקתקת. על מרבץ של כימיקלים מסוכנים, רעילים המאיימים על חיינו, חיי כולנו בכל רגע נתון. תסריט לסרט אימה של היצ'קוק
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 70
        )

    [post_views_count] => Array
        (
            [0] => 1465
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 541
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2014/11/-----------------------------------.jpg
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => אני קוראת שורות אלה ומזדעזעת. קוראת, נחרדת ומבינה שאני חיה בעצם על פצצת זמן מתקתקת. על מרבץ של כימיקלים מסוכנים, רעילים המאיימים על חיינו, חיי כולנו בכל רגע נתון. תסריט לסרט אימה של היצ'קוק
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => היצ'קוק
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)
תסריט לסרט אימה של היצ'קוק
תסריט לסרט אימה של היצ'קוק

תסריט לסרט אימה של היצ'קוק

שתפו

“אמוניה היא תרכובת חנקן ומימן. האמוניה הינה אחד הכימיקלים התעשייתים הנפוצים בעולם, שנוסחתה NH3. השימוש העיקרי האמוניה היא כחומר גלם בתעשייה הכימית והביולוגית, ושימוש משני בהיקף קטן לצורך קירור במתקנים תעשייתיים.

האמוניה רעילה בחשיפה לבני אדם ובעלי חיים, ועלולה אף לגרום למוות , ועל כן נדרשים כללי בטיחות מחמירים בעת ייצור, הובלה, אחסון ושימוש באמוניה.”

שם אני גרה. כבר שנים רבות אני גרה שם. משהו כמו 20 שנה. יום יום נושמת את זה, את מה שכתוב פה למעלה, את האמוניה. אני קוראת שורות אלה ומזדעזעת. קוראת, נחרדת ומבינה שאני חיה בעצם על פצצת זמן מתקתקת. על מרבץ של כימיקלים מסוכנים, רעילים המאיימים על חיינו, חיי כולנו בכל רגע נתון.

אני קוראת ומבינה שאין לנו כמעט שליטה על חיינו ועל מה שקורה סביבינו. מקשקשים פה על דמוקרטיה השכם והערב ובסופו של יום אנחנו נתיניו של שלטון סורר, רודן ובלעדי. אנחנו לא יותר מאשר נתיניה של אליטה או כפי שנהוג לומר עשירון עליון מצומצם וחזק מאין כמוהו שמנתב את דרכי השלטון ושולט בנו כאילו היינו בובה על חוטים. שלטון הון ותו לא. בעל המאה הוא גם בעל הדעה. לא דמוקרטיה ולא קרוב לזה אפילו. וכל פעם מחדש אני נשבעת שאקום ואלך, שאמנע מלהצביע בבחירות הבאות ונכנעת. נשארת, מצביעה ומקטרת. מצביעה, בועטת ונשארת. די מתביישת במצב הזה. די נבוכה מלכתוב זאת אפילו.

ואז הגיע אסון הדליפה ממתקן האמוניה בעמק חפר שהזעיק את ראשי הרשויות והארגונים הירוקים במפרץ חיפה, הנאבקים על פינוי מיכל הענק הנמצא במפרץ ושמכיל 12 אלף טונות של החומר המסוכן, פי 200 מהמיכל שדלף במפעל. “במשרד להגנת הסביבה אומרים כי הקמת המתקן בנגב, שתביא לסגירת המיכל, מתקדמת על פי לוחות הזמנים”, נכתב באתרי החדשות השונים. עוד נכתב כי מר יונה יהב ראש עיריית חיפה הפעיל לחץ על העברת מתקן האמוניה ממפרץ חיפה לנגב מוקדם משתוכנן. ואני תוהה, מדוע זה לא קרה עד כה. מדוע איזור כה מיושב כמו מפרץ חיפה על העיר חיפה ופרבריה חי יום ביומו על מרבץ מוות מתקתק המאיים להתפרץ בכל רגע נתון. מדוע מלכתחילה הוקמו פה מפלצות האמוניה וריח הכימיקלים פשט לכל עבר. קראתי מדי פעם במהלך השנים האחרונות על קריאות של הארגונים הירוקים ושל תושבים רבים להעברת המתקן מאיזור המפרץ ודבר לא התקדם מאז לכיוון הזה. האירוע המצמרר בעמק חפר השבוע הוא פרומו מאיים ומעורר פלצות ממה שעלול לקרות במפרץ חיפה. אינני רוצה לחשוב אפילו על התוצאות האפשריות.

מעניין איזה סרט גאוני ושובר קופות היה היצ’קוק יוצר מתסריט אימה זה.

שירלי גורן

דוא”ל [email protected]

כתבה מעניינת:

שתיין צילום אילוסטרציה: Pixabay

קמצן, מתלהב או חבר אמת: איזה סוג של שתיין אתה?

שתפוכמו חבר אמת, אלכוהול תמיד נמצא שם: כשעצוב, כששמח, במסיבה הכי שווה ובאירוע המרגש ביותר. …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *