Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1683648874:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 51291
        )

    [_wp_old_date] => Array
        (
            [0] => 2023-05-09
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 1191
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => רישיון לעסק
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => %%title%% %%page%% %%sep%% %%sitename%% איך מקבלים רישיון לעסק?
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => מערכת פורטל זהר.נט. רישיון עסק הוא היתר של רשות מוסמכת שניתן לנהל את העסק וזאת בהתאם לתנאים אשר הרשות קבעה. סוג העסקים אשר דורשים רישיון עסק
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 35
        )

    [_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 35
        )

)
רישיון עסק צילום להמחשה פריפיק
צילום להמחשה פריפיק

איך מקבלים רישיון לעסק?

שתפו

מערכת פורטל זהר.נט

רישיון עסק הוא היתר של רשות מוסמכת שניתן לנהל את העסק וזאת בהתאם לתנאים אשר הרשות קבעה. סוג העסקים אשר דורשים רישיון עסק וכן התנאים של הרישיון לא זהים במדינות השונות. חשוב לדעת כי עסק אשר מפר את תנאי הרישיון יכול להיסגר והבעלים שלו יחויבו בתשלום קנס. לרוב ניתן רישיון עסק רק לעסקים אשר עומדים בדרישות השונות אשר נקבעות בהתאם לסוג העסק, מספר המועסקים בעסק ועוד.

רישיון עסק – מה חשוב לדעת?

חוק רישוי העסקים התשכ"ח 1968 קובע איזה עסקים חייבים ברישיון עסק בכדי לפעול. הרישיון המדובר בא להבטיח כי כל האמצעים והסידורים הדרושים ננקטו בכדי שהעסק יפעל בצורה תקינה. המטרה של רישיון עסק היא בין היתר לשמור על בריאות הציבור, על ביטחון הציבור ועל איכות החיים של האזרחים. אם אתם תוהים איזה סוגי עסקים דורשים רישיון, הרי שמשרד הפנים פרסם צו שבו מפורטים כל סוגי העסקים אשר דורשים רישיון. הקניה בעסק שיש לו רישיון מבטיחה כי התבצעו בו כל הסידורים הנדרשים בכדי שהוא יהיה בטיחותי עבור השוהים בו לרבות סידורי כיבוי אש, בטיחות מבנים, קיום תנאי תברואה מתאימים, מניעה של מטרדים שונים לסביבה ועוד. בהתאם לחוק בעל העסק צריך להציג את רישיון העסק במקום בולט בעסק על מנת שכל מי שיכנס לעסק ידע כי יש לו רישיון.

איזה עסקים חייבים רישיון עסק?

כאמור, רשימת העסקים אשר חייבים רישיון עסק מפורטת בצו רישוי עסקים תשע"ג 2013. בהתאם לצו המדובר ישנם כמה תחומים עיקריים בהם עסקים שונים אשר נדרשים בהוצאת רישיון עסק: בריאות, רוקחות וקוסמטיקה, אנרגיה ודלק, חקלאות ובעלי חיים, מזון, מים ופסולת, רכב ותחבורה, שירותי מירה ואבטחה, נשק ותחמושת, תעשייה, מלאכה, כימיה ומחצבים ועוד. קבלה או שינוי של רישיון עסק מתרחשים כאשר מקימים עסק חדש או כאשר עסק קיים מבצע שינוים לרבות תוספת או צמצום בשטח העסק, שינויים בתוכנית של העסק הן פנימיים והן חיצוניים, תוספת או צמצום של סוגי עיסוקים, שינוי בבעלות העסק ועוד.

כיצד מקבלים רישיון לעסק?

ניתן לחלק את תהליך הוצאת רישיון עסק לכמה צעדים: ראשית כל, קבלת מידע והכנה של מסמכי הבקשה- בשלב זה יש ליצור קשר עם היחידה לרישוי עסקים או משרד הרישוי ברשות המקומית וזאת לצורך קבת מידע מוקדם וטפסים רלוונטיים להגשת הבקשה. ניתן לבצע את השלב המדובר דרך האינטרנט. בשלב השני יש להגיש טופס בקשה מובנה לקבלת רישיון לעסק ליחידה המקומית לרישוי עסקים, יש לצרף לבקשה המדוברת מסמכים שונים לרבות תרשים הסביבה של העסק, מפה מצבית, תוכנית עסק הנדסית ואישור תשלום אגרה.

בשלב הבא הבקשה תיבחן על ידי היחידה לרישוי עסקים וכן היא תיבחן על ידי הגורמים המאשרים הרלוונטיים לרבות מכבי האש, משרד הבריאות ועוד. בשלב הסופי ירוכז כל המידע כולל חוות הדעת והתנאים של הגורמים המאשרים ובהתאם לכך תועבר התשובה למגיש הבקשה. הרשות צריכה להחליט תוך 21 יום האם היא דוחה את הבקשה ואם החליטה לדחות אותה עליה לנמק בכתב את הדחייה.

(תוכן מקודם)

 

*** Best Links

כתבה מעניינת:

מדידות

מדידות ניטור טכנולוגיות

שתפומערכת פורטל זהר.נט ניטור גיאודטי הוא שירות מדידה ייעודי הניתן על ידי מודדים מוסמכים מקצועיים, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *