Array
(
    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 1
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 9398
        )

    [slide_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [post_views_count] => Array
        (
            [0] => 985
        )

    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1434543082:1
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 368
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2015/01/morning.jpg
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)

איך הופכים להיות טיפוס של בוקר?

שתפו

אני סוזי קונינסקי, מתוך בחירה קמה תמיד על  רגל ימין.

אתם פוקחים את העיניים, בדרך כלל עדיין עייפים, והמחשבה על כל מטלות היום גורמת לכם לרצות לחזור להתכרבל מתחת לשמיכה הפוך, החדר חם [מכירה את זה מקרוב]. צרפו לזה את העובדה שהרבה מאוד אנשים קמים עם כאב ראש, עצבנות או דחף לרוץ לשירותים, והנה לכם מתכון בטוח ליום "מבעס". מכיוון שלרובנו אין את האפשרות להתחיל את היום בצהריים, כדאי לעשות כל מה שאפשר כדי להפוך את הבקרים לנעימים יותר. הטיפים שלי שיעזרו לכם לצאת מהמיטה בחיוך (קטן, אבל חיוך).

לא לאכול לפני השינה: גם כשאנחנו ישנים, מערכת העיכול שלנו נשארת ערנית ופעילה. אם רגע לפני השינה אכלתם, מעבר לעובדה שתשנאו את עצמכם בבוקר, אתם כנראה תקומו עייפים יותר, שכן מערכת העיכול שלכם תעבוד כל הלילה לעכל את הגבינה, הבשר, המרק והקמח הלבן.. כדאי להימנע מאכילה מאוחר בלילה כדי לא להכביד על מערכת העיכול בזמן שהיא אמורה לנוח, ולתת למערכות הניקוי – הכבד והלימפה – לעבוד. לארוחת הערב המוקדמת שלכם כדאי לבחור מזונות בריאים ומזינים, כאלה שיאפשרו לכם להיכנס למיטה לא רעבים, אבל גם לא מפוצצים.

לישון קצת יותר אתם מתים מעייפות, אבל נשארים ערים עד לסוף הפרק של הסדרה שאתם הכי אוהבים? חבל. כל שעת שינה יכולה לתרום לתחושה שלכם בבוקר. למרות הרצון הטבעי לנצל את היום עד תומו, אפשרו לעצמכם ללכת לישון בשעה סבירה.

פעילות גופנית בבוקר, אף אחד לא באמת רוצה לצאת לאימון ולנעול את נעלי התעמלות. אבל אם תצליחו להתגבר על הרתיעה הראשונית ולהתחיל לזוז, כל היום שלכם ייראה אחרת. פעילות גופנית מגבירה את זרימת הדם בגוף ואת אספקת החמצן (חישבו על האופן שבו אתם נושמים בעת פעילות ועל הגברת הדופק). כאשר זה קורה מוקדם בבוקר, הגוף שלכם בעצם מתחיל את היום בחיזוק משמעותי שמגביר את רמות האנרגיה שלו במשך כל היום. בנוסף, מחקרים מראים שפעילות גופנית בשעות הבוקר מגבירה את חילוף החומרים במהלך היום, ובכך תורמת לירידה במשקל יותר מפעילות בשעות אחרות.[ התחלנו לחייך.

שעון מעורר, עבור כל מי שאינו "אדם של בוקר" חלק מהרוטינה של הבוקר היא לחיצה על כפתור הנודניק בשעון המעורר. ואולם, המנהג הזה לא רק מציק לקרובים אלינו, אלא גם מקשה על ההתעוררות. הדרך הטובה ביותר להתעורר היא כמובן באופן טבעי, בלי שעון. כדי שזה יקרה עלינו "לכוון" מחדש את השעון הביולוגי שלנו, ללכת לישון ולקום באותה השעה. אם תקפידו על זה מספיק זמן, בקרוב תתעוררו שתי דקות לפני השעון המעורר, ובצורה קלה.

איך קמים מהמיטה, בין אם אתם מהאנשים שנשארים כמה דקות במיטה וחושבים על היום שעתיד להתחיל, או אם אתם מהאנשים שישר קמים לצחצח שיניים – את היציאה הפיזית מהמיטה והמעבר למצב של עמידה חשוב מאוד לעשות לאט. הקימה מהמיטה צריכה להיות הכי פחות לחוצה שאפשר, ותמיד לרדת מהמיטה ברגל ימין.

כוס מים, רוב האנשים פותחים את הבוקר עם כוס קפה, אבל קפה נותן הרבה יותר מדי אנרגיה לגוף מנומנם. עדיף להתחיל את הבוקר עם שתיית שתי כוסות מים פושרים. מעבר לעובדה שמים יעשו אתכם חיוניים הם גם ירגיעו לכם את הבטן.

 

סוזי קונינסקי B.ed  בחינוך , רכזת תחום האירובי והכושר בביה"ס למאמנים ומדריכים מכללת אוהלו. מלמדת ומאמנת בהולמס פלייס כרמיאל שיעורי אירובי, עיצוב וספינינג

כתבה מעניינת:

שתיין צילום אילוסטרציה: Pixabay

קמצן, מתלהב או חבר אמת: איזה סוג של שתיין אתה?

שתפוכמו חבר אמת, אלכוהול תמיד נמצא שם: כשעצוב, כששמח, במסיבה הכי שווה ובאירוע המרגש ביותר. …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *