Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1670512255:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 50389
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 242
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => תקציב עיריית כרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => באופוזיציה התנגדו, תקציב 2023 אושר
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => בתום ישיבה לא ארוכה ולא סוערת במיוחד, אושרו הצעת התקציב החדשה ותקציב הפיתוח. תקציב עיריית כרמיאל לשנת 2023 יעמוד על 377.6 מיליון שקלים
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 63
        )

    [_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => זהר.נט | באופוזיציה התנגדו, תקציב 2023 אושר
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 252
        )

)
ישיבת מועצת עיר תקציב הצבעה צילום מהפייסבוק
רגע ההצבעה בישיבת התקציב. צילום מהפייסבוק

באופוזיציה התנגדו, תקציב 2023 אושר

שתפו

בתום ישיבה קצרה יחסית, אושרו הצעת התקציב החדשה ותקציב הפיתוח. תקציב עיריית כרמיאל לשנת 2023 יעמוד על 377.6 מיליון שקלים, עלייה של 1.6%. עיקר הטענות באופוזיציה: חוסר שקיפות, חוסר תמיכה בפרויקטים חברתיים ועלייה בשכר

מאת גיל דובריש

ברוב של תשעה מול ארבעה, אישרה מועצת העיר בישיבתה ביום ראשון את הצעת התקציב לשנת 2023 בגובה 377.6 מיליון שקלים, עלייה של 1.6% לעומת תקציב 2022 המעודכן, שעמד על 371.43 מיליון ש״ח ואושר גם הוא.

כמו כן אושר תקציב הפיתוח לשנת 2023 שיעמוד על 60,957 מיליון שקלים, מתוכם 60% הם כספים שיועברו על-ידי מפעל הפיס ומשרדי הממשלה השונים והיתרה, 40% הם ממקורות עירוניים – כאשר 18.9 מיליון ש״ח יגיעו ממלווה.

יש לציין כי ישיבת התקציב הייתה רגועה יחסית לישיבות תקציב סוערות בשנים קודמות. למרות שחברי האופוזיציה הביעו את התנגדותם לסעיפים השונים, רמת הדציבלים לא היתה חריגה במיוחד והדיון המיוחד ננעל תוך כחצי שעה.

ראש העיר משה קונינסקי ציין כי ״גם השנה המדובר בתקציב שוטף מאוד אחראי תוך שימת דגש על תחומי החינוך ושיפור התשתיות בעיר. בכוונתנו להמשיך בתנופת העשייה ברחבי העיר, בשיפור ובשדרוג תשתיות, גינון וכמובן בתחום החינוך המצוי בראש סדר העדיפויות ויצירת והמשך הרחבת מקומות תעסוקה בעיר״.

ראש מינהל הכספים וגזברית העירייה, ענת לנקנסר, הדגישה בישיבה את הקושי והאתגר בשמירה על תקציב מאוזן: ״היה קשה מאוד לאזן את תקציב 2022, עם 4.6% אינפלציה, עלייה בריבית הפריים, בעמלות בריביות על החח״דים (מסגרת אשראי המשמשת לשימוש שוטף, ג.ד). עצרנו רכש, ייעלנו תהליכים ועדיין לא הורדנו מהתקציב. זה מאתגר יותר משנה לשנה, אבל עיריית כרמיאל מאז היווסדה לא היתה בגירעון תקציבי״.

על המלווה שנלקח לצורך מימון תקציב הפיתוח ציינה לנקנסר: ״ניסינו להגיע למלווה נמוך ככל האפשר מהבנקים עקב הריביות הגבוהות״.

ארבעה מחברי האופוזיציה הצביעו נגד הצעת התקציבים, כשעיקר הטענות היו לחוסר שקיפות ובהירות וחוסר השקעה בנושאים חברתיים.

חבר האופוזיציה אבי קוריאט העלה תהיות לגבי הצעת התקציב ואמר: ״כמו כל שנה, הוא (התקציב) מאוד מעורפל, ברור גם למה, לא אכנס איתכם לסעיף-סעיף, הרבה דברים לא ברורים. רווחה – צריך להגדיל ללא ספק, זה תחום שנוגע בקהילה ישירות, היו תקציבים מאוד גבוהים וביצוע מאוד נמוך ב-2022. מקלט לנשים מוכות השקיעו 7000 שקל, משפחות במצוקה השקיעו 33,000 אלף. האם חסרים כספים מהמדינה, משרדי ממשלה לא העבירו כספים?״

לגבי סעיף השכר, ציין אבי קוריאט כי קיימים הפרשים גדולים ברמות השכר בשנת 2022 בהשוואה ל-2021: ״באופן כללי הוצאות שכר צמחו ב-12.6 מיליון לעומת 2021, בערך 7.5%, הוצאות השכר בלשכה צמחו ב-17% לעומת 2021 שזה 9.9 מיליון״ בהתייחסו להצעת התקציב ל-2023, אמר: ״לעומת 2022 יש צמיחה של 1.3% ובלשכה צמיחה של 5.4%״.

עוד הוסיף קוריאט: ״בנושא מנהלת צעירים, ביצוע ב-2021 היה 200,000 ש״ח, ב-2022 הקצו 300,000 השקיעו רק 2000, תקציב 2023 זה עלה ל-200,000. מה זה המשחק הזה?״

לגבי ועד העובדים ציין: ״אני בעד העובדים, מגיע שישקיעו בהם כל השנה ולא רק בשנת בחירות. מה שקורה בפועל ב-2021 השקעתם 10,000 ש״ח בוועד העובדים, ופתאום ב-2023 תקציב של 300,000. אשמח לדעת מה זה״.

רותם ינאי מהאופוזיציה שלפני שנה תמך בהצעת התקציב, אמר כי הוא מצביע הפעם נגד עקב חוסר היענותה של העירייה לבצע פרויקטים חברתיים שאותם ביקש לקדם במהלך השנה: ״בשנה שעברה תמכנו, עברנו כל סעיף וסעיף, העלינו נושאים תקציבים חברתיים. אפשר להגיד שאני מאוכזב מאוד, כמה כסף באמת הלך לצורך זה? כמה כסף באמת הושקע בפרויקטים חברתיים? זה מבאס כי היתה הזדמנות, 1.5 מיליון שקלים לא יצאו לביצוע  ואני לא באמת יודע מה עושים עם 370 מיליון שקלים? טובת העיר לפני הכל. שנה שלמה היה לכם לבצע, זה חברתי וזה משנה מציאות״.

אלה התשובות שנמסרו בישיבה לטענות שהועלו במהלך הדיון.

בנושא תקציבי הרווחה, אמרה מנכ״לית העירייה שולה מנחם: ״לגבי מקלט לנשים מוכות המדינה נותנת ׳על הנייר׳. זה תקציב פר ביצוע, אין פה מדדים, תמיד יש תקציב, לא חסר, הביצוע הנמוך כי לא יצאו נשים למקלטים״. ראש מינהל הכספים והגזברית ענת לנקסנר הוסיפה: ״17% מהתקציב הולך לרווחה וגם יש הנחות בארנונה שהם  אלמנט של הרווחה״.

בנושא העלייה בשכר, הוסיפה לקנסנר: ״משרד הפנים בהנחיות שלו ביקש לעדכן ב-5% את כל עדכוני השכר למיניהם, עובדים סוציאליים, פסיכולוגים ועוד, כך שיש התייעלות למעשה בתוך נושא השכר. בכל חודש אנחנו בודקים את כמות המשרות, עושים ישיבות תקציב מול תקן כל רבעון, עלויות השכר מתונות. אין מחליפים לעובדים שיוצאים לחופשות, כמות (העובדים) השעתיים מצומצמת לחלוטין, אנחנו עם היד על הדופק״.

בעניין מנהלת צעירים ענה ראש העיר משה קונינסקי: ״אין קיצוץ, להפך, יש תוספת, הצלחנו להעביר מתב״רים (תקציבים בלתי רגילים) שלקחנו״.

לגבי ההשקעה בוועד העובדים, מסר קונינסקי: ״בכל חודש עובד מפריש מכספו והעירייה מפרישה, חוץ מהכסף שהולך למימון התלושים בחגים אנחנו נותנים את יום העובד, העיריה משתתפת, זה כבר 15-20 שנה״.

לגבי טענותיו של רותם ינאי השיב ראש העיר: ״לא היה ביצוע כי חלק לא אושר תקציב על-ידי המדינה. לצערי השנה הזו ושנה לפניה היינו באווירת בחירות ולוקח לכולם יותר זמן מכל מיני סיבות לאשר את ההלוואות, קיבלנו חלק אישורים וחלק מהבקשות נעצרו… הכריזו על הבחירות, במקום לאשר במרץ-אפריל אישרו לפני חודש-חודשיים״.

הרל״ש אלי שדה: ״תקציבי הפיתוח מהרגע שמאושרים ועד שיוצאים לפועל כחצי שנה ויותר. יש המון דברים שנעשו עם הכספים האלה גם בהקשר של הרווחה. גייסנו עוד כספים. יש פרויקט שהוא קצת יותר מורכב אבל יש צריך לעשות תהליך, ממש עובדים בזה, מתחילים את הדרך. יש תהליכים טובים שקורים״.

כתבה מעניינת:

תאונה צומת ביג כרמיאל צילום איחוד הצלה

תאונה סמוך לצומת ביג: שני צעירים נפצעו

שתפומאת גיל דובריש שני בני אדם נפצעו בתאונת דרכים שהתרחשה היום (ד') בשעות הצוהריים בכביש …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *