Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1704894114:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_oembed_13af7959dc74a8c282a58d8b3d1aea4b] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_oembed_time_13af7959dc74a8c282a58d8b3d1aea4b] => Array
        (
            [0] => 1704883284
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 52882
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 243
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => מכללת בראודה
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => אגודת הסטודנטים בבראודה: למרות המלחמה, ההנהלה מתעלמת מדרישותינו
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => הסטודנטים טוענים: הנהלת המכללה לא מאפשרת לימודים בזום למען מאות משרתי המילואים והמפונים מבתיהם, כמחאה נשקלת האפשרות לא להגיע ללימודים
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | אגודת הסטודנטים בבראודה: למרות המלחמה, ההנהלה מתעלמת מדרישותינו
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל והסביבה
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 2928
        )

)
מקלט במכללת בראודה צילום אגודת הסטודנטים
מקלט במכללת בראודה. צילום אגודת הסטודנטים

אגודת הסטודנטים בבראודה: למרות המלחמה, ההנהלה מתעלמת מדרישותינו

שתפו

הסטודנטים טוענים: הנהלת המכללה לא מסכימה ללימודי זום למען מאות משרתי המילואים והמפונים מבתיהם, נשקלת האפשרות שלא להגיע ללימודים בתחילת שנה"ל. המכללה: גיבשנו מתווה לימודים מתחשב

צפו: האם למקלט הזה יכנסו 200 סטודנטים בזמן חירום? צילום: אגודת הסטודנטים – מכללת בראודה כרמיאל

מערכת פורטל זהר.נט

באגודת הסטודנטים במכללה האקדמית להנדסה בראודה בכרמיאל טוענים להתעלמות מצד הנהלת המכללה לדרישות שהעלו לקראת פתיחת שנת הלימודים האקדמית, על רקע המלחמה וההסלמה בצפון. כמחאה, שוקלים באגודה שלא להגיע ללימודים ולהשאיר את הכיתות ריקות בפתיחת השנה.

מאות סטודנטים במילואים ומפונים מבתיהם

עקב המלחמה נדחתה פתיחת שנת הלימודים האקדמית תשפ"ד ליום ראשון הקרוב, 14.1.2024. בבראודה הדגישו כי הלימודים יתקיימו במתווה גמיש מתוך התחשבות בסטודנטים המשרתים במילואים, שיכלול ביצוע התאמות בתוכניות הלימודים ועדכון לוח השנה האקדמי שיכלול הפעם רק שני סימסטרים – כל אחד מהם באורך 11 שבועות.

באגודת הסטודנטים במכללה אומרים כי בשבועות האחרונים פנו שוב ושוב להנהלת המכללה, במטרה להקל על כ-700 סטודנטים המשרתים במילואים ויחד איתם עשרות סטודנטים נוספים שפונו עקב המצב הביטחוני מישוביהם בקו העימות ליישובים מרוחקים במרכז ובדרום הארץ. לטענת נציגי הסטודנטים, "הדרישות שהעלינו זכו להתעלמות ולאטימות מוחלטת של ההנהלה. נדמה שהם חיים בעולם אחר, שבו הכל טוב ויפה ואין מלחמה, הרוגים וחטופים, אין משרתי מילואים ואין אזרחים מפונים מהבתים".

ומה עם לימודים היברידיים?

הסטודנטים דורשים לפתוח את שנת הלימודים במתכונת היברידית – שילוב של הגעה פיזית לקורסים ביחד עם לימודי זום למען אותם סטודנטים מפונים או במילואים שלא יכולים להגיע לכיתות. לטענת יו"ר אגודת הסטודנטים בבראודה, נוי ביטון, "המכללה החליטה שהיא פותחת את שנת הלימודים פרונטלית בלבד, המשמעות היא שכמעט רבע מתוך כ-3100 סטודנטים במכללה האקדמית לא יוכלו להגיע באופן פיזי ללימודים. בנוסף, הרבה סטודנטים מפחדים להגיע למכללה, במיוחד על רקע ההסלמה הקשה בצפון. בשבועות האחרונים התרענו על כך בפני הנהלת המכללה ודרשנו לאפשר לימודים בצורה היברידית אבל בהנהלה לא מוכנים להקשיב לנו. ככל הידוע לי במוסדות אקדמיים בצפון, כמו הטכניון בחיפה, מכללת גליל מערבי בעכו, מכללת עמק יזרעאל ומכללת כינרת הלימודים יתקיימו בצורה היברידית, ודווקא כאן בכרמיאל – לא".

לדברי ביטון, "ניסיתי ליצור שיח הדדי ובצורה שקולה ורגועה עם הנהלת המכללה. בתגובה נאמר לי כי אין היתכנות ללימודים בזום, וזה מוזר כי בתקופת הקורונה נצבר ניסיון רב מאוד בשיטה הזו, כך שאינני מבינה את הסירוב העקשני הזה. בשלב מסוים אומנם הציעה ההנהלה למפונים להתגורר במעונות במכללה או להתאכסן בכרמיאל – חלקם אף נענו בחיוב, אך הפיתרון לא מתאים לכולם. יש כאלה שכבר התאקלמו במקום מגוריהם החדש, חיים שם עם משפחותיהם והחלו לעבוד במקומות חדשים. אתה לא יכול לדרוש מאדם שמתגורר באילת להגיע בכל יום ללימודים בכרמיאל!"

מקלטים קטנים ודחוסים

במקביל, דורשת אגודת הסטודנטים לטפל באופן מיידי במספר ליקויים, על מנת להבטיח את ביטחונם של הלומדים במכללה. כך למשל, טוענת נוי ביטון, כי "המקלטים במכללה משמשים לכיתות מעבדה, עמוסים לעייפה בציוד ומחשבים – ואין בהם מקום לאכלס את כל הסטודנטים במצב חירום. כל מקלט כזה אמור להספיק לשש כיתות שהן כ-200 איש, אבל המרחבים המוגנים לא יכולים להכיל אפילו מחצית מכך – הם קטנים ודחוסים מאוד גם מבלי שיהיו עמוסים בציוד".

נושא נוסף שאגודת הסטודנטים שמה עליו את הדעת, הוא עניין האבטחה: "המאבטחים האמונים על ביטחונם של הסטודנטים לא נושאים נשק או אמצעי הגנה אחרים, למעשה היחיד שנושא נשק הוא הקב"ט. איך נרגיש בטוחים בזמן הלימודים כשהמאבטחים לא מסוגלים להגן על ציבור הסטודנטים בצורה המיטבית?" תוהה נוי ביטון.

בהמשך לנושא הביטחון, טוענים הסטודנטים כי "למרות הבקשות שהוגשו למשטרת ישראל, טרם אושרה הקמת כיתת כוננות במכללה שתוכל לתת מענה בעת הצורך".

בתחילת השבוע שיגרה הנהגת אגודת הסטודנטים מכתב חריף ובו פירוט של כל הטענות, אל יו"ר ועדת ראשי המכללות האקדמיות הציבוריות בארץ, פרופסור יפעת ביטון, נשיא המכללה, פרופסור אריה מהרשק, המשנה לנשיא המכללה, פרופסור שרית סיוון, מנכ"ל המכללה אחיאב גולן, דיקנית הסטודנטים וראשי המחלקות. למרות חידוש המגעים בין הנהלת המכללה לבין הנהגת הסטודנטים, עד לכתיבת שורות אלו עדיין לא חלה התקדמות בין הצדדים והיא מטילה צל כבד על פתיחת שנת הלימודים בשבוע הקרוב.

המכללה בתגובה: עושים מעל ומעבר

תגובת המכללה האקדמית להנדסה בראודה: "מאז פרוץ המלחמה, עושה המכללה מעבר לנדרש במטרה לסייע לסטודנטים שגויסו למילואים, למפונים וכן לבני משפחותיהם.
בראודה היא בין המוסדות האקדמיים האחרונים שיפתחו את שנת הלימודים תוך התחשבות בבקשות הסטודנטים המשרתים בשירות מילואים פעיל. כמו כן המכללה הינה בין המוסדות האקדמיים הראשונים בארץ, אשר הקימו מרכז חוסן למתן מענים רחבים לצרכי הסטודנטים.

"המכללה גיבשה מתווה לימודים המתחשב בצרכים של האוכלוסיות השונות בקרב הסטודנטים, תוך מתן התאמות אקדמיות ומנהליות. הלימודים יתקיימו בקמפוס באופן פרונטלי – האופי המיטבי וההולם לימודי ההנדסה. ההרצאות יוקלטו, יהיו זמינות לכלל הסטודנטים; ולסטודנט תינתן האופציה לשיחת זום עם מרצה הקורס להבהרות סוגיות המוצגות בהרצאה המוקלטת. כן יינתנו: מענה מקיף לסטודנטים בשעות ייעוץ, תגבורים, ומענה פרטני לכלל האוכלוסיות שנפגעו, בהתאם למתווה שפורסם.

"ביטחון כל באי המכללה עומד לנגד עינינו. המכללה עומדת בהנחיות משטרת ישראל ופיקוד העורף ונמצאת בקשר ישיר עם גורמי הבטחון. המכללה פרסמה מסמך ביטחון מסודר ומפורט.

"המכללה שמה לה כמטרה לסייע, לכלל הסטודנטים ובפרט למגויסים, במהלך שנה מורכבת זו, ולאפשר לכולנו לסיים את שנת הלימודים בהצלחה".

כתבה מעניינת:

תאונה צומת ביג כרמיאל צילום איחוד הצלה

תאונה סמוך לצומת ביג: שני צעירים נפצעו

שתפומאת גיל דובריש שני בני אדם נפצעו בתאונת דרכים שהתרחשה היום (ד') בשעות הצוהריים בכביש …


4 תגובות

  1. עוד שקרים של מכללת בראודה! בסימסטר רגיל בקושי נכנסים במקלט 30 איש בלי לריב על מקום ולקרוא למשגיח להוציא אנשים אז בזמן חירום??

  2. כל האמת על בראודה

    שקרנים! כמו בקורונה שמרצים בכירים אמרו אנחנו לא מסכימים שיצלמו אותנו ויעלו אז לא עלה כלום!
    בנוסף כל סימסטר יש מרצים שמתנקמים במי שלא מגיע פרונטלי! ממש בסימסטר הקודם מרצה עמדה במועד ב מול סטודנטים ודפקה נאום שהמבחן קשה בכוונה כדי להתנקם ולא עניין אותה שאנשים עובדים ואין חובת נוכחות!

  3. הם עושים מעל ומעבר כדי לעזור רק לערבים .

  4. כול המחקרים מצביעים שלמידה פרונטלית בלבד נפחה את נשמתה כבר מזמן. תמוהה בעיניי למה ההתעקשות על למידה פרונטאלית. למידה היברידית פתרון מעולה. חבל.. חבל לפגוע בנכס אסטרטגי של מכללה זו ובכלל: הסטודנטים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *