Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1670339026:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 50396
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => צמחים לגינה
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => %%title%% %%page%% %%sep%% %%sitename%% איך להתאים צמחים לגינה?
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => זהר.נט. גננות היא תחביב נפלא שיש בו הרבה הנאה וסיפוק. בניגוד לדעה הרווחת, גננות היא לא מנת חלקם של בודדים ברי מזל שמתגוררים בבתים פרטיים
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 67
        )

    [_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes] => Array
        (
            [0] => 4
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 1869
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 30
        )

)
גינה צמחים השקיה צילום אילוסטרציה Freepik
צילום אילוסטרציה: Freepik

איך להתאים צמחים לגינה?

שתפו

מערכת זהר.נט

גננות היא תחביב נפלא שיש בו הרבה הנאה וסיפוק. בניגוד לדעה הרווחת, גננות היא לא מנת חלקם של בודדים ברי מזל שמתגוררים בבתים פרטיים או בדירות גן ונהנים מחלקת אדמה פרטית משלהם. כל אחד יכול לעסוק בגננות בין שהוא גר בכפר ובין שהוא גר בעיר; בין שיש לו חלקת אדמה ובין שיש לו מרפסת נחמדה; בין שהוא שותל בערוגות מסודרות או בעציצים על אדני החלונות; בין שהוא מטפח את הגינה שלו לבד ובין שהוא עובד יחד עם השכנים בגינה הקהילתית. גינה יפה ומשגשגת אפשר לטפח בכל מקום, ואין דבר מבריא ומספק יותר מהקרבה לטבע, לאדמה ולעבודת כפיים מהנה. אך כדי שהגינה היפה שלנו תשגשג ונוכל ליהנות ממנה, כדאי שנשתול בה רק צמחים שמתאימים לתנאי השטח בגינה, לסוג האדמה ולאקלים האזורי. איך נתאים את הצמחים לגינה? הינה כל מה שחשוב לדעת.

העריכו את החשיפה לשמש

מצאתם מקום מושלם לטפח בו את הגינה שלכם? נהדר! אין זה משנה אם הגינה שלכם נמצאת בחצר האחורית של הבית או במרפסת מרווחת בקומה גבוהה, מה שחשוב לבדוק, הוא כמה היא חשופה לשמש ישירה. אנחנו מכירים את השמש הישראלית שלנו ויודעים שהיא יכולה להיות חזקה מאוד. במדינה שבה השמש זורחת כמעט תשעה חודשים בשנה, כדאי מאוד לתכנן את הגינות ולשתול בתבונה. איך עושים זאת? בודקים מהם התנאים בגינה – אם היא חשופה לשמש ישירה ומה מידת החשיפה. גינות שפונות למזרח, חשופות לשמש ישירה משעות הבוקר המוקדמות ועד שעות הצוהריים המאוחרות; גינות שפונות למערב, חשופות לאור שמש בשעות הצוהריים ואילך; גינות שפונות לדרום ולצפון, חשופות לשמש ישירה כמה שעות ביום ומוצלות רוב שעות היום. הגדירו את האזורים החשופים לשמש ישירה ואת האזורים המוצלים. משתלת גלילות תספק לכם שתילים שמתאימים לאזורים חמים ואוהבים שמש ישירה, ושתילים לאזורים המוצלים שאוהבים צל וקרירות. השקו את הצמחים לפי הצורך ועקבו אחר צמיחתם.

הביאו בחשבון גם את המשקעים

אומנם ארצנו שמשית וחמימה אך אינה נטולת משקעים. החורף הישראלי קצר, זה נכון, אך הוא יכול להיות קר מאוד, סוער ורווי משקעים. בעת תכנון הגינה הביאו בחשבון גם את המשקעים – גשם, ברד ושלג באזורים המוּעדים – ושתלו בה צמחים שיכולים לספוג כמויות גדולות של משקעים בזמן קצר. יש מיני צמחים שמתאימים לאקלים הישראלי החם, אך כמה ימים של גשם חזק יפגעו בהם. לחלופין יש מינים שאוהבים גשם וזקוקים לרטיבות תמידית, אך חורף שחון – שגם הוא אופייני במחוזותינו – יזיק להם.

תכננו את הצמחים בגינה לפי עונות השנה

לא מספיק לתכנן את הגינה לפי התנאים של האקלים המקומי, צריך גם לחשוב על עונות השנה. זכרו שיש צמחים עונתיים שכדאי לשתול רק בעונות הפריחה שלהם, ויש צמחים רב־שנתיים שאפשר לשתול בכל עונה בשנה. אם אתם רוצים שהגינה שלכם תהיה פורחת תמיד, הביאו בחשבון את העונתיות של הצמחים ותכננו לפיה את עבודות השתילה. צמחים עונתיים שמומלץ לשתול בחורף, הם רקפות, אמנון ותמר, פטוניות ולוע הארי, ואילו צמחים עונתיים שמומלץ לשתול בקיץ הם צמחי מרפא כמו מרווה, רוזמרין ונענע וכן קוסמוס, רוגלת הגינה, רוגלה גדולת פרחים ועוד. צמחים רב־שנתיים מתאימים גם לשתילה באדניות וגם לשתילה באדמה. הם צומחים ומשגשגים כל השנה וייפו את הגינה שלכם בפריחה מרהיבה ובעלווה רעננה. צמחים רב־שנתיים מוכרים הם גרניום, ארכובית מקורקפת, בגוניה, בושמת גינה, דליה רב־שנתית, ורבנה רב־שנתית, חמציץ, חרצית ועוד.

עצי נוי מקומיים לגינות רחבות

אם יש לכם חצר ביתית רחבה במיוחד, תוכלו לטעת בה עצי נוי מקומיים שצומחים לגובה ומטילים צל על סביבתם כמו ברוש, אורן או דקל. העדיפו לטעת את העצים בסמוך לגדר ושתלו שיחים גבוהים ביניהם. כך תגדירו את גבולות החצר ותיהנו מפרטיות מלאה בתוך זמן קצר. יש לכם די מקום לבוסתן עשיר? הקצו מקום בגינה לבוסתן של עצי פרי. טעו בו הדרים, תפוחים, שזיפים, אפרסקים ושקדים ותיהנו גם מהעבודה המספקת וגם מהפירות המתוקים.

מבחר צמחים לגינות מרהיבות

אם אתם חולמים על גינה פורחת, משגשגת ומרהיבה, כדאי שתתכננו אותה והתאימו את הצומח לתנאי השטח שלה, לסוג האדמה ולאקלים האזורי. למרבה המזל האקלים הישראלי מתאים לסוגים רבים של צמחים, והגינה שלכם יכולה להיות בליל מפעים וייחודי של עצים ושיחים, צמחים מקומיים וצמחי מרפא, גן ירק, מטפסים טרופיים פראיים ופרחים צבעוניים וריחניים. הכול תלוי בכם וברצון שלכם להשקיע בגינה, לעבוד בה ולטפח אותה.

 

(תוכן שיווקי)

***אינטרמקס

כתבה מעניינת:

הכוח של מטבח ירוק בעיצוב כפרי

שתפובתחום עיצוב המטבחים, הסגנון הכפרי בולט בזכות החמימות המזמינה והעל – זמנית שלו. מטבח כפרי …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *